vista terug zetten

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik vraag mij af wat je met die iso hebt gedaan.De bedoeling is om de iso als "image" op cd te branden en dus niet uit te pakken.

Sorry, ik begrijp er allemaal niets van. Dat image branden lukt niet omdat Nero het bestand niet als een image-bestand herkent. Dan moet ik eerst de extentie veranderen, maar hoe doe ik dat, want het is een zelfuitpakkend bestand. Moet ik het bestand gewoon in zijn bestaande vorm op cd branden? Kleine moeite. Zo gedaan. Maar de pc herkent nog steeds het cdrom-station niet. Ik heb met de " ESC" toegang tot de bios en daar kan ik dan kiezen of ik de harde schijf boot, of met de CDRom boot. Stel ik in op het cd.rom-station, dan gaat het station wel knipperen, maar even later zie ik toch weer de bekende XP opstartmonitor.
Ik heb echt wel voor hete vuren gestaan met de computers maar nu sta ik met een mond vol tanden. Ik moet geloof ik maar gewoon wachten op de herstelschijf. Duurt overigens wel lang.
gr. C.

Sorry, ik begrijp er allemaal niets van. Dat image branden lukt niet omdat Nero het bestand niet als een image-bestand herkent.
Je moet de iso niet uitpakken en geen extentie veranderen,gewoon laten zoals de iso is.

Start NeroBurningRom,dan via Recorder > Burn Image.

Nou eindelijk iets wat werkte. Totdat het blauwe scherm bij "Floppy Drive Support" kwam. Daarna ging het toch weer mis. Ik krijg de volgende regel. Begrijp geen engels maar ik denk wel dat dat ik het begrijp. Of niet.
Ik heb een externe floppydrive. Zou dat het kunnen zijn?
Hier de regel die verschijnt:

File dmload.sys caused an unexpected error (4096) at line 5882 in D:\xpclient\ buse\boot\setup\setup.c.

Daarna: " press any key to contineu"
Daarna op de onderste balk " druk op een toets om af te sluiten"

Het zal dus wel liggen aan de pc. Iedereen bedankt voor alle moeite.
gr.c.

PS: de floppy drive heb ik wel losgekoppeld van de computer. Daana nog eens gereboot, ook met hetzelfde resultaat.

Laatst bewerkt:
Nou eindelijk iets wat werkte.
kun je even toelichten wat er werkte?Als je die rc.iso op cd hebt gezet,cd in de CDRomdrive en dan opstarten.

Dan krijg je een setup scherm van de XP herstelconsole.

Kies met R voor repair,zodat je in de herstelconsole terecht komt.

Laat even weten hoever je er mee komt.

Hier info over de herstelconsole.

http://support.microsoft.com/kb/314058/nl

Ik zet eerst de pc uit. Ik zet hem aan met de cd in de lade. Bij het opstarten heb ik geen keus. De enige keus die ik heb is "druk op een toets om op te starten van de cd" " press any key to boot from CD" Daarna kom ik in een blauw scherm, met links bovenin "Windows Setup" . Helemaal onderin staat een balk. Daarin staat wat er zoal wordt geinstaleerd. Op gegeven moment staat er " floppy drive support....." Daar stopt alles en krijg ik de beruchte regel, die ik eerder al noemde. Error (4096) at line 5882 in D:\ enz enz.
Daarna moet ik op een toets drukken om de pc opnieuw op te starten, waarna alles weer opnieuw begint, of ik moet de cd uit de lade halen.

Daarna moet ik op een toets drukken om de pc opnieuw op te starten, waarna alles weer opnieuw begint, of ik moet de cd uit de lade halen.
Nee,je hoeft de cd niet uit de lade te halen,jammer genoeg wil de PC dus niet doorstarten.

Ik wilde de rc.iso,wat dus eigenlijk de herstelconsole van XP is,even "snel" gebruiken om de drive\partitie letters te laten zien.
In Dos heb ik uiteindelijk de "Edit" maar geopend omdat het woord "map" niet werkte. Daar zag ik alleen A:\ en R:\ staan, waarbij R:\ dezelfde inhoud heeft als A:\. Verder bestaan er geen mappen.
Hoe ben je in Dos gekomen?

Heb je daar een opstartdiskette of die Win98SEnoram_bootdisk.iso voor gebruikt?

Als je in Dos bent en je geeft een drive\partitie letter in,type je er dan wel een dubbele punt achter?

Zoek dus als volgt C: of D: enz en zo het alfabet af,naar mijn idee moet je dan toch die partitie met de recovery bestanden kunnen vinden,tenzij die partitie NTFS i.p.v. FAT32 is.

tenzij die partitie NTFS i.p.v. FAT32 is.

Inderdaad is het een NTFS partitie. Ik heb het hele alfabeth doorlopen met dubbele punt en \slasch, ook zonder zonder resultaat.

Vroeger heb ik echt onder DOS genoeg opdrachten uitgevoerd. Ik ben de meeste vergeten maar " format C:" en " del" en " diskcopy" en " dir" en " files" en nog heel wat meer opdrachten weet ik nog wel. Ook "edit" was er zo één. Vandaar dat ik gisteren onder DOS ineens deze ingeving kreeg. Ik heb de diskette weer gewist maar de files heb ik nog in een map op een veilige partitie staan. Ik heb een externe harde schijf, vandaar.

Jammer genoeg is het probleem niet opgelost. U hebt heel erg u best gedaan om mij te helpen. Ik ga nu maar gewoon afwachten wat ik met de Vista herstelschijf kan doen. Ik zou hem volgende week wel in de bus krijgen. Ik laat het u weten.

Ik heb een mogelijkheid gevonden,om van diskette een exe file op te starten van een NTFS partitie.

Start op met de UBCD cd en ga via FileSystem Tools > NTFS Tools naar Avira NTFS4DOS.

Start Avira NTFS4DOS en enter.Laat het programma z'n werk doen en type aan het eind "yes" zonder de " tekens.

Je krijgt dan een prompt waar de de driveletter van de recovery partitie kunt invoeren.

Kijk met het commando "dir" ook weer zonder de " tekens,wat er op die partitie staat.

Omdat de installatie van Vista niet vanuit dos is op te starten,verwacht ik dat er een z.g.n. "image" van de C:\ partitie op staat.

Zoek in elk geval naar een "exe" bestand.

[QUOTEStart op met de UBCD cd en ga via FileSystem Tools > NTFS Tools naar Avira NTFS4DOS][/QUOTE]

??? Wat is een UBCD cd. Als het de opstart cd is die ik gisteren heb aangemaakt, dan heb ik geen enkele mogelijkheid om iets uit te voeren. Ik kan alleen maar op een toets drukken om vanaf CD te instaleren. Daarna niets meer. Ik zie onderin het scherm dat er drivers worden geinstaleerd tot het moment dat de boel stopt. Daarna moet ik op een knop drukken op weer opnieuw op te starten waarna alles weer van voren af aan begint.

Wat moet ik op die site doen? Ik zie zo veel en kan absoluut geen engels lezen. Ik zie wel UBCD staan maar dat kan ik niet downloaden. Wijs me de weg aub een beetje.

wat is "torrent download" ?

Laatst bewerkt:
De iso op cd branden en post nr.29 volgen.

Alles volgens post 29 uitgevoerd met het volgende resultaat.

Ik zie een hele monitor met dezelfde regels die allemaal dezelfde inhoud bevatten.

Invalid Opcode at 6D04 0949 0282 0211 08FC 00D0 9090 9090 9090 9090 9090 9090 9090 enz. enz. enz. Dat 9090 herhaalt zich tot ver buiten beeld

groetjes C.

Ok,ik zie wat het terugzetten van Vista betreft geen mogelijkheden meer,dat wordt vrees ik wachten op de herstel cd.

Heb je de Lan verbinding in XP al weten te repareren?

Heb je de Lan verbinding in XP al weten te repareren?

Nee ik heb ook nog geen internet. Ik loop steeds heen en weer, van de ene naar de andere computer. Ik heb toch het idee dat ik tijdens het instaleren van XP niet goed heb gehandeld.
Het volgende ben ik tegengekomen over het terug zetten van XP over Vista. Daar is alles fout gegaan. Ik ben denk ik besturingsdrijvers kwijt.

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?docname=c01460635&cc=nl&lc=nl&dlc=nl&product=3624703

groeten.C.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan