Vista sluit ineens trager af dan normaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

erwin32

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 nov 2002
Vista sluit bij ineens trager af dan normaal. Normaal gesproken is mijn computer uit binnen 5 a 10 seconden maar dit duurt nu meestal wel 20 seconden of langer.
Het is gekomen nadat ik mijn mobiele telefoon (HTC Touch 3g) op de USB poort heb aangesloten en hij daarvoor benodigde drivers heeft geinstalleerd. Daarvoor had ik er nooit last van. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?

Het ziet ernaar uit dat windows dan een tijdje nodig heeft om het programma voor je HTC eerst af te sluiten.

Sluit dat programma eerst eens handmatig af en sluit dan eens af, zie je dan verbetering in snelheid?

Dat programma is niet in werking, mijn HTC is losgekoppeld van de PC als ik hem afsluit.

Kijk eens in taakbeheer of de betrokken processen/services gestopd zijn na het loskoppelen.

Ik zie daar de file wmdSync.exe. Dit zou hem moeten zijn. Die blijft dus actief ook als ik mijn toestel er vanaf haal. Hoe kun je dit uit laten schakelen gelijk als mijn toestel van USB af gaat?

Misschien door voor het afkoppelen "Hardware veilig verwijderen" te gebruiken. Kost al gauw 5-10 seconden dus levert niets op.
Misschien zijn er Beleidsregels in eigenschappen in te stellen.

Start > computer > rechtsklikken HTC > eigenschappen > hardware > HTC > eigenschappen > beleidsregels > optimaliseren voor snelle verwijdering
Of dit voor een mobiele telefoon werkt weet ik niet.

of in services, de service van HTC op handmatig zetten ipv. automatisch.

Je geraakt bij services door in start services.msc te typen

Succes :thumb:

Ik zie niets met HTC staan of iets dergelijks. Wel twee opties: Op 2 opties Windows mobile (2003) gebasseerde apparaatverbinding. Deze heb ik nu op handmatig gezet. Zijn dat ze?

Ik zie niets met HTC staan of iets dergelijks. Wel twee opties: Op 2 opties Windows mobile (2003) gebasseerde apparaatverbinding. Deze heb ik nu op handmatig gezet. Zijn dat ze?

Ik zou het niet weten, ik heb nog nooit een HTC gehad dus ook nog niet de kans gehad om de software ervan op men laptop te installeren, als ik die kans zou krijgen zou ik hem nemen maar ik heb er het geld niet voor :P

Wel, controleer eens of het die services waren, sluit je computer al wat sneller af?

Nee, maakt niets uit. Ik zag bij taakbeheer ook iets van mobsync.exe, deze uitgeschakeld voor ik afsloot maar helpt ook niet. Ik weet het niet meer.

Download dan eens het programma Tune up utilities, laat na het installeren van het programma en updates een zoeken naar "tips" voor jou die je computer kunnen versnellen.(geef eerst ook wel in wat voor gebruiker je ben--> 2e vakje in opstarscherm)

Dan zal je een aantal advies tweaks te zien krijgen & ik heb ze toch allemaal aangenomen en mijn vista sluit toch allesinds sneller af (de uitleg staat er ook telkens bij wat het doet :thumb:)

Ik probeer eerst wel een Hijacklogje op dat andere forum te plaatsen. Kijken of ik daar wat wijzer wordt.

Tune up utilities gedownload en het probleem is verholpen.

Ja, ik weet niet welke optie ik gebruikte, volgens mij een nieuw register maken en toen was het probleem verholpen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan