Vista sluit moeilijk of niet af

Status
Niet open voor verdere reacties.

ropefly

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 okt 2008
Men pc werkt perfect, start perfect op totaal geen problemen enzo maar vanaf ik mijn pc probeer af te sluiten duurd het ofwel +- 5minuten ofwel blijft het hangen op afmelden... en moet ik de resetknop indrukken voor hem af te sluiten
Vroeger was dit zeker niet het geval

Ik heb hitmanpro geinstalleerd ,gerunned en een anti virus maar geen flauw idee waarom men pc nu zo moeilijk doet bij het afsluiten :confused:
het is al een tijdje zo maar nu blijft mijn pc meer en meer hangen op afmelden:confused:

enig idee wa misschien het probleem kan zijn?

alvast bedankt

EERST EN VOORAL: Het is gewoon een tip, je kiest er zelf maar voor maar ik zou die hitman pro er echt vanaf smijten want ik ben al genoeg mensen tegengekomen die juist daardoor pc-problemen hebben gekregen...

Ik weet niet of je sinds dan iets geinstalleerd hebt, iets geupdate?

EERST EN VOORAL: Het is gewoon een tip, je kiest er zelf maar voor maar ik zou die hitman pro er echt vanaf smijten want ik ben al genoeg mensen tegengekomen die juist daardoor pc-problemen hebben gekregen...

Ik weet niet of je sinds dan iets geinstalleerd hebt, iets geupdate?

njah geen idee het is al een tijdje dat probleem mja hij blijft nu steeds meer vastlope

en hitman pro is tog gwn scanne me adaware spybot enzo daar is niks mis mee? :o
tenzij je gedragsscan doet en dinge manueel verwijderd

mar tog bedankt voor e reactie

ja, zolang alle progjes zoals S&D gaat gebruiken is het wel ok, maar hitmanpro op zichzelf is veel te grondig met zijn scans zodat je inderdaad verkeerde dingen gaat verwijderen...

Je zou eens het programma glary utilities kunnen draaien of een regcleaner

Ik denk dat de enige manier om grondig te testen waar het probleem vandaan komt is, voordat je je pc afsluit, eens naar de processen te kijken die op dat moment draaien (via taakbeheer: [Ctrl][Alt][Del], en dan kiezen voor Taakbeheer starten, tabblad Processen).

Zoek naar die proces-namen op Internet. Zijn ze niet strikt noodzakelijk voor het functioneren van Vista, schiet ze dan af door erop te klikken en te kiezen voor Proces beëindigen.
Schrijf op welke je afgeschoten hebt. Herstart dan je pc, en kijk of het nog steeds lang duurt.
Ga daar mee door (schrijf per computer-sessie op welke processen je afgeschoten hebt) totdat je in beeld hebt welk(e) proces(sen) klaarblijkelijk verantwoordelijk zijn voor de problemen.

Succes,

Tijs.

Ik denk dat de enige manier om grondig te testen waar het probleem vandaan komt is, voordat je je pc afsluit, eens naar de processen te kijken die op dat moment draaien (via taakbeheer: [Ctrl][Alt][Del], en dan kiezen voor Taakbeheer starten, tabblad Processen).

Zoek naar die proces-namen op Internet. Zijn ze niet strikt noodzakelijk voor het functioneren van Vista, schiet ze dan af door erop te klikken en te kiezen voor Proces beëindigen.
Schrijf op welke je afgeschoten hebt. Herstart dan je pc, en kijk of het nog steeds lang duurt.
Ga daar mee door (schrijf per computer-sessie op welke processen je afgeschoten hebt) totdat je in beeld hebt welk(e) proces(sen) klaarblijkelijk verantwoordelijk zijn voor de problemen.

Succes,

Tijs.

bedankt zal ik morgen eens doen :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan