Vista Schijfbeheer

Status
Niet open voor verdere reacties.

mike4helpmij

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
41
Hey,

Ik heb laatst de bestanden mijn partities verwijderd, omdat ik de gig's beter wou verdelen. Mijn data heb ik gebackupt, ik had:

-verborgen Backupschijf
- C schijf
- Andere partities in een spanned volume

Nu heb ik dat hele spanned volume verwijderd, de C een beetje uitgebreid. En nu wil ik graag weer een spanned volume aanmaken maar die optie word niet meer weergeven. :confused:
Maar als ik dan een eenvoudig volume aanmaak, en daarna weer een eenvoudig volume aanmaak. Krijg ik dat 2e eenvoudige volume in een spanned volume, terwijl de optie er niet stond :confused:

Zie Screenshot

Ik heb begrepen dat als je een besturingssysteem overnieuw installeert dat de hij de primaire partities automatisch in C zet als je opnieuw opstart, dat je daarom een spanned volume moet gebruiken. Klopt dit of is het niet erg dat het primair is?

Als iemand een oplossing hiervoor weet, wil ik hem alvast heel errug bedanken :D
Want ik kan nu niks doen zonder schijven met mn bestanden :rolleyes:

Gr Mike
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

een oplossing weet ik nu niet. (Ook nieuw met Vista)

De partitie waar het denk ik over gaat is de D;\ schijf. Als je hem hebt leeggemaakt OK, als dit een vraag is dat je je data kwijt bent, dan heb je pech.

Ouderwets DOS: Volgens mij moet je hem extended maken. (Zie FDISK/partition magic. Dit is wel een wilde gok. Er is hopelijk iemand die het wat beter weet, kan uitleggen.:thumb:
 
Sorry, dit is het probleem niet. Ik heb de vraag een wel een beetje verkeerd gesteld:D

Wat ik bedoel is dat ik geen spanned volume meer kan aanmaken, en dat toch graag zou willen. Anders word mijn D bij een herinstallatie een C schijf.

Gr Mike
 
Oe,

Dan ga ik even passen.

Ik zal eens gaan graven in deze windows. Het staat op andere plekken, en heeft een andere naam vaak.:eek:

Dit moet toch gewoon uit je console kunnen??? Wel echte classic view
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan