Vista start niet meer....

Status
Niet open voor verdere reacties.

harmen__666

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 jul 2002
Beste,

Vista wilde gisteren niet meer afsluiten en bleef hangen op het afsluitscherm. Ik heb de laptop uitgezet door de aanknop 5 sec in gedrukt te houden.

Nu wil hij niet meer opstarten. Wat heb ik al gedaan;

Veiligemodus, werkt niet; Laatst bekende configuratie, werkt niet ; systeem herstel zegt dat er geen herstel punten zijn. En opstartherstel heeft net 3 uur staan draaien zonder resultaat en heb ik afgebroken.

Iemand nog sugesties? Deze zijn zeer welkom....

Je kan dus nog wel in de veilige modus komen? Probeer dan eens VGA instellen? Als dat werkt, kun je misschien een kapotte videodriver vervangen.

Je hebt Vista? Heeft die een opstart CD of reparatie CD. Zo niet dan kan je een losse Recovery CD proberen, zie
http://forum.computeridee.nl/showthread.php?t=66890&highlight=recovery&page=2

Met de Hirens Boot CD kun je bestanden redden en memory en HD checken. Kan je niks met Hirens, probeer dan Ubuntu live CD om bestanden te redden. Zoek voor beide live CD's op dit forum

Helaas werkt veilige modus ook niet, ook daar blijft hij in hangen.

Ik heb de hirens boot cd gedowload, uitgepakt en op een cd gezet. Boot order staat juist cd gaat ook draaien maar hij komt toch uit op het scherm waar hij vraagt om gewoon opstarten of Opstartherstel.

Ik heb gezocht zowel hier als in Google hoe die cd nu precies werkt en of ik naast het uitpakken en branden nog iets anders moest doen.

Iemand bekend in Utrecht met een bedrijf wat de HD kan kopieeren als deze als slave wordt ingesteld?

[edit]via Google kom ik bij mycom uit. Zij zouden zijn dit kunnen?

Laatst bewerkt:
Ik ben echt van alles aan het proberen. Het goede nieuws is dat ik via de opdrachtprompt wel C kan benaderen en alle bestanden kan zien.

De ham vraag is nu: kan ik vanuit hier mijn bestanden naar een externe schijf copieren???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan