vista start niet meer op na updates!

Status
Niet open voor verdere reacties.

chico79

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Hallo,

Ik heb hier een laptop (compaq) met vista home primium van een kennis die boot tot het vistalogo en vervolgens in een scherm komt van dat ie nog 3 updates moet downloaden en dat de pc niet uitgeschakeld mag worden. Je kent het wel. Maar als ie +/- 15 seconden verder is komt ie weer op afsluiten en begint het opstartproces weer opnieuw!
Veilige modus en alle andere f8 ****ties halen niets uit. De vista recovery cd/dvd doet ook niets! Wel kom ik er met de ultimate bootcd 4 wel in, maar deze ziet de afbeeldingen map niet. Er staan een hoop foto's op die ze niet kwijt wil! Is er een manier om om vista weer goed te booten. Met xp red ik mij altijd goed, maar vista is nog een beetje onbekend:o:(

Wie biedt hulp!

Bvd,
Chico79.

je kan een Linux Live cd insteken, en zo op je windows partitie geraken ;)

suc6

heb je de vista recovery disk al eens geprobeerd?

Daarmee dan gewoon systeemherstel uitvoeren naar het tijdstip voor de updates natuurlijk en het zou terug moeten werken.

dan voor toch misschien eerst de bestanden te beveiligen al lijkt het me niet echt nodig, heb je dan wel de laatste versie van de ultimate boot cd? volgens mij zitten ze al aan versie 4.11

Dat van de linux cd zou ook wel kunnen werken maar dan heb ik al eens wat problemen gehad met toegansrechten of wat dan ook (het was geblokkeerd) maar misschien werkt het wel gemakkelijk nu met die nieuwe ubuntu versie

Hallo,

Ondertussen ben ik bezig met het veiligstellen van de bestanden!
Ik had het eerst geprobeerd met ubuntu 7.10 die had ik nog liggen, maar er stonden zoveel foto's op de hhd, dat het niet op mijn usb stick paste die fat heeft als bestandssysteem!
Mijn externe hhd pakte ie niet vanwege het ntfs bestandssysteem die ubuntu 7.10 niet ondersteund blijkbaar!

Vervolgens heb ik de laaste versie van vistaPE gedownload en deze werkt wel perfect!
Een aanrader dus voor als vista niet op wil starten:thumb:
Ben nu dus bezig met het overzetten van foto's ed. op mijn ext. hd om vervolgens straks een systeemrecovery te doen en alles weer over te zetten. Pffff wat een werk weer voor de zaterdagavond...:D

Bedankt allebei voor het advies, heeft me goed geholpen.

zou je dan niet gewoon willen proberen om vista te repareren of heb je die vista recovery disk al eens geprobeerd waar ik naar gelinkt had? :confused:

Je doet maar hé, aangezien de data is veiliggesteld zie ik er geen probleem in om te herinstalleren maar als ik zou kunnen zou ik liever gewoon proberen te herstellen hoor :P

zou je dan niet gewoon willen proberen om vista te repareren of heb je die vista recovery disk al eens geprobeerd waar ik naar gelinkt had? :confused:

Je doet maar hé, aangezien de data is veiliggesteld zie ik er geen probleem in om te herinstalleren maar als ik zou kunnen zou ik liever gewoon proberen te herstellen hoor :P

Hoi,

Alles is inmiddels hersteld!:thumb:
Die recovery disk had ik al geprobeerd, maar haalde helaas niets uit!
Een herstelpunt was een optie maar ook dit hielp niet! Foto's, doc, en email backup is zo gebeurd en een recovery (aparte partitie) is ook met 20 min. klaar!
Al met al een uurtje werk en de laptop is als nieuw!
Wel heb ik een image gemaakt van de c schijf zodat de volgende keer het gebeurd is met een kwartiertje;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan