vista start alleen op in veilige modus

Status
Niet open voor verdere reacties.

suuus

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2005
Berichten
315
Heb een toshiba laptop met vista home premium en heb nu het volgende probleem:
de laptop start sinds vanochtend alleen in veilige modus op.
Er zijn geen andere programma's of hardware in de tussentijd geïnstalleerd.
Bij gewoon opstarten krijg ik het welkom scherm te zien en daarna mijn bureaublad maar daarna loopt alles vast.
Vista was al standaard geïnstalleerd op deze laptop dus heb geen vista dvd.
Heb met msconfig bij opstarten alles uitgeschakeld maar het probleem blijft.
Heb met acronis true image wel een back up gemaakt van 1 maand geleden dus heb nog wel wat mogelijkheden maar het liefst wil ik kijken wat ik kan doen zonder gebruik te maken van acronis true image.
Alvast bedankt voor jullie hulp:thumb:
 
Het wil ook nog wel eens zo zijn dat als je bureaublad vasthangt dat je twee virusscanners hebt die elkaar tegenwerken .. het is maar een idee het zal wel niet zo zijn. :eek:

Maar toch een kleine controle ..

Voor de rest geen virussen dat je weet? :thumb:
 
maak nog eens een back-up en dan kijk of je van alle betaalde programma,s nog de installatie cd hebt en dan recovery of wachten tot windows 7 uit is en dan windows 7 installeren of meten als je beelt hebt F8 drukken en dan fouten opsporingsmodus selecteren.
de klanten service van microsoft kan naturlijk ook.
(zonder recovery cd meteen F9 drukken als de beeld hebt)
 
ik heb dit probleem ook maar systeem herstel werkt niet.het probleem blijft bestaan en soms loopt verkenner zelfs in de veilige modus vast
 
update :
systeemherstel werkt dus niet.
Kan alleen werken in veilige modus.
online scanning gedaan niks gevonden.
Kan de back-up die ik met acronis true image gemaakt heb niet gebruiken daar een back-up niet teruggezet kan worden met acronis true image in veilige modus.( heb op de foutmelding gegoogled en daar bleek dat het te maken heeft met werken in veilige modus).

iemand nog ideeën?:thumb:
 
als je een back-up hebt zou ik vista opnieuw installeren. maar je hebt geen cd. bij mijn laptop en bij mn nieuwe pc beide met windows voorgeinstaleerd heb ik gewoon cd's/dvd's gekregen. heb je überhaupt geen cd bij de laptop gekregen? want bij mij zijn ze behoorlijk gecamoufleerd .
 
Je moet opstarten met de cd die je met Acronis gemaakt hebt. Als je die niet gemaakt hebt dan kun je die waarschijnlijk nog wel in de veilige mode maken.
 
opstart cd acronis

Nee heb geen cd's of dvd's erbij gekregen.
De opstart cd van acronis had ik gelijk met de back-up gemaakt en al geprobeerd om daarmee op te starten maar krijg dan de volgende foutmelding:

starting acronis loader

acronis loader fatal error : boot drive (partition) not found

Dus wat heb ik fout gedaan:(
 
volgens de fout melding kan acronis je harde schijf niet vinden. misschien is die kapot of los geraakt
 
update

Ben weer aan het googlen geslagen en als het goed gaat wat ik nu doe dan kan ik de back-up weer terug zetten en is mijn laptop weer toppie.
Wat heb ik nu gevonden op internet :
het blijkt dat de opstart cd van acronis die ik gemaakt heb niet werkt onder vista daar ik deze opstart cd gemaakt hebt met acronis true image versie 10.
Heb nu acronis true image 2009 gedownload en opnieuw een opstart cd gemaakt.
Heb deze opgestart in mijn laptop en zoals het nu gaat wordt de back-up terug gezet, heb nog 50 minuten te gaan.
Hou jullie op de hoogte en duimen maar zullen we maar zeggen:thumb:
 
gelukt

Pffffffffffff veel zwoegen en zweten maar het is gelukt:D volgens de manier die ik nu gedaan ( zie mijn eerdere bericht).
De laptop werkt weer naar behoren.
Iedereen bedankt voor het meedenken,echt toppie:thumb:

Groetjes Mat
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan