Vista start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bruintjebeer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
22 aug 2011
Hoi,

Ik heb een laptop met Vista erop. Ik was een spelletje aan het doen en wilde daarin de resolutie verhogen. Ik heb die toen op 1200x1024 gezet (in het spel dus). Hierdoor bleef de pc hangen. Ik heb 'm toen uitgezet, maar sindsdien komt de pc niet meer verder dan het laadbalkje van Vista. Ik ben dus bang dat ik een te hoge resolutie heb gekozen. Weet ook niet wat de maximale resolutie is die je op de laptop kan kiezen. De grafische kaart die erin zit is een mobile intel 965 express chipset. Geen geweldige dus.

Veilige modus doet het wel, maar ik kan geen systeemherstel doen. Als ik op systeemherstel klik dan begint de harde schijf te ratelen en vervolgens komt er niks. Als ik dan nogmaals naar het start menu ga (waaronder dus systeemherstel staat) dan blijft de pc hangen en moet ik weer opnieuw opstarten. Ik heb wel eerder van systeemherstel gebruik gemaakt dus er moeten wel herstelpunten e.d. zijn...
Als ik naar het scherm ga waarin ook veilige modus staat kon ik ook nog kiezen voor opstarten in lage resolutie of opstarten met de instellingen die ingesteld stonden bij de laatste succesvolle opstartpoging. Beide opties gaven weer het probleem van het laadbalkje.

1. Doet de pc nou echt zo raar door die resolutie of is dit iets anders?
2. Hoe kan het dat systeemherstel niet opent? Is er een andere mogelijkheid tot systeemherstel?
2. Kan ik dit nog oplossen zonder dat ik Vista opnieuw moet installeren?

Heel erg bedankt!

Bruintjebeer

Ik denk van wel. Toen ik de laptop kocht moest ik zelf zo'n herstelschijven maken. Die heb ik.

Die herstelschijven is alleen voor een volledig herinstallatie vermoed ik. :( Maar je kan eens proberen of je het volgende vind, als je de herstel CD/DVD er in steekt. Of je hebt een vriend(in) die zo'n Repair CD heeft voor Vista (zelfde bit-versie als jij hebt).

Repair your computer of Herstel je computer.
Zichtbaar onderaan d.m.v. een rode kader in het voorbeeld.

35ksrnm.png

Laatst bewerkt:
Probeer eens een monitor aan de laptop te hangen, wellicht dat je daar wat meer op kan zien. Is een gok maar wellicht...

Ron

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik kan idd niet voor "repair" kiezen Driesiooo. Zal vanavond sowieso eens rondbellen of iemand toevallig zo'n cd heeft. De monitor werkte helaas ook niet, hij komt gewoon niet verder dan het laadbalkje. Maar is er geen manier om dat systeemherstel aan de praat te krijgen?

Kon geen andere oplossing vinden dan opnieuw installeren helaas. Wel erg vreemd, achteraf bleek dat de door mij ingestelde resolutie van het spel helemaal niet buiten het "kunnen" van mijn laptop viel. Maargoed, nu doetie het weer.

Bruintje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan