Vista start op in Mijn documenten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankovic

Gebruiker
Lid geworden
23 aug 2007
Berichten
5
Hallo

Ik ben al een tijd op zoek naar een antwoord op de volgende vraag:

Computer start normaal op tot en met wachtwoord invoeren voor de gebruiker.
Maar als hij windows op wil starten start hij alleen het scherm op van Mijn documenten.
Dus geen taakbalk, achtergrond, bureaublad of wat ook.
Als ik vervolgens taakbeheer start, en bij processen explorer beeindig en vervolgens via Bestand> Nieuwe taak (uitvoeren...) explorer intyp en enter druk start hij wil windows op zoals het hoort.

Mijn vraag is dus hoe dit kan en hoe ik het op kan lossen.

Hoop dat het een beetje een duidelijk verhaal is. Alvast dank voor de reactie(s).
 
probeer een systeemherstel:

start>alle programma's>bureau accesoires>systeemwerkset>systeemherstel
 
Alle "normale" oplossingen heb ik al geprobeerd dus ook systeemherstel dit is dus nog niet het antwoord op mijn vraag helaas maar bedankt voor de reactie.:thumb:
 
Misschien

Geef je computer gegevens is de merk enzz..
Dan kom ik er wel achter!!!
 
Geef even de "normale" oplosingen die je al geprobeerd hebt.
Ik neem aan dat een herinstallatie ook geen oplossing was.
 
Herinstallatie lukt niet omdat ik er geen cd bij heb.
(Moment van kopen waren er geen cd's en achteraf niet opgehaald :( )
Maar er zal toch een oplossing moeten zijn om het op te lossen zonder opnieuw te installeren??
Heb al heel wat forums afgestruind voor een oplossing of op zijn minst de oorzaak maar ben nog niet echt verder gekomen.
Heb veilige modus geprobeerd, systeemherstel, probleemoplossing enz.
Het rare is ook dat hij wel explorer opstart in taakbeheer maar dat het niet de "goede" explorer is.

PS: Asus moederbord, AMD Athlon Dual Processor, wat wil je meer weten?
 
Laatst bewerkt:
Het rare is ook dat hij wel explorer opstart in taakbeheer maar dat het niet de "goede" explorer is.

Hoe bedoel je dit precies?

Als je explorer.exe start, kijkt hij eerst of dit proces al draait. Als dit nog niet draait, dan start hij als desktop. Draait het al wel, dan zie je het verkenner venster, die standaard opent in "Mijn Documenten"

Ik zit aan een virus/trojan te denken die de naam explorer.exe heeft en wordt gestart bij het laden van Windows. Kun je eens zoeken op je hardeschijf of het bestand meerdere keren voorkomt? Of draai eens wat antivirus/spyware programma's als superantispyware of malwarebytes. De online versie van kaspersky of trendmicro werkt ook goed.
 
Hoe bedoel je dit precies?

Als je explorer.exe start, kijkt hij eerst of dit proces al draait. Als dit nog niet draait, dan start hij als desktop. Draait het al wel, dan zie je het verkenner venster, die standaard opent in "Mijn Documenten"

En dat is dus waar hij bij mij gelijk opstart.
Maar waarom is dus de vraag!
Ben nu virusscan aan het draaien kijken of er iets uitkomt.
 
als je op start klikt dan alleprogramma's dan bij opstarten kijken als daar de map mijn documenten in staat is dat in iedergval de oorzaak van dat hij mijn documenten opstart, maar voor dat je mijn documenten uit de map opstarten haalt maak eerst een backup zodat je zeker weet dat je pc wel gewoon opstart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan