Vista start bijna niet !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Happyhippie

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2004
Berichten
785
Sinds vanavond start mijn pc bijna niet meer op ,duurt een eeuwigheid vooraleer alles loopt (ca.15-20 min) en daarna krijg je ook niets open.....
Identiek dezelfde problemen als vorig week vrijdag ,zie dit topic met als enig verschil dat de Config.sys er nu wel nog staat als FILES=40 ,dacht eerst aan dat de fout hier weer zat maar helaas blijkt het nu iets anders te zijn ,net als vorige keer is er niets veranderd aan het systeem ,vanochtend voor het werk nog even mails nagezien en vanavond had ie plots geen zin meer.
:confused:
 
Hier ff een screen van de root ,wat mij opvalt is de grootte van Pagefile.sys !
Zoals te zien staat de Config.sys er nu nog wel.
 

Bijlagen

  • helpmij.jpg
    helpmij.jpg
    97,6 KB · Weergaven: 76
Laatst bewerkt:
Sinds vanavond start mijn pc bijna niet meer op ,duurt een eeuwigheid vooraleer alles loopt (ca.15-20 min) en daarna krijg je ook niets open.....
Identiek dezelfde problemen als vorig week vrijdag ,zie dit topic met als enig verschil dat de Config.sys er nu wel nog staat als FILES=40 ,dacht eerst aan dat de fout hier weer zat maar helaas blijkt het nu iets anders te zijn ,net als vorige keer is er niets veranderd aan het systeem ,vanochtend voor het werk nog even mails nagezien en vanavond had ie plots geen zin meer.
:confused:

Toevallig geen virus opgelopen in een van je mails? of een windows update?
Helpt een systeemherstel je?
 
Sys restore al geprobeerd zonder resultaat en virus of malware lijkt me uitgesloten ,ESET,Adaware,MAM en SuperAntispyware draait hier altijd ,ook reeds gescand met alle en Spybot doch zoals verwacht zonder opmerkingen ,zit elders vrees ik.
 
Blijft natuurlijk de bijzonder interessante vraag wat er de afgelopen paar dagen (mogelijk zonder dat je het weet) dan wél met je pc is gebeurd................
Ik herinner mij idd. dat je een dag of wat terug een probleem had en dat je na het aanmaken van de config.sys weer een prima draaiend systeem had?

De pagefile is je zogenaamde virtuele geheugen. Hoe groot dat minimaal / maximaal is, kun je lezen in het configuratiescherm bij de geheugeninstellingen, het zogenaamde virtuele geheugen.
 
Laatst bewerkt:
Wel inderdaad maar sinds vorige keer heeft ie het heel de week prima gedaan,het enige waar ik me met beziggehouden heb buiten mails en surfen was oude VHS video's op te nemen op de HD hetgeen op zich toch geen problemen veroorzaakt.
Dus géén software install ,raar vindt ik wel dat het euvel wel op hetzelfde moment zich voordoet als vorige week ? ?
Bij mijn geplande taken staan voor vrijdag enkel spy/malware scans .
Verder heb ik ook geen zinnige uitleg wat ik wel of niet heb gedaan op de pc ,als ie s'morgends perfect loopt verwacht je dat het s'avonds hetzelfde is gebleven.
Na je hulp vorige keer ging ie als vanouds....!
Ga nog eens alles scannen met div.proggies in de hoop iets te vinden.
 
Laatst bewerkt:
Configuratischerm vertoont geen rare dingen?

Maar schakel in de verkenner bij mapopties toch beter de verborgen bestanden etc .etc. uit. Als je bepaalde bestanden niet meer ziet, kun je ze ook niet per ongeluk verplaatsen en / of verwijderen.
 
Laatst bewerkt:
Alles normaal.....

(Heb ik gewoon ff gedaan voor de screen,staan terug safe)
 
Laatst bewerkt:
Naast een hardwaregebeuren zoals bijvoorbeeld een brak zijnd geheugenreepje en / of een harddisk die op zijn laatste benen loopt en / of een voeding die terminaal aan het worden is, kán het weinig anders zijn dan een virus en / of spyware.

Het feit dat de machine de melding van vorige week gaf, hoort dan weer niet bij de verschijningsvormen van één van deze problemen en zéér zeker het een week goed draaien daarna van de pc niet.

Als het mijn machine was deed ik het volgende:

ik kopieerde mijn bestanden naar een DVD of andere schijfpartitie en vervolgens zette ik Windows er compleet opnieuw op, maar niet eerder dan nadat ik de geheugenreepjes had getest en een programmaatje bij de fabrikant van mijn harddisk had gewonload om ook de harde schijf te testen. De voeding zou ik niet testen, daar heb ik geen apparatuur voor.

[edit] schakel in apparaatbeheer die tv kaart eens uit en laat die een poosje uit, vóórdat je ook maar iets doet van wat hiervoor beschreven staat! [end edit]
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast zou het wel prettig zijn als ook andere Helpmij lezers mogelijk wat suggesties zouden doen, want het zou niet de eerste keer zijn dat in een topic een bepaalde tunnelvisie wordt gevolgd (hoe goed bedoeld dan ook) en in welke tunnel we dan blijven lopen op weg naar het einde, terwijl achteraf bleek dat die tunnel helemaal niet binnengelopen had dienen te worden, of anders gezegd, het bleek één of ander l*llig instellinkje ergens waardoor het probleem in één klap was opgelost.

Denk bijv. ook aan de tv kaart opmerking hierboven. Het schoot mij te binnen dat die ook wel eens voor "vreemd" pc gedrag kunnen zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Had de HD's al daarstraks gechecked en ook het geheugen zonder opmerkingen.
Op die pc loopt nu nogmaals SupAntiSpy maar dan de volledige scan en als dit negatief is en ook nadat de andere nog eens hebben gescand ga ik best jou voorstel volgen.

Toch blijf ik het heel raar vinden dat dit gebeurt op hetzelfde moment als vorige vrijdag ,dat begrijp ik helemaal niet ,lijkt wel een trigger van iets dat op vrijdagavond staat
:)

Ik zal morgenochtend nog ff melden hoe de situatie is
TNX

]Aanpassing
je spreekt over de TV kaart ,wel daar heb ik wel wat zitten mee rommelen vooraleer ik überhaupt enig VHS beeld te zien kreeg ,en dan later nog eens om het geluid synchroon te krijgen
 
Laatst bewerkt:
Alles goed en wel, die 16 bits opmerking en het vervolgens instellen van die config.sys vind ik bijzonder, dat wijst niet in de richting van andere oorzaken.

Heb je ooit gehoord van het Nucia forum? Zo nee, ga er eens naar toe en plaats daar een hijacklogje van je syteem.


Zeer betrouwbaar en goed forum. Klik Dáár kunnen ze zien of er vervelende software (onderhuids) op je systeem aanwezig is.

Hier vind je de hijacksectie op dit forum. Lees vooraf even de voorschriften!
 
Laatst bewerkt:
Nucia ken ik wel ,ik probeer eerst nog ook na de scans of het uitschakelen van de Hauppauge kaart enig soelaas brengt.

Bedankt wederom in elk geval en goede nacht nog :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Had de HD's al daarstraks gechecked en ook het geheugen zonder opmerkingen.
Op die pc loopt nu nogmaals SupAntiSpy maar dan de volledige scan en als dit negatief is en ook nadat de andere nog eens hebben gescand ga ik best jou voorstel volgen.

Toch blijf ik het heel raar vinden dat dit gebeurt op hetzelfde moment als vorige vrijdag ,dat begrijp ik helemaal niet ,lijkt wel een trigger van iets dat op vrijdagavond staat
:)

Ik zal morgenochtend nog ff melden hoe de situatie is
TNX

]Aanpassing
je spreekt over de TV kaart ,wel daar heb ik wel wat zitten mee rommelen vooraleer ik überhaupt enig VHS beeld te zien kreeg ,en dan later nog eens om het geluid synchroon te krijgen

Nee, dat wist ik dus idd. niet en ja, die dingen (zeker van jouw merk) zorgen nog wel eens voor "rare" dingen. Uitschakelen in apparaatbeheer en even testen zonder die kaart wil ook nog wel eens verheldering opleveren.
 
Uitschakelen van TV-kaart bracht geen verandering.
Wel gaf een (full) scan van SuperAntiSpyware enige objecten aan,dan verwijderd doch komen steeds terug na herstart.
Intussen raad opgevolgd en topic geplaatst op Nucia.
 
Ik ben qua spyware herkenning een leek, maar als ik jouw logje zo zie, dan zou het mij niet verbazen als de mensen van Nucia vreemde dingen zien, zelfs ik meen dingen te zien die niet oké zijn.
 
:evil:
Wel ja ,wederom terug hetzelfde probleem ,lijkt wel elke week gepland te zijn in het week-end.
Volgens Nucia geen ad/malware probleem maar meer Os gerelateerd.
Dit keer is weer de FILES=40 config.sys die wegvalt.
Nu is het zo dat wanneer ik een nieuwe config.sys aanmaak en in de root plaats dat ie telkens weg is na re-boot.
Het 16-bit schermpje was ook weer effe te zien !!!
Ik wordt er gewoon gek van ,in de week loopt ie mooi en tijdens het week-end gaat er iets fout zonder reden.
Het lijkt wel of ik terug met Win ME bezig ben ,toen ook elke week één of ander euvel ,daar doet deze Vista mij enorm aan denken ,was toen blij met XP geboorte en dat zal nu iets worden voor Win 7 zeker voordat we uit de problemen zijn.
HELP

Eerste vaststelling van het probleem
Nucia topic ivm.zelfde probleem
 
Laatst bewerkt:
Het feit dat het periodiek terugkomt doet sterk denken aan spy/malware, maar als de deskundigen zeggen dat dat niet het geval is, tja, ik wilde dat ik nog wat zinvols kon adviseren.
 
Tja ,dat vindt ik ook zeer frappant dat het telkens in het week-end gebeurt en dat tot nu toe het steeds op te lossen was ,maar nu helpt niets meer helaas.

In elk geval Pasja bedankt voor de hulp en het meedenken :thumb:
 
UPDATE :
Misschien moeilijk te geloven maar vanavond doet ie het plotseling weer als vanouds ,ik kan er dus bijna niet omheen dat de problemen iets te maken hebben met de week-end dagen en dat één of ander prog of malware een trigger krijgt telkens die dagen aanbreken ,raar maar waar !
( Config.sys blijft ook terug op z'n plaats staan )
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan