Vista software(Laptop)

Status
Niet open voor verdere reacties.

poepidoe

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2003
Verhaal wat ik heb gehoord.(Pc winkel ergens)

Als je een laptop koop nieuwe uitvoering 2008 en Vista als besturing systeem Zou je niet ongestraft een andere besturing kunnen installeren om reden dat je dan geen bepaalde drivers meer zou kunnen krijgen voor XP. Wand de pc zou alleen voor Vista besturing gemaakt zijn?
En tevens zou ook de garantie vervallen????

Is dat waar of is een fabeltje.

Kees

beide
garantie verlopen......mooi niet, een besturingsysteem kan geen invloed hebben op de garantie.
drivers voor XP ja dat zou wel eens moeilijk kunnen zijn om die te vinden.

als je nu een recente laptop koopt staat daar inderdaad standaard vista op(bij laptops is dat meestal de home premium versie)

Er zijn inderdaad veel mensen die niet graag willen werken met vista omdat het teveel verandering is of weet ik veel juist waarom,(ik vind vista veel makkelijker en handiger werken) maar je kan eigenlijk wel naar xp gaan.
Het probleem is inderdaad met al de drivers die soms(meestal zullen anderen beweren, ik weet het niet zo goed--> voor mijn acer zijn er xp drivers) niet gemaakt worden voor de laatst nieuwe systemen.

Er is altijd wel zoiets als alternatieve drivers voor je systeem als je deze zou kunnen vinden maar hoe dat juist werkt??? vraag dat maar niet aan mij :P
Het is dus echter wel mogenlijk xp te installeren op een pc/laptop waarop vista voorgeinstalleerd is;)mits je de drivers kan vinden

en van garantie vervallen?
dat lijkt me wel maar een fabeltje :P
Je hebt trouwens ook altijd je recovery partitie of recovery dvd's waarmee je vista dan opnieuw kan installeren dus ik zou niet weten waarom je dan garantie kwijt zou zijn, op software staat trouwens al geen garantie bij de meeste winkels LOL

Ik hoop dat je iets aan mijn uitleg hebt gehad :thumb:

Laptop

Mijn vraag is nog steeds niet helemaal duidelijk bij mij overgekomen.

Zijn nu de nieuwe laptops, de hardware alleen voor Vista geschikt?

Kees

ja en nee...
ligt echt aan de maker van de laptops.
niet overal is een driver te krijgen als je terug wilt naar XP

Als de producent van de hardware geen drivers heeft gemaakt, of laten maken, die XP compatiblel zijn dan kan XP die hardware niet aansturen en werkt die dus niet.
Soms wordt door derden wel eens een driver voor die hardware ontwikkeld maar of die optimaal werkt is altijd nog de vraag

ik weet niet waarom je dit allemaal juist wil weten maar waarschijnlijk omdat je liever toch nog met xp blijft werken dan als je een nieuwe laptop zal aanschaffen...

Ik wil je gewoon zeggen, vista is echt niet slechter als xp hoor.
Ik ben echt een vista voorstander geworden, in het begin was ik er ook tegen (zonder sp1 toen nog)
Maar nu draait vista echt soepel en het heeft een veel mooiere interface en handiger om op te werken!
Ik zie echt geen reden meer om terug te gaan in de tijd, je hebt dan toch al het nieuwste OS, waarom wegdoen? :(

Laptop Vista

Is het ook, dat bepaalde software niet geïnstalleerd kan worden of niet draaid. Dit vanwege dat er geen drivers er voor zijn?

kees

spellen zal niet zo 1 2 3 gaan.
de anderesoftware zal meestal wel werken.....
een scanner zal moeilijker zijn.
De printers gaat ook wel.....
maar ja je zult hardware tegen komen die niet met vista overweg kan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan