vista problems

Status
Niet open voor verdere reacties.

sphoon

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2008
Berichten
28
hoi,
Ik ben net overgeschakeld naar vista home pemium 32bit en ik heb 2 problemen.
1)Elke keer als ik een spel, of een film afspeel blijft hij zo'n 5sec haperen en dan doet hij weer verder, in het begin vond ik dit niet zo erg, maar nu begint het wel heel vervelend te worden. ik heb al de nieuwste drivers al geïnstaleerd maar toch blijft het gebeuren.
2)Ik had ook al mijn xp files op een aparte harde schijf gezet en vista geïnstaleerd op een ander schijf, xp stond ook op een andere schijf (een schijf voor xp, een schijf voor vista en een schijf met backup), maar nu blijkt dat vista de schijf waarop al mijn backup bestanden staan niet ziet maar de andere 2 wel, ik heb al geprobeert met partition magic en apparatenbeheer, maar nerges zie ik ze staan, maar als ik mijn bios open zie ik ze wel staan
kan iemand mij helpen?
alvast bedankt

specs:
-3gb ddr2 geheugen
-nvidia 8800gt
-intel core duo 2.6ghz
-asus p5k-v
 
Heb je alle windows updates al geinstalleerd waaronder sp1?
 
1) probeer het eens met de vista codec

2) kijk eens bij > systeem beheer > computer beheer > schijf beheer of die partitie in orde dan wel actief is
 
dankuwel! nu ben ik mijn bestanden van die schijf wel kwijt maar heb mijn schijf toch terug, heb nog erges een backup liggen dus kan geen kwaad, maar nu heb ik nog steeds die haper problemen
 
nu is het nog erger geworden, zelfs al speel ik geen spel of zie ik geen film blijft hij soms hangen
 
ja, allemaal al nagekeken alles is echt inorde, het is zelfs als ik gewoon op mij bureaublad zit dat hij hapert...
 
Als je de nieuwste drivers hebt geinstalleerd en het probleem blijft zou ik voorstellen om eens terug te gaan naar de vorige drivers. (nieuw is niet altijd beter)
 
maar ik had al de nieuw al geïnstalleerd, eigelijk is dit beginnen te gebeure sinds ik sp1 installeerde :s
dus ik ga nu sp2 installeren en misschien is het dan opgelost
 
Laatst bewerkt:
maar ik had al de nieuw al geïnstalleerd, eigelijk is dit beginnen te gebeure sinds ik sp1 installeerde :s
dus ik ga nu sp2 installeren en misschien is het dan opgelost
Je hebt toch Vista? Voor Vista is er nog maar 1 service pack uitgekomen. SP2 is nog niet uit voor Vista.

Maar als de problemen gekomen zijn door SP1, zou ik misschien toch 1 van deze dingen doen:
- ofwel SP1 verwijderen en weer installeren
- Ofwel je drivers is herinstalleren moest je dat nog niet geprobeerd hebben
- Of gewoon Vista herinstalleren, indien mogelijk met een versie waar SP1 al in zit.
 
drivers heb ik ook al geprobeert maar zal nog eens proberen mobo drivers te herinstaleren,
als er geen sp2 is wat is dit dan?:KB936181:beveiligingsupdate voor microsoft XML core services 4.0 service pack 2?
 
drivers heb ik ook al geprobeert maar zal nog eens proberen mobo drivers te herinstaleren,
als er geen sp2 is wat is dit dan?:KB936181:beveiligingsupdate voor microsoft XML core services 4.0 service pack 2?


die update is gewoon een service pack voor een onderdeelje software veronderstel ik van vista, niet voor het besturingssysteem vista zelf.
zo heb je ook sp1 voor office 2007 wat niet hetzelfde is als sp1 voor vista(besturingsysteem)
 
die update is gewoon een service pack voor een onderdeelje software veronderstel ik van vista, niet voor het besturingssysteem vista zelf.
zo heb je ook sp1 voor office 2007 wat niet hetzelfde is als sp1 voor vista(besturingsysteem)

aaah ok :), dankuwel
 
ik heb vista opnieuw geïnstalleerd en het werkt perfect nu, bedankt voor al jullie hulp!
 
Ik begrijp er niets van.
Iedereen komt met deze vragen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze update stopt?

Gr. Vincent
 
Ik begrijp er niets van.
Iedereen komt met deze vragen.
Hoe kan ik er voor zorgen dat deze update stopt?

Gr. Vincent

ik begrijp niet goed wat jouw probleem juist is, ook kan je beter een eigen topic aanmaken volgens mij ;)
 
Ja wel het gaat over die update. Volgens de update is het service pack 2.
(Beveiligingsupdate voor Micrososft XML Core Services 4.0 Service pack 2)
Kan ik deze update ergens anuleren? Want deze blijft zich instaleren. 13x al gedaan.

Gr. Vincent
 
als hij gewoon blijft installeren moet je die update gewoon eens verbergen ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan