Vista slaat compleet vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

marco282

Gebruiker
Lid geworden
2 aug 2006
Berichten
786
Hallo, ik heb windows vista ultimate op

Intel pentium 4 - 2.27 GHZ
1.50 GB Ram geheugen
Nvidia Geforce FX 5600 - 256 MB VRAM
Moederbord - ECS Elitegroup - P4VXAD+

Dus ik zou denken dat alles het wel zou moeten doen, Mijn cijfer index is als volgt.


Processor - 3.3
MEMORY (RAM) - 3.8
Graphics - 3.1
Gaming Graphics - 3.0
Primary Hardisk - 5.7

Als die vast slaat, slaat die compleet vast. muis alles ctrl + alt + del werkt niet, ik kan wel uur wachten maar doet niks.

de temperaturen vallen ook wel mee

Hier temperaturen na dat ik gerestart heb na zo`n vastloper.

Moederbord - 34 Graden C
CPU - 42 Graden C
Seagate ST Secondary HDD - 41 Graden C
WDC WD Primary HDD - 34 Graden C

Heeft iemand enig idee?
 
Ik heb precies het zelfde! Ik heb er vanmorgen weer XP opgezet.
Ik denk dat het ergens een driver probleem is.
Ik had wel een paar keer perdag dat hij vast liep.

Ben benieuwd of iemand dit probleem kent.

Gr Mark!
 
Tot een maand geleden had ik dit ook. (Athlonx2 3800+, Vista Home Premium).
Na het laden van de juiste NVidia-driver was het voorbij.
 
Hoi !

Inderdaad is de oorzaak een niet correcte (geinstalleerde) graka-driver.

Voor jouw kaart met je Forceware Version 96.85 gebruiken.

Greetz,

Harry.
 
Hmm, Hij slaat nu wel minder vaak vast nu 1x per dag ofzo en eerder 5x per dag;e maargoed die 1x nu:s blijft iritant
 
Hoi !

Tja, je graka moet er natuurlijk flink aan trekken in Vista, en daar geef je geen temp. van !

Ik heb de FX5900XT en met warm weer en intensief gebruik moet ik de casefans op de hoogste stand laten draaien, anders wordt de graka te heet.

Je zou een andere koeler op de graka kunnen monteren, of kijken of je de airflow in je PC kunt verbeteren.

Greetz,

Harry.
 
Hoi !

Tja, je graka moet er natuurlijk flink aan trekken in Vista, en daar geef je geen temp. van !

Ik heb de FX5900XT en met warm weer en intensief gebruik moet ik de casefans op de hoogste stand laten draaien, anders wordt de graka te heet.

Je zou een andere koeler op de graka kunnen monteren, of kijken of je de airflow in je PC kunt verbeteren.

Greetz,

Harry.

Ik kan nergens aan de temperatuur komen, maar het koelblok van m`n videokaart is lauw na een zwaar spel (bijv battlefield 2142) of GTA SA (in vista spelen dan is die wel zwaar:p)
dus neem aan dat het daar niet aan ligt.

ps: sinds kort heb ik in windows ook zoiets,, alleen dan hoor ik tik, en dan enigste wat je hebt is wat er nog aanstond, dus alsof je hdd gewoon uitvald en alles wat in RAM staat nog werkt. ik heb nu stroom kabels veriwsseld en nu doet die het gewoon goed
 
en anders uhm hoe kan ik dat ding harder zetten?:p die fan op videokaart?
 
Okee sinds kort ben ik erachter gekomen dat ik 1 CL3 geheugen bankje heb en 2 CL2.5 modules heb,, zou dit hierdoor kunnen komen? op dit moment is m`n moederbord half gesmolten;e wegens kortsluiting dus heb nieuwe pc besteld dus opzich is t niet van belang maar ik zou wel eens willen weten of t hier aan zou kunnen liggen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan