Vista SP 2 wel of niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loesy

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Beste mensen,

Omdat hier nogal echte computerkenners zijn wil ik graag een vraag over het volgende. Ik heb een nieuwe Acer laptop gekocht en daat zit Vista op. Ik heb alle updates die er waren binnengehaald. Ook SP1 zit erop.
Ik heb de updates zo ingestelt dat ik zelf bepaal wanneer ik ze donwload en installeer. Teven vink ik wel eens wat uit en verberg ze zoals bv IE 8, daar wil ik niet mee werken. Vond ik te traag.
Maar nu word mij Service Pack 2 aangeboden. Na een tijd googlen en goed lezen zie ik dat toch wel wat problemen zijn met deze SP2.
Mijn vraag is dus. Is het een must om die te installeren. Ik installeer wel altijd de beveiligingsupdates etc maar huiver dus voor de SP2. Ik heb deze update dus ook verborgen zodat ik hem niet weer aangeboden krijg.

Kan iemand mij uitleggen of het nu echt een megafout is dat ik hem niet installeer. Vergeef mij als ik misschien dubbelvraag hier op het forum maar ik kon niets vinden over deze vraag.

alvast bedankt,
groetjes
Loes

Laatst bewerkt:
waarom niet windows 7. Ik ben echt niet te spreken over windows vista.
Windows vind ik sowieso niet echt een succes ;)
Zelfs op de mobiel niet...

Sorry maar verder kan ik niet antwoorden op je vraag, volgensmij heb ik wel SP2, maar verschil merk ik niet.

Ik ben persoonlijk van mening met if it aint broken don't fix it.
Maar er zullen wel altijd fouten in zitten, met alles hou je dat. maar ook die fouten hoeven niet altijd maar direct voor jou ook te gelden. Verder in sp1 zitten alle updates etc met wat je nu los hebt geinstalleerd. Ik heb zelf geen ervaring met vista sp2 want ik werk niet meer met vista. maar ik denk zelf als je computer draait zoals het moet zijn ga dan geen onodige risico lopen. Verder zou ik alleen nog kunnen zeggen van ga het testen of jij ook iets verbeterd vind, is voor iedereen ook weer een beetje anders. Voordat je da zou doen kun je eerst een backup maken van je huidige windows setting etc nu. en als je dat hebt gemaakt kun je updaten en kijken of jij vind of het beter is.

Delta Hawk

Beste Loes

De Vista SP2 update lost meer problemen op dan dat het veroorzaakt. Ook worden meeste problemen die SP2 veroorzaakt ook al opgelost in beveiligingsupdates die nadien nog worden gedownload. De probleempjes die zelfs met die updates erna nog overblijven, zijn nauwelijks merkbaar voor de mensen die niet aan alles beginnen te prutsen in hun Vista, dus eigenlijk was het wel een redelijke fout om die niet te installeren.

bedankt voor jullie antwoorden. Ik ben XP gewent en moet idd erg wennen aan deze vista. Updaten naar windows 7, domme vraag misschien maar dat kost weer wat toch. Ik heb deze acer laptop net twee weken. Ik weet niet of je zo kan updaten en zoja hoe dan.

wat PS2 betreft. Ik laat het maar even zo want idd zoals je zegt, het werkt nu goed en waarom zal ik een risico lopen.

Mr.Psycho, als ik meer lef heb dan vandaag :p dan misschien hem toch maar installeren. Ik kan het verbergen toch zo herstellen.

Het antwoord is eigenlijk heel erg simpel:

SP2 is er niet voor niets, dus gewoon installeren!
Tenminste, wanneer je wilt dat Vista snel, betrouwbaar en veilig blijft!

Vista is, was en zal dit nooit zijn :):D:p

Ook daarover verschillen we dan van mening.
Windows 7 is inderdaad beter, maar ik heb met Vista ook nooit problemen gehad!

maar juist om de eerdere problemen met Vista op te lossen, zijn de service packs gekomen....

:p juist.

en wist je trouwens dat Windows 7 eigenlijk eerst bedoeld was als SP3 voor Vista, maar ze beslisten toch om er een nieuw besturingssysteem van te maken, want vista was gewoon een flop! (en ze gaven dat zelfs toe!)

Hoi,

Dat kan maar doet er niks aan af dat sp 2 gewoon beter is om te installeren

Even een aanvulling: Stel dat je SP2 als update hebt laten verbergen, dan kun je 'm in zijn geheel nog hier downloaden en daarna installeren.

Tijs.

Ik zie in de release notes niets staan dat erop lijkt dat Internet Explorer 8 erin begrepen zit. Er zitten wel hotfixes in die worden toegepast als je nu Internet Explorer 8 al op je computer zou hebben.

Tijs.

Dan nog even 1 vraag. Stel ik hou het voorlopig even op SP1, dan blijf ik gewoon wel de andere updates die nodig zijn ontvangen toch?

Ja, je blijft de andere updates ontvangen.

En zoals je ziet draait SP2 zijn aanpassingen terug als installatie ergens tussendoor niet lukt. Er is dus (wat mij betreft) in die link van je niets terug te vinden die het installeren van SP2 afraadt.
Zet wel tijdelijk je real-time scan van anti-virus uit!

Tijs.

Ik zou er altijd voor kiezen om de laatste updates te installeren.
If it ain't broken, don't fix it, is een leuke uitspraak voor een auto ofzo maar niet voor een computer. In de software kunnen diverse beveiligingsproblemen zitten waar je totaal geen weet van hebt maar waarvan het wel prettig is als ze hersteld worden voordat een hacker er gebruik (misbruik) van maakt.

Internet Explorer 8 is op mijn systeem overigens sneller dan IE7

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan