Vista Shutdown Commando

Status
Niet open voor verdere reacties.

Smartguy

Meubilair
Lid geworden
13 jul 2001
Berichten
7.240
Hey,

Voorheen gebruikte ik altijd in XP via het menu uitvoeren het commando "shutdown -s -t xxx -f". Hierbij staat s voor het afsluiten van de computer, t voor de tijd, xxx voor het aantal seconden en f voor het geforceerd sluiten van openstaande programma's.

Nu werk ik met Vista (vraag me af voor hoe lang nog) en wat hebben ze gedaan bij Microsoft...? Ze hebben de tijd bij het shutdown commando gelimiteerd tot 600 seconden (10 minuten).

Hoe haal ik deze bull**** weg zodat ik meer dan 600 seconden kan opgeven......!!!???

Thanks,

Smartguy
 
Ik stap hier even in windows vista, mijn dochter heeft ook windows vista en kijken hoe vraag verloopt.
 
Heeft vista geen taakplanner meer? dan kun je toch een shutdown "taak" plannen?
 
Een max van 600? Waarom? :confused:
Kun je toch zo 6000, ofwel 100 minuten van maken?
 
Een max van 600? Waarom? :confused:
Kun je toch zo 6000, ofwel 100 minuten van maken?


Het gaat om het afsluiten dus het moet veel lager zijn dan 600 dat zijn seconden dus het afsluiten doet er 10 minuten over.
 
Een max van 600? Waarom? :confused:
Kun je toch zo 6000, ofwel 100 minuten van maken?

In Vista niet meer dus... :(

De reden dat ik meer dan 600 seconden wil instellen is dat ik wel eens iets wil blijven downloaden voor bijvoorbeeld een uur en dat dan de pc uit moet gaan. Dan geef ik dus bijvoorbeeld "shutdown -s -t 3600 -f" op. Maar dat gaat met Vista niet meer.

@ puppie: Die tweak wat jij opgeeft heeft naar mijn idee niet met mijn probleem te maken.

De taakplanner moet ik nog even uitvogelen maar dat zou betekenen dat ik meerdere bestandjes moet aanmaken voor één commando dat voorheen gewoon via het menu uitvoeren ging! Iets wat ik echt belachelijk vind.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan