Vista start niet meer op !

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Luitjes,

Ik heb een DUAL Boot systeem Vista/XP.
Ik had wat probleempjes op de Vista kant en besloot een systeemherstel te doen. Na deze gedaan te hebben start Vista niet meer op? PC gaat aan en ik kies voor Vista en hij begint met opstarten. BIOS Message gaat goed en daarna wordt het beeld zwart. Ik zie wel het pijltje staan en kan deze ook bewegen maar de rest blijft op zwart staan ? Hij start gewoon niet door. Ik neem aan dat ik met de Vista DVD moet aan werken en moet gaan opstarten vanaf de DVD drive maar wat moet ik daar precies doen? Boot Sequence veranderen is geen probleem maar als ik opstart vanaf de Vista DVD Rom wat dan te doen? Oh ja, veilige modus werkt ook niet en ik kan niet kiezen voor laatst werkende configuratie !!

Ik hoor graag,
Raymond

Ik heb het 1x moeten doen (voordat ik besloot een externe hdd te kopen en daar een volledige backup op te maken) en ik herinner mij dat na het booten met de Vista CD er óók een mogelijkheid kwam om te kiezen voor het herstellen van Vista zonder dat er een compleet nieuwe installatie werd uitgevoerd.

Nee heb je..........

Je kunt nog wel in XP komen?
Kun je daar de boot ini bekijken....is daar soms iets gewijzigd.
De herstel procedure van vista ken ik nog niet....

Je kunt nog wel in XP komen?
Kun je daar de boot ini bekijken....is daar soms iets gewijzigd.
De herstel procedure van vista ken ik nog niet....

Hoe werkt dat en waar moet ik kijken en wat moet ik zien?
Dus hoe kijk ik vanaf XP in de boot.ini van Vista?

Vista heeft geen boot.ini, het werkt met de boot mgr en die kun je (dacht ik) niet bekijken.

dit vond ik nog:

Dual boot installeren

Wanneer u in windows XP bent terecht gekomen, kan u tot de conclusie komen dat Windows Vista niet meer bereikbaar is. Dit is juist, hetgeen nu opgelost gaat worden.

* Download nu Vistabootpro op http://www.vistabootpro.org/
* Installeer dit programma samen met de .NET package van Microsoft.
* Start het programma
* Start in het menu diagnostics!
* Ga nu naar Manage OS entries. Daar zal u nu minmaal Windows Vista en een oude versie van Windows moeten zien staan. Als dat zo is kiest u voor Apply updates.

* Ga nu naar het 5e tabblad. Daar kan u de bootloader instellen. *Kies voor de Windows Vista bootloader.
* Kies voor All drives
* Installeer de bootloader met de knop rechtsonder.
* Als de installatie afgelopen is kan u de computer herstarten.
* U zult nu het bootmenu zien waarin u kan kiezen voor de verschillende besturings/herstelsystemen
* Kiezen maar!

succes!

komt hier weg...http://www.leerwiki.nl/Hoe_installeer_ik_Windows_Xp_naast_Windows_Vista_met_dual_boot

Ja okay, maar heeft het altijd gedaan !!

Ik ga gewoon eens aan de slag met de Vista DVD als opstart !

Je kunt altijd nog annuleren als er een andere optie verschijnt dan dat ik meende dat zou verschijnen.
Succes!

Welja.
Ik ga het alleen niet vandaag doen. Veel te warm en ik kan nog prima op XP draaien waar ik trouwens zo ook even een topic voor open want ook daar heb ik een probleempje :)
Jullie horen nog wel :thumb:

Raymond

Is een format geworden helaas. Niks hielp !!
Wel weer lekker schoon en snel.

En weer hetzelfde verhaal met dien verstande dat hij ook niet meer vanaf de Vista DVD opstart. Maar even naar de PC boer gebracht en daar start hij gewoon op ?????
Hardware probleem? Raar na pas een jaar zonder veranderingen??
Misschien i.c.m. met SP 1??

Komop luitjes,denk nog eens hardop mee met me :thumb:

nu start je pc dus weer gewoon op :P
of startte hij alleen maar op bij die pc-boer?

probleem met de voeding misschien?

Alleen bij de PC boer en hier is hij nog niet aangesloten omdat ik hem net gehaald heb en ik even op iemand moet wachten die hem aansluit omdat ik niet mag bukken. Dan weet ik weer meer.

wrm mag je niet bukken? :P

maar ja, we horen het wel hé

Aangezien hij bij de pc boer gewoon wel werkte en bij je thuis niet, zou het misschien niet met je randapparatuur te maken kunnen hebben? Dat je bv een USB muis hebt, en je pc boer een PS/2 muis heeft gebruikt ofzo? ik zou eens in die richting kijken...

Mocht hij weer vastlopen dan ga ik inderdaad eens één voor één de ASB apparaten los halen. Moer daaraan liggen. Alleen gek want hij draait al een jaar vlekkeloos met dezelfde USB apparaten en er is niks nieuws bij gekomen.

Enne bukken?
Klik maar eens op mijn handtekening.....;)

Mocht hij weer vastlopen dan ga ik inderdaad eens één voor één de ASB apparaten los halen. Moer daaraan liggen. Alleen gek want hij draait al een jaar vlekkeloos met dezelfde USB apparaten en er is niks nieuws bij gekomen.

Enne bukken?
Klik maar eens op mijn handtekening.....;)

oh ja, sorry ik had er even niet aan gedacht...

en ja, moest het dan nog niet werken als je usb apparaten uitgehaald zijn en je pc nog steeds blijft hangen dan zeg je het maar hé ;)

Voorlopig draait hij goed met een minima een USB apparaten. Zo heb ik mijn Label Writer en USB Hub er nog niet op. Denk zelf dat het aan de laatste ligt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan