Vista start niet meer op...

Status
Niet open voor verdere reacties.

boesima

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2007
HELP!!
IK heb gisteren voor het eerst sinds lange tijd mijn computer uitgezet. Een paar uur later wilde ik deze weer aanzetten.... Het "aan" lampje ging branden de harde schijf te draaien.. Doch hij starte niet door...?? Het scherm bleef zwart en gaf slechts "No signal" te zien. Heb al aan draadjes gemorreld en schoongemaakt. Tijdje zonder stroom gezet.. Doch start absoluut niet op... Zelfs niet met de OEM versie CD er in. Reageerd op helemaal niets wat de la in gaat.
Stand alone computer. Atlon 5600 64. Vista home primium. Msi moederbord 2 gig geheugen.

HELP!!
IK heb gisteren voor het eerst sinds lange tijd mijn computer uitgezet. Een paar uur later wilde ik deze weer aanzetten.... Het "aan" lampje ging branden de harde schijf te draaien.. Doch hij starte niet door...?? Het scherm bleef zwart en gaf slechts "No signal" te zien. Heb al aan draadjes gemorreld en schoongemaakt. Tijdje zonder stroom gezet.. Doch start absoluut niet op... Zelfs niet met de OEM versie CD er in. Reageerd op helemaal niets wat de la in gaat.
Stand alone computer. Atlon 5600 64. Vista home primium. Msi moederbord 2 gig geheugen.

Krijg je wel het bios scherm tezien? anders denk ik ook dat het je monitor is.

Vista start niet op...

Nee...krijg ook geen bios te zien... Helemaal niets. Je ziet alleen het standby lampje van de monitor van geel naar (actief) blauw verkleuren. Dan zegt de monitor "No signal" en verkleurd het lampje weer naar geel (Standby) Dus de monitor werkt volgens mij wel... Daarnaast... dan zal de computer toch door moeten starten...ook zonder scherm... en dat doet hij niet...

Heb een andere monitor niet direct voor handen...of hij moet te lussen zijn met een laptop. Heb wel net een andere grafische kaart geprobeerd. Geen resultaat. Maar het niet doorstarten blijft... of denk je dat het scherm niet doorgeeft wat de comp. weer geeft??

Correct.

Je hoeft ook niet direct een monitor voorhanden te hebben, je kan ook simpelweg de computerkast meenemen naar een kennis / vriend / familielid, of natuurlijk de monitor meenemen en de kast laten staan.

okee...ga ik proberen. Blijf wel open staan voor andere ideeen...

okee...ga ik proberen. Blijf wel open staan voor andere ideeen...

aangezien je al een andere grafische kaart hebt geprobeerd met hetzelfde scherm & dit ook niet werkte denk ik inderdaad dat er geen andere mogenlijkheid is dat je scherm kapot is :confused:

Het misschien ook een kapot moederbord kunnen zijn(heb ik geen ervaring mee) of dat je andere grafische kaart niet geschikt was voor je huidig moederbord maar ik veronderstel dat wanneer je moederbord kapot is dat er toch nog iets op het scherm verschijnt--> correct me if i'm wrong :D

Laatst bewerkt:
Heb de monitor aangesloten op een andere computer en toen startte het scherm gewoon op. Hij is dus heel en de videokaart ook... Kan het niet het bios op het moederbord zijn...??

geheugenkaartjes

Je geheugenkaartjes moet je even controleren, 10000 punten dat die het zijn... goed kijken of die goed zitten, en anders 1 voor 1 controleren.... kan je zien welke kapot is. Of even ergens anders kaartjes vandaan halen zodat je effe kan testen!

Geheugenkaarten?? Dan zou hij evengoed op moeten starten... Maar voor de zekerheid toch gecontroleerd.. Moeten goed zijn...

Geheugenkaarten?? Dan zou hij evengoed op moeten starten... Maar voor de zekerheid toch gecontroleerd.. Moeten goed zijn...

Hij bedoelde het ram-geheugen...

Als je bijvoorbeeld 2 latjes ram hebt kan je er eens 1 uithalen en dan proberen op te starten, lukt het niet dan eens met het andere latje proberen...

Dat geheugen had ik ook al gecontroleerd... zelfs het batterijtje van het bios?... vervangen.. Heb nu maar een nieuw moederbord besteld en ga dat binnenkort opbouwen... Laat wel weten of dit het probleem was. Is een MSI bord... schijnt snel stuk te gaan... Fijn te weten.. Moet helaas wel precies dezelfde terug kopen... Dan kan misschien alles overgezet worden... anders moet alles opnieuw geinstalleerd worden en ben je alles op je harde schijf kwijt... afwachten dus..
:rolleyes:

:evil: HELP!!:evil:

Heb net mijn nieuwe moederbord geinstalleerd en doet hij nog steeds niets!! Het oude was dus niet kapot.
Wie weet nog wat... HIj start dus niet op en geen enkel beeld op het scherm. Niets..
Volgens een computerbedrijf kon het alleen nog het moederbord zijn...
Wie weet nog iets....!!

Weer een periode van onderzoek voorbij... Voeding door laten meten. Was "Helaas` nog heel... Niemand heeft een idee... Dat is toch heel bijzonder.
Dit is dus een zeer grote uitdaging....!!!
Wie heeft nog een idee...:(

heb je alle onnodige hardware dan nu afgeschakeld?

netwerkkaartjes,...?

Staat er op dat moederbord ook geen onboard videokaart?
probeer het daar mee dan ook eens gewoon zonder je grafische kaart in te steken.

start dus op met zo min mogenlijk onderdelen, ook 1 latje ram ofzo.

Ik ken nu niet zo veel van hardware en dergelijk, maar kan het ook niet zijn dat er een kabeltje aan vervanging toe is?

Heb al met een leeg moederbord opgestart. (Allen processor en voeding) Geen enkel effect. Geeft ook geen piep als je opstart zonder geheugen.. Wat normaal ook moet.
Alle kabels gecontroleerd...alles in orde....

Heb zelf echter geen idee meer...

Wie durft deze uitdaging aan....??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan