vista start enkel op via dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.

epistrofe

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
28 dec 2008
Hallo,
zoals de meesten die hier posten zit ik met een probleemje...

Mijn pc werkte perfect... tot ik hem even geleden aanzette en hij niet meer wou opstarten.
Opstarten lukt wel door installatiedvd erin te stoppen (vista home premium), waarop de pc automatisch opstart via de cd (tenminste als ik niet op willekeurige toets klik om naar de cd zelf te gaan).
Het vreemde is dat in bios blijkbaar als first boot device de cdrom-drive staat, en als tweede "harddisk" (maar zonder verdere specificatie). Maar ik had dit zelf niet aangepast!
Dus als ik als eerste boot device cdrom laat staan, dan start hij op, en anders niet - ik heb geprobeerd door als eerste boot device 'harddisk' te selecteren, maar dat lukt niet.

Iemand enig idee wat er aan de hand is? Ik kan moeilijk eeuwig via die cd blijven opstarten

grts

hey, alvast bedankt voor je hulp, maar heb jouw instructies opgevolgd, en het werkt niet... Althans: als ik die recovery disk insteek, start mijn pc wel op, maar dat is het dan... zónder schijfje (wat toch de bedoeling is) doet ie het niet.

Heb ook de disc zelf geopend, en dan kom ik in de windows-reparatie-omgeving terecht, maar dat kon ik daarvoor ook al... (zo bijv. opstartherstel gedaan - vond geen problemen; ook al bootrec.exe /FixMbr en bootrec.exe /FixBoot gedaan, wat ook niet werkt)

Als computerleek ben ik wat aan het rondkijken op het net, maar ik weet echt niet meer wat ik nog zou kunnen proberen (behalve opnieuw installeren dan...)

grtz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan