Vista systeem loopt tijdelijk vast

Status
Niet open voor verdere reacties.

arnoderuig

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Ik beschik over een systeem met Vista Ultimate. Regelmatig loopt deze laptop tijdelijk vast. Over het algemeen begint dit ongeveer 5-10 minuten nadat het systeem is gestart. Het vastlopen duurt ingeveer 1 minuut. Wat mij opvalt is dat op zo'n 'vastloopmoment' de harde schijf het verschrikkelijk druk lijkt te hebben. Het lampje knippert constant. De muisaanwijzer is te bewegen. Het is vrijwel onmogelijk iets te doen hoewel het zo nu en dan tussendoor lukt ergens op te klikken of bijvoorbeeld bij Ctr Alt Del taakbeheer te starten. De gevraagde handelingen voert het systeem niet direct uit maar hij onhoudt ze wel. Zo gauw de harde schijf klaar is werkt het systeem verder inclusief de intussen gevraagde handelingen.

Via taakbeheer is achteraf enigszins na te gaan dat het programma svhost.exe mogelijk hiervoor verantwoordelijk is. Ik heb iets kunnen vinden waarbij in het verleden (tot en met Windows XP) problemen hiermee zijn geweest. Echter kan ik niet vinden dat onder Vista hiermee nog problemen zijn. Onder XP is wel eens geadviseerd het programma te verwijderen; het zou dan weer automatisch worden aangemaakt. Onder Vista lukt het me niet dit programma te verwijderen.

Ik pas regelmatig Spybot en AdAware toe en uiteraard heb ik een antiviusproduct.

Hoe los ik dit probleem op.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan