Vista SP1

• Onderwerp starter Onderwerp starter SKVR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

SKVR

Gebruiker
Lid geworden
15 okt 2007
Hallo,

Ik zie net in Windows Update dat Service Pack 1 voor Vista verkrijgbaar is. (update)
Echter las ik op verschillende sites van computers die problemen hadden na het installeren van SP1 voor Vista. (drivers die niet ondersteund worden etc.)

Raden jullie mij op dit moment aan om SP1 voor Vista gewoon te installeren of moet ik nog wachten ofzo?

Zijn er mensen die het al geinstalleerd hebben en die er bepaalde voor -en nadelen bij hebben gehad?

MVG,

SKVR

Het enige wat mij tegenvalt is dat er niets verbeterd is... Ook niets verslechterd...

Ook hier SP1 geïnstalleerd, verliep probleemloos. Geen merkbare veranderingen in prestaties.

Ook hier SP1 geïnstalleerd, verliep probleemloos. Geen merkbare veranderingen in prestaties.

Dat zeg ik. Installatie duurt langer dan de installatie van Vista zelf en ik merk geen verschil.

Ik heb SP1 ook geinstalleerd.
Wat ik gemerkt heb is dat hij nu sneller tumbnails aanmaakt voor videobestanden.
Verder start hij ietsjes sneller op en heeft hij minder problemen met vastlopers (ze zijn er nog wel!).
Eerder waren er problemen met afsluiten door mijn netwerkkaart. Deze zijn nu opgelost.

Ik wil graag even melden dat een Service Pack niet bedoelt is om visuele dingen te veranderen in Windows. Service Pack is een update die meerdere updates tegelijk installeerd. Sommige daarvan zul je misschien al geinstalleerd hebben.

Ik ben het dus niet mee eens dat mensen SP1 de grond in boren op het feit dat ze niets verbeterd "zien".

Ik zie dus geen reden om niet te proberen dit te installeren. Er zijn altijd problemen met het installeren van een Service Pack. Dit betreft vaak een kleine groep, maar toch: ze zijn er. Deze problemen worden veroorzaakt door slechte drivers van het bedrijf dat ze gemaakt heeft.

Groeten :)

Laatst bewerkt:
Mag ik vragen hoe vaak je vastlopers heb om dit te kunnen merken? :confused:
Ik in het afgelopen jaar hoogstens drie keer.

Vroeger liep hij vast op driver problemen met mijn netwerkkaart (die zijn dus opgelost). Hij sloot daardoor niet af met uiteindelijk een BSoD.

Ik heb nu nog vastlopers als ik een overlappende opname heb in Windows Media Center (programma A eindigt om 14:00 uur, programma B begint om 14:00 uur).

Waarschijnlijk, heb ik nog niet getest of dit opgelost is, heb ik nog problemen als ik te lang de muis indruk (en aan het slepen ben) in 3D (de videokaart drivers falen dan).

Laatst bewerkt:
SP1 geinstalleerd en heb wel het idee dat er versnelling optrad. Maar dat is meer gevoel dan bewijs

Om te installeren moest ik wel vista weer opnieuw erop zetten (nou ja, aangezien ik hem er net 1 week op had staan had ik geen zin om uit te zoeken waarom sp1 niet wilde installeren)

Na een herinstallatie installeerde sp1 als een zonnetje en draaide alles nar behoren

Hoi,

kreeg SP1 een week geleden via Windows Update aangeboden.
Installatie verliep probleemloos, geen merkbare veranderingen ten goede of ten slechte.
Zou hem echter wel binnenhalen van wegwege zijn beveiligings patches.....

Grtz.

Laatst bewerkt:
Hoi,

kreeg SP1 een week geleden via Windows Update aangeboden.
Installatie verliep probleemloos, geen merbare veranderingen ten goede of ten slechte.
Zou hem echter wel binnenhalen van wegwege zijn beveiligings patches.....

Grtz.

Je haalt me de woorden uit de mond.

Ik heb het ook al geinstalleerd...
Ik merk ook geen verschil in prestaties zoals er beloofd werd maar als je het zonder problemen kan installeren en bij je automatische updates aanwezig is zou ik het toch doen:thumb:
Het zal waarschijnlijk gewoon verbeteringen hebben onder de motorkap als je begrijpt wat ik bedoel

Bij sommigen was SP1 nog niet beschikbaar bij de automatische updates en dit was dan omdat nog niet alle drivers het ondersteunden.

Hallo,

Ik zie net in Windows Update dat Service Pack 1 voor Vista verkrijgbaar is. (update)
Echter las ik op verschillende sites van computers die problemen hadden na het installeren van SP1 voor Vista. (drivers die niet ondersteund worden etc.)

Raden jullie mij op dit moment aan om SP1 voor Vista gewoon te installeren of moet ik nog wachten ofzo?

Zijn er mensen die het al geinstalleerd hebben en die er bepaalde voor -en nadelen bij hebben gehad?

MVG,

SKVR

Ja, mijn printer van model hp 6122 inkjetprinter is niet compatible met vista. Zijn er alternatieven?

Ja, mijn printer van model hp 6122 inkjetprinter is niet compatible met vista. Zijn er alternatieven?

Iedere printer met het logo "Windows Vista capable" is geschikt voor Vista. Als ze het kunnen, zullen de printers er zeker mee pronken.
De stikker is langwerpig en heeft een logo van Windows Vista erop.

Het enige wat mij tegenvalt is dat er niets verbeterd is... Ook niets verslechterd...

Dat ben ik niet met je eens, het is mij opgevallen nadat ik SP1 had geinstalleerd dat vista sneller is, al zei het weinig. maar bestanden verplaatsen gaat aanzienelijk sneller dan voorheen.
dus het SP1 heeft zeker zin om te doen.

...maar bestanden verplaatsen gaat aanzienelijk sneller dan voorheen...
Klopt, dit was een van de meest voorkomende klachten waar ze aan gewerkt hadden.

SP1 installeren is gewoon een goed idee, al was het alleen maar omdat je de volgende updates soms niet meer kan installeren op een pc zonder SP1.

Beste mensen,

Aan de hand van jullie reacties had ik besloten om toch maar eens SP1 te gaan installeren. De update heeft ongeveer 4,5/5 uur geduurd en precies aan het einde bij fase 3 van 3 gaf deze een foutmelding. Er stond:

De installatie van SP is mislukt. De wijzigingwn worden ongedaan gemaakt. Schakel de computer niet uit.

Dit krijg ik steeds te zien als mijn laptop opnieuw opstart of het nou normaal opstart of in veilige modus.

En mijn vista is gewoon legaal (vista voor geinstalleerd toen ik deze kocht in de winkel).

Iemand die mij wil en kan helpen???

Hoi !

Gewoon wachten tot Vista de installatie van SP1 ongedaan gemaakt heeft (kan even duren !), daarna in je logboeken duiken en de vermelding m.b.t. de mislukte update hier posten.

Kunnen we een poging wagen om dse oplossing aan te dragen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan