Vista start niet meer op. Formatteren en herinstalleren.

Status
Niet open voor verdere reacties.

timmiej93

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2009
Hey,
Mijn broertjes PC loopt op windows vista, maar komt opeens niet verder meer dan de bewegende balk die normaal windows opstart.
Mijn broertje wil graag om dit probleem op te lossen zijn HDD formatteren en daarna vista herinstalleren (ja ik weet het, kan beter meteen 7 pakken, maar daar heeft hij ff t geld niet voor :D).
Nu heeft hij geen echte installatie CD, maar alleen die recovery CDs die je erbij krijgt. Op wiki stond dat je deze CD erbij kreeg zodat je als je dat wou je HDD kan formatteren en daarna het OS kan herinstalleren. Klopt dit?????
Zo ja, hoe kan ik dan zijn HDD formatteren aangezien ik niet verder kom dan die balk.
Voor zover ik weet kan ik niet in de BIOS komen, krijg meteen een intel logotje, en daarna die balk. Daarvoor zou ik even de manual moeten raadplegen.
Als iemand hier iets van weet zou het fijn zijn als je een suggestie achter zou willen laten.

Tim

Je zal dan toch vanaf de recovery cd moeten opstarten. Waarschijnlijk tijdens het "Intel logo" zul je een toets moeten indrukken. Afhankelijk van de fabrikant is dit meestal DEL, F1, F2 of F12.

Mogelijk kun je het "Intel Logo" weg klikken met de TAB toets.

maar dan kan je toch nog niet je C formatteren?? Voor zover ik weet krijg je dan een waarschuwinkje met iets van: "Je kan deze schijf niet formatteren omdat het OS hier op staat!".
O.i.d.
l

Waarschuwing krijg je altijd, maar daar kom je gewoon voorbij. Daarbij is als je vanaf cd/dvd opstart het OS niet in gebruik. Echter denk ik dat het met een recovery anders zal gaan, dan met een losse Windows installatie. De fabrikant heeft het vaak zo ingesteld dat alles automatisch gaat. Het systeem wordt immers terug gezet naar de fabriek-instellingen, dus zoals deze gekocht is. Hierbij gaat de aanwezige data verloren.

Welk merk en type pc is het?

hoe bedoel je automatisch??? ik heb net even gekeken en ik kon kiezen uit installeren, herstellen (werkte niet) en nog iets.

Het merk is medion,
het model is volgens mij PC MT 7, en het type volgens mij MED MT 514, stonden beiden op de achterkant vd pc

zit er niet gewoon een herstel partitie op de hdd dat je die gebruikt
gaat veel sneller

voor zover ik weet niet, het is namelijk een medion aangeschaft bij de Aldi, meestal niet al te modern dus.

medion aangeschaft bij de Aldi, meestal niet al te modern dus.

Dit is natuurlijk kletskoek.
Aldi is niet de fabrikant, maar in de meeste gevallen MSI.
Alleen met een ander jasje eromheen. Aldi doet de distributie.

Pak je handleiding er eens bij, dan weet je gelijk hoe je een recovery doet (fabrieksinstellingen)

Ik bedoelde ook niet dat aldi de PC maakt, maar meestal komt de aldi aan deze door oudere niet verkochte PCs van andere bedrijven op te kopen.
Qua herstel, ik ben bang dat dit toch een verloren zaak is aangezien ik dit al een aantal keren geprobeerd heb, en het maar niet wou werken.
Daarom vraag ik ook of iemand weet hoe ik die C schijf kan formatteren en of het mogelijk is met de recovery cd het os opnieuw te installeren.

Is het zeker dan dat je met de recovery cd windows helemaal vanuit het niets kan installeren?? Zo ja dan was dit laatste zeer nuttig.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan