Vista reageert niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

vanheij

Gebruiker
Lid geworden
27 jun 2013
Na een virus verwijdert te hebben, was de laptop gedeblokkerd. Nu heb ik er Norton opgezet en in eerste instantie ging alles goed, ook bitdefender in geschakeld, Nu echter loopt die helemaal vast en reageert nergens op. Ik kan ook nergens inkomen. Ik kan wel in de veilge modus opstarten maar dan kom ik ook niet verder. het is nu na anderhalf uur gelukt on Norton te openen maar ik krijg dan gelijk de melding reageert niet.

Misschien kun je HIER iets mee.
Heb je wel een Vista installatie dvd nodig.

Zorg dat je maar 1 actieve antivirus scanner hebt, want als je twee actieve antivirus scanners hebt kunnen die conflicten geven. Ik denk dat het probleem is opgelost als je er 1 hebt verwijderd.

Ik kan niets verwijderen ik kan nergens inkomen

Laatst bewerkt door een moderator:
Kunne we de vraag van Dragonsoul uitsluiten????

Antwoord eerst eens!
Heb je geen dubbele antivirus od dubbele firewall ingeschakeld?

1. Zet een systeemherstelpunt teriug van voor de problemen.

of

2. Ga naar msconfig, tabblad opstarten. Vink alles uit behalve virusscanner.
Herstart.
Start opnieuw op en vink telkens op het tabblad een opstartitem meer aan.
Herstart.
Herhaal dit tot je de "dader" te pakken hebt.

3. Leen DVD met het OS dat jehebt van Vista. Voer opstartherstel uit!

Laatst bewerkt:
Ik kom niet in msconfig, ik heb bitdefender ingeschakeld na het installeren van Norton, maar ik nergens inkomen om bitdefender uit te schakelen en ik kan ook Norton niet verwijderen

wat heb net dan gedaan

Of bitdefender Of norton verwijderen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!1

Laatst bewerkt:
Als ik al iets kan openen, gaat het gelijk naar reageert niet

2 virusscanners of firewalls actief? Ja of nee?

windows firwall heb ik kunnen uitschakelen, ik denk dat bitdefender en Norton het probleem is maar ik kan geen van 2 uitschakelen. ik kan ook niet in msconfig komen

Start op in Veilige Modus en verwijder 1 van de 2 in de Sofware!

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de hulp, door in de safe mode op te starten kon ik wel in msconfig komen, daar heb ik defender en norton uitgeschakeld en alles werkt weer goed

Nee!
Dat is er weer 1 teveel.
Op een pc dient minimaal een antivirusprogramma en een firewall ingeschakeld te zijn.

Nogmaals van beide slechts 1.

Als je nu alles uitgeschakeld hebt, heb je geen bescherming en staat de deur wagenwijd open voor een nieuwe besmetting!

Goed, wat je nu hebt gedaan is je Firewall uitgeschakeld en alle virusscanners. Het enige wat je nu nog moet doen is 1 van de twee virusscanners verwijderen, de Firewall aanzetten en bij msconfig de virusscanner die je nog hebt aan te zetten.

Stap 1:
Ga naar “start” vervolgens naar “configuratiescherm” en selecteer je bij “programma’s” “een programma verwijderen” zoek hier “bitdefender” op en verwijder deze vervolgens. Nu heb je één van de twee virusscanners eraf gehaald

Stap 2:
Ga naar “start” typ in “zoeken” “msconfig” en druk vervolgens op enter. Vink vervolgens bij “services” en “opstarten” Norton aan. Nu zorg je dat Norton het weer doet.

Stap 3:
Ga naar “start” vervolgens naar “configuratiescherm” en selecteer “systeem en beveiliging” en ga vervolgens naar “Windows firewall” en daar zet je de Firewall aan. De Firewall zorgt ook voor een beveiliging op je computer.

Stap 4:
Scan vervolgens met Norton om er zeker van te zijn dat alle virussen eraf zijn. Vind je een virus verwijder dat dan.

Met vriendelijke groet,

DragonSoul

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan