Vista start niet op na update

Status
Niet open voor verdere reacties.

okkegroot

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
17 sep 2011
Berichten
3
Ik heb een Acer Aspire M3641 desktop waarop Windows Vista Home Premium draait. Onlangs (circa 10 dagen geleden) kreeg de machine last met opstarten: vaak bleef hij na aanmelding in het welkom-scherm hangen of verscheen er na het welkom-scherm een zwart scherm met alleen een cursorpijl, die wel te bewegen was maar verder niets. Vaak startte de computer na 'hard' uitzetten een tweede of soms derde keer wel op. In veilige modus ging het ook altijd. Dat begon me uiteraard te vervelen en na een paar dagen heb ik systeemherstel toegepast en het systeem teruggezet naar een herstelpunt van eind augustus. De computer startte toen weer goed op, maar na een paar dagen ging Windows natuurlijk weer nieuwe updates installeren en nu is het probleem terug. Er is dus blijkbaar iets in de recente versie dat een conflict veroorzaakt met mijn specifieke hardware of met de opstartprogramma's. Herkent iemand dit probleem en is er een oplossing?
 
Start op met een Vista Recovery disk en kies voor de optie Startup Repair (Lees hier hoe je een iso brandt)

9k934evmnfd4po90ai3t.jpg


Wanneer je computer opgestart is, kan het probleem aangepakt worden. Het zal hoogstwaarschijnlijk een driverupdate zijn naar het typische gedrag hiervan te oordelen...

Combineer [windowstoets+r] -> typ: wuapp -> Klik op Geinstalleerde Updates aan de linkerzijde en zoek de laatst toegevoegde driverupdate op -> rechtsklik -> Verwijderen

Verander vervolgens ff je updateinstellingen -> Combineer [windowstoets+r] -> typ: wuapp -> Klik op Instellingen Wijzigen aan de linkerzijde -> Selecteer: Updates downloaden, maar laat mij bepalen of ik ze wil installeren. Wanneer nu deze probleem veroorzakende update aangeboden wordt, kies je rechtsklik -> Update verbergen. De update wordt dan niet meer aangeboden.

Na deze actie kun je de automatische updatefunctie weer instellen...
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor dit advies. Ik ben de recovery disk nu aan het downloaden en heb vast even naar de laatst geïnstalleerde updates gekeken. Dat waren er een heleboel van gisteren, aangezien mijn gebruikte herstelpunt nogal ver terug lag. Hoe herken ik tussen al die verschillende updates een driverupdate; wat zijn de specifieke kenmerken daarvan?
 
Een goed voorbeeld kun je zien in Apparaatbeheer. Dat doe je door [windowstoets+r] toetscombinaite -> typ: devmgmt.msc
 
Bedankt. Ik denk dat het heeft gewerkt. Computer is nu goed opgestart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan