Vista Probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

renekoops

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2008
Hoi:)
ik heb een laptop met Vista Basic erop
maar ik krijg veel BSOD( ik neem aan dat het dit zijn)
want ik krijg een blauw scherm. maar zonder letters. en valt dan de pc uit
bij BSOD heb je witte letters maar dat krijg ik dus niet.

ik heb Sp1 geinstalleerd (daarvoor deed ie het ook al)
ik heb alle updates van vista ook geinstalleerd.
en bij update vn videokaart geeft ie aan dat het de goeie versie is..
het gebeurt voornamelijk bij het spelen van games. bij de 1 heel vaak en bij de ander soms niet .dus ik neem aan dat het met videokaart te maken heeft:o
Maar.. toen ik deze laptop had gekogt zat er geen vista cd bij maar een recovery dvd waar vista zelf op staat zoals je em binnen krijgt. toen gaf ie ook al zulke blauwe schermen soms maar het worden er steeds meer

mijn specs:
Processor: Intell Celeron M ( 1.85Ghz)
Video kaart: Radeon x 200M(onboard)
Geheugen: 1000mb Ram
Direct X 10

Groeten.

Heb je nog garantie op het apparaat?

Btw. wie heeft jou wijsgemaakt dat je op een Celeron met ook nog maar eens 1 gig RAM, Vista lekker zou kunnen gaan draaien?

Tsjah.
zo heb ik hem gekocht. garantie zit er niet meer op
opzich moet vista het daarop doen toch?

Windows Vista Home Basic
800-megahertz (MHz) 32-bit (x86) processor or 800-MHz 64-bit (x64) processor
512 megabytes (MB) of system memory

want dit is nodig op een systeem ^

ik wou wel XP erop zetten. maar aangezien ik daar totaal geen verstand van heb lijkt het me slimmer dat maar niet te doen:p

Er zijn toen Vista uitkwam hele hordes "geleerden" (lees: techneuten van grotere pc fabrikanten zoals Dell en IBM) geweest, die de spot met Microsoft dreven v.w.b. die systeemeisen. Er waren er zelfs die schreven dat met 2giga intern de hele handel nog steeds niet lekker liep.

Ik denk dat áls jij alle drivers kunt vinden voor de hardware in je machine voor XP, jij er juist héél verstandig aan doet om naar XP over te stappen. Dan ben je gelijk van je BSOD's af. (Niet dat die wat met Vista te maken hoeven te hebben, maar na een geslaagde verse installatie ben je meestal wel van BSOD's af).

Okok
Ik begin morgen wel naar alle drivers te zoeken
maar (ik weet niet of dit waar is)
mij is een keer vertelt dat het heel moeilijk is om erachter te komen welke drivers je allemaal nodig hebt om van een laptop die uit fabriek met vista komt om daar xp op te krijgen.:confused:

Ltr

Dat zou wel eens reuze mee kunnen vallen. Download dit tooltje en met een beetje geluk krijg je al je hardware tot in detail te zien, dat zoekt dan een stuk eenvoudiger.

Er zijn toen Vista uitkwam hele hordes "geleerden" (lees: techneuten van grotere pc fabrikanten zoals Dell en IBM) geweest, die de spot met Microsoft dreven v.w.b. die systeemeisen. Er waren er zelfs die schreven dat met 2giga intern de hele handel nog steeds niet lekker liep.

Ik denk dat áls jij alle drivers kunt vinden voor de hardware in je machine voor XP, jij er juist héél verstandig aan doet om naar XP over te stappen. Dan ben je gelijk van je BSOD's af. (Niet dat die wat met Vista te maken hoeven te hebben, maar na een geslaagde verse installatie ben je meestal wel van BSOD's af).

Vista Ultimate x64 draait zonder problemen op 2GB, misschien dat je eerst wat hardware checks doet voor je XP gaat installeren? Hiren's boot CD is wel handig, daar staat een hele waslijst (DOS) tools op om oa je hardware te checken. Kijk hier.

Vista Ultimate x64 draait zonder problemen op 2GB, misschien dat je eerst wat hardware checks doet voor je XP gaat installeren? Hiren's boot CD is wel handig, daar staat een hele waslijst (DOS) tools op om oa je hardware te checken. Kijk hier.
Lees nu éérst eens het startbericht van TS goed door.:

Op déze

specs:
Direct X 10

zal Vista néver lekker draaien.

Derhalve blijft mijn onverkorte advies aan TS: XP installeren als je er drivers voor kunt vinden.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Helemaal met @Pasja eens !!

Op dit moment is er in de U,S, een proces gaande tegen Microsoft over deze kwestie.

Je laptop is ongeschikt voor Vista, en degene die je die laptop met Vista verkocht heeft mag m.i. ook terecht staan.

Greetz,

Harry.

Ik heb nu dat progje geinstalleerd PC WIZARD 2008
en dan bij systeemoverzicht staat een hele waslijst
moet ik daar drivers van vinden?
of zijn er nog meer drivers die ik zal moeten hebben?

Hoi !

Heb je al op de site van de fabrikant van die laptop gekeken of daar XP-drivers worden aangeboden ?

Greetz,

Harry.

ik heb op de site van mijn fabrikant gekeken (asus)
en daar me laptop opgezocht
daar zie ik drivers voor
WinXp
Win2k
Vista
DOS

staan dan ga ik op WinXp
en zie ik 59 files staan allemaal drivers dus die ik zou moeten downloaden?

Hoi !

Je moet de chipset-, en alle andere drivers downloaden; d.w.z. voor alle onderdelen de nieuwste !

Meer dan 1 voor bijv. VGA, Audio etc. etc. is overbodig.

Greetz,

Harry.

ik zie dit staan
BIOS (1) [BIOS History]
BIOS-Utilities (3)
AUDIO (2)
VGA (1)
LAN (1)
Modem (1)
PCMCIA (1)
TouchPad (1)
Utilities (10)
Wireless (2)
Camera (4)
Others (2)

Dit moet ik allemaal downloaden en bijv op een usb stickie zetten?
dan xp erop gooien en dat installeren?
sorry maar ik ben niet zown expert op dit gebied met computers

BIOS : waarschijnlijk niet
AUDIO : de laatste
VGA : ja
LAN : ja
Modem : ja
PCMCIA : ja
TouchPad : ja
Utilities : mogelijk geen van alle (zijn meestal hebbedingetjes voor gevorderden)
Wireless : de laatste
Camera : de laatste
Others : hangt er vanaf waarvoor ze dienen

ik zie dit staan
BIOS (1) [BIOS History]
BIOS-Utilities (3)
AUDIO (2)
VGA (1)
LAN (1)
Modem (1)
PCMCIA (1)
TouchPad (1)
Utilities (10)
Wireless (2)
Camera (4)
Others (2)

Dit moet ik allemaal downloaden en bijv op een usb stickie zetten?
dan xp erop gooien en dat installeren?
sorry maar ik ben niet zown expert op dit gebied met computers

Audio, VGA en LAN zijn sowieso noodzakelijk, de PCMCIA en Touchpad drivers ook (voor een laptop). Als er een camera ingebouwd is en als je gebruikt maakt van wireless dan zijn die 2 eveneens nodig. Er staan geen chipset of IDE/SATA drivers bij zo te zien, dan zal XP die in z'n pakket hebben. Utilities en Others is afhankelijk van wat ze aanbieden en welke je denkt te gaan gebruiken (Asus Probe bijv.). Modem zou ik niet weten, heb zelf weinig ervaring met laptops, maar is misschien nodig icm met wireless.

Edit: Pasja was me net voor :cool:

Laatst bewerkt:
Lees nu éérst eens het startbericht van TS goed door.:

Op déze

specs:
Direct X 10

zal Vista néver lekker draaien.

Derhalve blijft mijn onverkorte advies aan TS: XP installeren als je er drivers voor kunt vinden.

Ben ik met je eens, maar een BSOD kan ook veroorzaakt worden door defecte hardware. Dus checken vóór de XP install kan nooit kwaad.

Anders geef je exacte type eens op van je laptop. Dan kunnen we je naar de juiste driverpage helpen.

Zelf heb ik al twee Asus laptops van Vista naar XP "verbouwd" en heb nu een mix van XP- en Vista drivers waar alles (echt alles) weer mee werkt.

This is the order in which you should install drivers for ASUS notebooks:

1) Chipset driver (INF update in case of Intel chipset)
2) ATKACPI driver
3) VGA driver
4) UAA driver
5) Audio driver
6) Modem driver
7) LAN driver
8) Card Reader driver
9) Wireless Console
10) Bluetooth driver (optional - if you don't have BT just skip it)
11) Wireless driver
12) Other drivers
13) Utilities (optional, if you don't like Asus apps just skip it)
14) Microsoft updates

If you follow this order then for 99.9% you will get your hardware to work.

ik heb de asus A6 series
en op de achterkant staat a6R

op de site van asus staat wel A6000 series dus ik neem aan dat het dat is?

Als ik A6R ingeef dan kom ik al snel op deze pagina als ik XP als operating system in geef.

Als je de opgegeven volgoprde aanhoudt dan zou het moeten lukken.
Let op dat je de UAA driver installeert vóór de Audio driver. Herstarten tussen drivers is wel aan te raden. Vaak wordt dan nieuwe hardware herkend en kan je verder met de volgende stap.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan