Vista probleem na "vreemde" recovery disk

Status
Niet open voor verdere reacties.

JSEnkhuizen

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
18 sep 2009
Hallo,

Ik had een tijd terug een vastloper in Vista Home Basic. Niks hielp. Maar ik wilde persé bepaalde bestanden terug hebben. De PC was geleverd met Vista op de Harde Schijf en een herstelschijf die in feite een lege schijf is, die alleen opdracht geeft opnieuw te installeren. Op internet las ik hier over met de reddende engel tip: download een recovery disk. Zo gezegd, zo gedaan en *******: het startte weer. Niks aan de hand. Maar als je wat langer in een applicatie zat liep hij toch vast. Goed. Ik alles op een externe HD gezet en toch weer alles opnieuw geïnstalleerd. Wat blijkt, alles werkt maar hij vraagt om een windows-activering omdat het Windows-registratie nummer niet klopt (wat bij een OEM-versie niet normaal is). En hij is ook anders dan het nummer op de PC-kast. Dus heb ik het Windows nummer (dat 25-symbolen ding) ervoor in de plaats getikt en hij accepteert en activeert.
Nu de vraag.
Zou het kunnen dat ik bij de recovery de voorgeïnstalleerde Vista (deels) heb overschreven? En zo ja, zou dat de problemen met programma's kunnen verklaren? En als dat zo is, wat moet ik dan doen om het probleem te verhelpen?

Ik ben jullie bij voorbaat zeer erkentelijk :)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan