Vista SP1: installatieproblemen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

poorterke

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2006
Berichten
52
Beste,


Het is op mijn laptop (Acer Aspire 9420) niet mogelijk om Vista SP1 te installeren.
Tijdens de installatie wordt volgende foutcode weergegeven: code 8007002.
Na lezing van de uitleg bij deze foutcode (helpfunctie) heb ik de instructies correct uitgevoerd.
Doch geen resultaat. De Windows automatische updatefunctie haalt iedere dag deze update van 28-4-09 op maar installeren lukt niet.
Volgens dit forum ben ik niet de enige die daar problemen mee heeft, maar de aangereikte mogelijke oplossingen/oorzaken zijn zo technisch ( en soms onduidelijk beschreven) dat ik er geen wijs meer uitgeraak.
Ik vraag me trouwens af of deze SP1 zo broodnodig is voor een doorsnee PC-gebruiker???.
Wie kan een oplossing aanreiken.
Of hoe kan ik voorkomen dat deze update niet meer wordt aangeboden.
 
Dank U, Raymond,

Maar deze download ondersteund niet de Nederlandstalige versie.
Hoe geraak ik aan de versie die de Nederlandseversie ondersteund???
 
Beste Raymond,

Ik ben deze avond zelf nog even op zoek geweest achter een mogelijke oplossing en heb deze gevonden op onderstaande link op de site van Microsoft:

http://support.microsoft.com/kb/947821/nl.

Hier staat uitleg over het hulpprogramma System Update Readiness.
In de tabel komt de code ( 0x8007002) voor die ik had en waardoor het downloaden van SP1 altijd mislukte.
In de informatie voor ervaren gebruikers ( ben ik heus niet) heb ik het eerste bestand gedownload (KB947821). Na installatie duurt het ruim 30 minuten vooraleer het hulpprogramma de inconsistenties heeft verholpen.
Via de automatische update kon het Service Pack 1 probleemloos worden geïnstalleerd.
toch alvast bedankt om me op het goede spoor te zetten.

Thanks.
 
En goed dat je de oplossing hier even plaatst.
Dan komt een forum zoals Helpmij tot zijn recht en kunnen andere leden er misschien ook wat mee.
Helaas zien we nog vaak dat men zegt dat de vraag opgelost is maar niet de oplossing zelf.
Jij kan weer verder gelukkig :thumb:

Heb je de status van je vraag ook al op opgelost gezet?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan