vista sneller maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

octron

Gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Berichten
65
ik d8 laat ik eens een topic openen waar iedereen zijn kennis over hoe je vista sneller kan maken openen. :cool:.
want niets is natuurlijk fijner dan een schoone pc :p

ik zal beginnen

-CC Cleaner natuurlijk om het register schoon te maken.
- en op deze website valt ook een hoop informatie te vinden.
 
"Moet dit?"

CCleaner maakt Vista niet sneller..

Overbodige Windows Vista onderdelen wissen

Windows vreet ruimte en geheugencapaciteit. En dan te bedenken dat je zeker de helft niet gebruikt. Met vLite wis je die overbodige helft.



vLite is een gratis programma dat Windows Vista op een streng dieet zet. Een aantal niet voor het besturingssysteem noodzakelijke onderdelen zoals de Windows Media Player, Internet Explorer, Remote Desktop, Windows Firewall, Windows Fotogalerij, Slideshow, de MSN Installer en Windows Mail kunnen worden verwijderd.

Ideaal als je toch al alternatieven voor deze programma's gebruikt, of er gewoon niet op zit te wachten.

Ook zaken als de bij Vista standaard meegeleverde wallpapers, screensavers en media samples worden gewist.

Lees verder / Download: http://www.fan.tv/digitaal/toontext.asp?id=22354
Screenshots: http://www.fan.tv/includes/fotoslideshow/fotoalbum.asp?album_id=523
 
CC cleaner is de grooootste rotzooi!! Dus laat a.u.b. die troep van je pc af... Jij als gebruiker hebt totaal geen, zoals de duitsers het mooi omschrijven: ahnung, wat het programma nu wel en/of niet eraf gooit. Overigens dat dit programma fouten op lost,
de grootste kolder!
 
Bronnen...

Ik werk zelf in de IT en repareer iedere week weer tig pc's waar CC (of andere freeware) problemen veroorzaakt. Overigens staat in het laatste onderzoek van de technische universiteit in Eindhoven, dat freeware programma's de grootste oorzaak zijn van problemen op een pc. De nietwetende, anders geformuleerd; onwetende gebruiker is hierbij ook een tellend feit.

Koop een fatsoenlijk product, geef die 35 euro uit, net zoals je bij een automerk het verschilt voelt en ziet, is dat bij dit soort programma's resulterend op onze tests en ervaringen als ook de reacties van de betreffende klanten nog een tikkie beter merkbaar.
 
Laatst bewerkt:
Ervaringen van één persoon (zeker iemand die ik verder niet ken en mij geen verdere referenties kan verschaffen) doen mij niet zoveel.

Ik werk zelf in de IT en repareer iedere week weer tig pc's waar CC (of andere freeware) problemen veroorzaakt.
Op alle PC's waar ik CCleaner gezien heb (en dat zijn er vele tientallen misschien wel honderden!) ben ik nog nooit problemen tegengekomen die direct terug te brengen zijn naar het gebruik van CCleaner.

Overigens staat in het laatste onderzoek van de technische universiteit in Eindhoven, dat freeware programma's de grootste oorzaak zijn van problemen op een pc.
Leuk en aardig maar dat noem ik over één kam scheren. Omdat freeware vaak de oorzaak is (waar is dat onderzoek trouwens??) kun je niet zeggen dat CCleaner een fout programa is.
De nietwetende, anders geformuleerd; onwetende gebruiker is hierbij ook een tellend feit.
Geen tellend feit. Heeft al helemaal niets met CCleaner te maken.

Koop een fatsoenlijk product, geef die 35 euro uit,
Ik moet geld uitgeven om een programma, wat naar volle tevredenheid werkt, te vervangen?

net zoals je bij een automerk het verschilt voelt en ziet
Volledig mee eens.
, is dat bij dit soort programma's resulterend op onze tests en ervaringen als ook de reacties van de betreffende klanten nog een tikkie beter merkbaar.
ONZE tests? Waar zijn je tests dan :)?

Ik ben geen CCleaner -fan. Ik gebruik het en raad het ook wel aan. Ik wil alleen wel een zo objectief mogelijke mening neerzetten en in dit geval neem ik het voor CCleaner op omdat jij nogal hard daarop neerbasht.

;)
 
Laatst bewerkt:
Wat ik niet snap. Waarom ccleaner nou volgens een partij mensen een rot programma is, en dat terwijl het opzich een goed pogramma is voor een standaard opschoning en reg cleaning. Er zijn een partij aan goede freeware programma zoals: Atf cleaner, Ccleaner, Eusing Free registry cleaner, Advanced windows care personal Etc..... Zo kan ik er nog wel een berg opnoemen. By the way Ik heb ook vaak meegemaakt dat bij klanten van ons die utilities gekocht hadden en naderhand problemen hadden. En vaak is het zo, het ligt meestal aan de gebruiker die ervoor zit die overal opklikt of aanvinkt, zonder bij na te denken of het fout kan ja of nee. En Ccleaner installeer ik bij iedereen waarvan ik de pc's in onderhoud heb.
 
Laatst bewerkt:
Ik werk bij een bedrijf dat ook werkzaam is in de IT. Dagelijks installeren, verkopen en maken we PC's. Bij ons is het een standaard dat er niet betaalt hoeft te worden voor virus cq spyware bescherming of opruimprogramma's. Juist de betaalde programma's worden in de handen van de onwetende PC gebruiker gevaarlijk. Die betaalde programma beschikken over diverse mogelijkheden om je PC schoon te maken die in de handen van een leek een hoop problemen kunnen veroorzaken.

CCleaner word zoals gezegd standaard op de computers die bij ons gemaakt worden geinstalleerd. Ccleaner is makkelijk en kan geen kwaad in handen van de leek. En houd de computer netjes schoon. Dus ik zou ook wel eens wat meer willen weten over de gevaren van Ccleaner? In ieder geval ben ik met het verhaal dat ccleaner gevaarlijk is Absoluut niet mee eens!

Zo en nu weer even on topic: Er zijn genoeg mogelijkheden om Vista iets te versnellen een goed programma om dit te doen is inderdaad tweakvista. Een ander goed programma wat je kan gebruiken is Advanced WindowsCare V2 personal Op de website waar je dit vind staan nog meer leuke en nuttige artikels over Vista.
 
Laatst bewerkt:
eerst: Ik vind Ccleaner een heel degelijk programma en naar mijn weten heb ik er ook nooit problemen mee gehad :D
Op een ander topic op deze site was er ook dan nog iemand die beweerde dat er en virus was in de unistaller hiervan maar ik heb dat gechecked maar geen virus voor mij bij de unistaller hoor :p
-->de gast die dat beweerde is ook nooit teruggekeerd op het topic om zijn bewering te bewijzen :D

Maar wat ik gebruik om mijn vista te tweaken of ja sneller te maken zijn een paar verschillende hoor. Bepaalde zijn al vernoemd zoals advanced Windows Care V2 en tweakvista.
Dan heb ik ook nog glaryutilities gebruikt wat voor XP namelijk ook heel handig kan zijn en tune up utilities 2007. Ik weet niet of hiervan al een recentere versie is.
Voor de opstart Hijackthis maar wanneer je niet goed weet wat je juist mag verwijderen blijf je hier beter af :thumb: :p
 
Wat ik heb begrepen is ook MS geen voorstander van CCleaner. Zij willen dat ik het program er direct vanaf haalt vanwege grote fouten o.a. in het register. Zo zou Silverlight bij mij niet meer werken vanwege CCleaner.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan