Vista traag als oude stroop

Status
Niet open voor verdere reacties.

Felixvv

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
21 okt 2008
Beste allemaal,

Ben nieuw op het forum en niet heel erg vertrouwd met dit soort aangelegenheden. Hopelijk kunnen jullie mij helpen!
Ik loop momenteel stage en gebruik daar een laptop waar Vista op draait. Sinds enige tijd loopt alles echter buitengewoon traag (eigenlijk na het downloaden van een grote windows-update). Programma's openen e.d. duurt buitengewoon lang, en bijna altijd krijg ik een melding dat een geopend programma (tijdelijk) niet reageert.
Taakbeheer meldt dat voortdurend 89-90% in beslag wordt genomen door svchost.exe en csrss.exe.....
Werken met de laptop is eigenlijk niet langer te doen. Deze heeft het in het verleden wél prima gedaan.

Scans met Ad-aware(6.181), AntiVir(8.1.0) en Spyware Doctor(6.0.0.362) leverden niets op.

Hopelijk kunnen jullie me helpen!

Groetens,

Felix

System Specs:

HP Compaq 6715s
AMD Turion 64 X2 Mobile Technology TL-60, 2000 MHz, 2 core
Totaal fysiek geheugen 895 MB
Besturingssysteem: Vista Business

Log verwijderd door Moderator, zie bericht hieronder !

Laatst bewerkt door een moderator:
HJT Logs worden hier al een paar jaar niet meer geanalyseerd. Ga hiervoor naar www.nucia.eu of naar www.hijackthis.nl.

Ik heb je log verwijderd.

Die grote update is dat SP1 geweest?
Zo ja, dan zou ik die er maar weer afhalen. Er zijn problemen bekend met SP1.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij...

Al een gekeken wat er allemaal mee opstart: Start>>>uitvoeren>>>type msconfigen geef enter>>>tablad opstarten en kijk welke programma's uitmogen (de meeste)

Downl. CCleaner install. en run.
Downl. Malwarebytes install. en run.

Check hiena het resultaat....

Grtz.

HJT Logs worden hier al een paar jaar niet meer geanalyseerd. Ga hiervoor naar www.nucia.eu of naar www.hijackthis.nl.

Ik heb je log verwijderd.

ik heb ook die laptop :P had ook sp1 geinstalleerd maar bij mij maakte die het ook heel erg traag, gewoon sp1 verwijderen en wachten op sp2

Sorry, maar ik denk dat je niet veel meedestanders krijgt betreffende deze mening:confused:

EDIT: nou een (1) dan...

SP1 heeft voor Vista vooral verbeteringen gebracht.
Persoonlijk vind ik dat mijn hele systeem er sneller van geworden is, zoals opstarten; afsluiten; bestanden verplaatsen op het netwerk etc.etc.

Ik zou SP1 er dan ook nog niet direct afgooien en eerst wat andere mogelijkheden proberen.

Grtz.

Laatst bewerkt:
Sorry, maar ik denk dat je niet veel meedestanders krijgt betreffende deze mening:confused:

Persoonlijk vind ik dat mijn hele systeem er sneller van geworden is, zoals opstarten; afsluiten; bestanden verplaatsen op het netwerk etc.etc.

Ik zou SP1 er dan ook nog niet direct afgooien en eerst wat andere mogelijkheden proberen.

Grtz.

mijn pc is ook sneller geworden, de laptop is erg vertraagd

Allemaal heel erg bedankt voor de bruikbare en vooral snelle reacties:)
Het bleek inderdaad het Service Pack te zijn.

Grtz.

En Funzip?
Wat bleek het te zijn?
Inderdaad SP 1.....
Ik zeg dit niet voor niks.

Laatst bewerkt:
De trage opstartsnelheid bij windows vista wordt veroorzaakt door Norton
(7 min.) advies bij een computer waar standaard windows vista op is geinstalleerd
verwijder het volgende ( in veilige modus) : Roxio demo, Norton demo, google toolbar, picard demo,computer software( vooral packard Bell),
'En installeer McAfee 3 suite security+ site advisor.
Resultaat 3 min, opstarttijd en geen zwart scherm waar je +- 20 sec. op wacht...
Bovendien zul nu ook merken dat je computer nu niet meer constant ratelt.

En Funzip?
Wat bleek het te zijn?
Inderdaad SP 1.....
Ik zeg dit niet voor niks.

Ben enigzins verbaast, SP1 heeft mij alleen goeds gebracht.
Had graag wat meer reacties gezien, noem me eigenwijs maar,..... ik vind de ervaring van TS toch niet doorslaggevend, moeten we nu allemaal SP1 verwijderen:rolleyes:

Grtz.

Op mijn desktop heeft het ook goed gedaan echter mij laptop is er vele malen trager van geworden. Met name opstarten duurt erg lang. Verder werkt hij gewoon "niet lekker"meer. Hij gaat er bij mij dus ook af.
Verder heeft Robincon ook deze ervaring zoals je gelezen hebt. Dat zijn er dus al drie ;)

Welkom op Helpmij...

Al een gekeken wat er allemaal mee opstart: Start>>>uitvoeren>>>type msconfigen geef enter>>>tablad opstarten en kijk welke programma's uitmogen (de meeste)

Downl. CCleaner install. en run.
Downl. Malwarebytes install. en run.

Check hiena het resultaat....

Grtz.

Dit heb ik gedaan maar nu kent windows de dvd's niet meer. Ik heb getracht opnieuw drivers te installeren maar dat lukt niet. Ik heb 2 dvd spelers (1 RW) in een dell dimension 9150. Wat nu?????

Sjaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan