Vista SP1 RC beschikbaar voor iedereen !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vista SP1 RC beschikbaar voor iedereen

Harry, waar kan ik de taal wijzigen. Ik zie dit nl niet

je moet dat bestandje downloaden, installeren en dan de windows update uitvoeren, dan kan je de SP binnenhalen (zoekt automatisch het goede pakket). Staat onderaan uitgelegd in het engels..

Hoe moet ik dit zien....als ik dit doe, installeer ik dan het echte SP1, of heb ik dan iets op m´n computer staan, waarvan de kans groot is dat er (nog) bugs in zitten met alle risico´s vandien?

De kans zal niet groot zijn dat er bugs inzitten, gezien het feit dat iedereen hem nu kan downloaden.
Maar je hebt wel kans dat er natuurlijk nog wat veranderingen komen bij de officiele release.

Echter, bij problemen kan je SP1 RC gewoon verwijderen.

De kans zal niet groot zijn dat er bugs inzitten, gezien het feit dat iedereen hem nu kan downloaden.
Maar je hebt wel kans dat er natuurlijk nog wat veranderingen komen bij de officiele release.

Echter, bij problemen kan je SP1 RC gewoon verwijderen.
Bedankt voor je reply! :thumb:
k zal t vanavond ff proberen en zien hoe t gaat. Overigens heb ik op 2 externe harddisks een complete systeembackup staan. Mocht t in t honderd lopen dan kan ik die images altijd nog terugzetten. :)

Hou er wel rekening mee dat de installatie minimaal 1 uur gaat duren.
Het probleem wat er nu bij komt, is dat iedereen hem ineens wil hebben. Dus het downloaden van SP! duurt nu al ruim een uur.
Begin dus vroeg in de avond, anders zit je vannacht tot in de late uurtjes achter je pc.:D

Zojuist SP1 geinstalleerd, de installatie duurde bij mij totaal slechts 24 minuten!

Nu op mijn gemak maar eens kijken wat er verbeterd c.q. veranderd is...

Hij staat hier inmiddels al meer dan een uur te downloaden, en zit nu op 94%. :confused::confused:

Hij staat hier inmiddels al meer dan een uur te downloaden, en zit nu op 94%. :confused::confused:

Ik zei ook installeren, na het downloaden dus.

Het downloaden duurde bij mij ook wel even, maar geen uurtje...
Ik dacht bij 94% ook wel even dat het niet verder ging, maar komt vanzelf goed.

Waarschijnlijk heavy load op de Microsoft servers...

Hij gaat nu ongeveer met 1% per 10 minuten. :p
Maar dat was te verwachten natuurlijk.

Alles werkt naar behoren.
Zelfs schijfbeheer werkt. :D
Al bij al heeft het 3 uur in beslag genomen. Niet door de installatie, maar door het binnenhalen van SP1. En dit was toch maar 74 MB.

Jeetje...wat een happening hier met SP1. :confused:

Het duurde maar liefst 3 uur om t geïnstalleerd te krijgen, en dan laat ik de downloadtijd nog buiten beschouwing!

Na installatie zag t er op t eerste gezicht goed uit, maar k werd snel uit de droom geholpen.
Het ene BSOD na het andere, de ene keer als ik de IE opstartte, dan weer vlak na de reboot, dan weer met Firefox.

Nog even afgezien van die irritante ´evaluatie-tekst´ rechtsonder op m´n desktop, is ´t hier dus prut met SP1!

Dus heb ik vannacht systeemherstel laten lopen. t zag er vanochtend weer uit als vanouds. :)

k ga vanavond nog wel m´n systeembackup, die ik had gemaakt vlak voor t SP1-gedoe, terugzetten. :)

Laatst bewerkt:
Mijn ervaringen zijn juist heel positief.

Na het downloaden duurde de daadwerkelijke installatie nog geen 25 minuten.

De verbeteringen zijn hier duidelijk merkbaar. Opstarten en afsluiten gaat een stuk sneller, het verwijderen en verplaatsen van bestanden, ook van schijf 1 naar schijf 2, gaat heel veel sneller.
Daarnaast lijkt het hele systeem soepeler en vlotter te lopen.

Geen enkel probleem, BSOD, error of wat dan ook ondervonden.

Alleen die melding van Evaluatie versie, maar ja, dat is logisch bij installatie van een RC en de nog niet definitieve versie.

Mijn ervaringen zijn juist heel positief.

Na het downloaden duurde de daadwerkelijke installatie nog geen 25 minuten.

De verbeteringen zijn hier duidelijk merkbaar. Opstarten en afsluiten gaat een stuk sneller, het verwijderen en verplaatsen van bestanden, ook van schijf 1 naar schijf 2, gaat heel veel sneller.
Daarnaast lijkt het hele systeem soepeler en vlotter te lopen.

Geen enkel probleem, BSOD, error of wat dan ook ondervonden.

Alleen die melding van Evaluatie versie, maar ja, dat is logisch bij installatie van een RC en de nog niet definitieve versie.
Tja.....ik vind het erg jammer dat t bij (nog) niet wil, vooral als ik de positieve reacties op diverse fora zie, alhoewel ik niet de enige ben met problemen.
Hoe dan ook, vanavond m´n image maar weer terugzetten. :)

En dan later maar ns proberen om via Windows Update SP1 erop te zetten. Wellicht maakt t verschil, want ik had nu de los te downloaden versie geïnstalleerd.

Hoi !

Tja, gek genoeg heb ik zowel de gang van zaken xoals @mrmusic die beschrijft met SP1 ervaren (nieuwe PC, Athlon X2 6000, 2 Gig), alsook die van @ikself, op m'n ouwe trouwe
AthlonXP3200.

Met de laatste ben ik nog aan het stoeien, het is ergens een hardware-probleem in het netwerk-gebeuren.

Dus: zoals vaker bij Microsoft: altijd goed in verrassingen !!

Greetz,

Harry.

Nah, dan ben ik blij dat hier alles goed is verlopen.
Tot nu toe nergens een probleem mee.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan