Vista Ultimate 64 bit problemen:S

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjeppi

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2008
Berichten
21
Ik heb sinds een paar maanden mijn laptop ( hp dv7 1090ed) echt een mooi ding, maar heb laatst Vista Ultimate 64 bits erop gezet, omdat de bijgeleverde 32 bits niet alles uit mijn ram geheugen haalde. Dit leverde alleen vele problemen op.... geen idee waarom aangezien alle hardware het allemaal aan kan. Ik heb bijvoorbeeld rare verschijnselen zoals:

1. Er staan 2 program files op mijn C: schijf (waarvan er 1 program files (x86) heet)?
2. Mijn grafische prestaties bij classificatie staat nu op 4.8 terwijl het eerst 5.2 was?
3. Bij het installeren van Vista Manager 64 bit zegt de comp. dat het niet overeen komt met de software van het systeem??
4. Hij is aanzienlijk slomer geworden met het uitvoeren van taken (het duurt 5 sec. langer om een scherm te laden)??
5. Enz.

Ik baal hier aanzienlijk van aangezien 64 bits het juist sneller en beter moet laten werken. Verder heb ik alle laatste updates geïnstalleerd en heb ik bij alle hardware gecheckt of het allemaal goed functioneert en volgens het systeem werkt alles correct....

Kan iemand mij hier mee helpen het op te lossen:( graag veeeeeeeeeeeeeel advies:D

groeten Tjeerd
 
Kijk eerst eens bij systeem-eigenschappen welke versie door Vista zelf aangegeven wordt
 
Hij zegt gewoon dat ik windows vista 64 bit heb. Ik heb gister ook nog itunes gedownload en toen zei hij bij de setup dat ik de 64 bits versie moest downloaden om conflicten te voorkomen. Dus in weze zegt het systeem dat hij goed werkt zonder enige problemen, maar dat zie ik anders:confused:.

Nog bedankt voor de reactie
 
Heb je na installatie van Vista 64-bits ook alle drivers opnieuw geinstaleerd, dus de 64-bts drivers, te beginnen met de chipset drivers??
 
Alleen de benodigde (denk ik), alles ging automatisch. Na de instalatie gaf hij aan dat hij sommige drivers moest herstellen omdat ze niet goed waren geïnstaleerd.:shocked: Dus ik neem aan dat nadat ik hier op heb geklikt het goed wordt geïnstaleerd....of ben ik hier een beetje naïef in:eek:??

bedankt voor alle reacties :thumb: hoop dit snel op te kunnen lossen.
 
Dan zou ik maar eens beginnen met alle drivers specifiek voor Vista 64 bits correct te installeren, te beginnen met de chipset drivers.

Trouwens,staan er in apparaatbeheer soms ergens gele vraagtekens/uitroeptekens of rode kruisjes?
En nog een vraag trouwens: HOE heb je Vista 64 bits precies geinstalleerd???
 
Nee in taakbeheer staat dat alles goed is geïnstalleerd....daarom begrijp ik het juist niet. Overal staat dat ''het apparaat werkt correct'' en geen gele of rode vraagtekens/kruizen te vinden.

En hoe ik Vista Ultimate 64 heb geïnstalleerd.

1.De oude vista eraf gehaald door partitie te verwijderen
2.Partities maken
3.De nieuwe vista 64 bit volledig installeren
4.Drivers automatisch laten installeren
 
Ik heb trouwens 1 geel driehoekje over het hoofd gezien. Hij staat bij apparaat beheer -> Mijn pc -> overige apparaten -> SM-Buscontroller hier staat dat de drivers niet zijn geïnstalleerd, maar als ik deze wil installeren kan hij hem niet vinden en zegt dat ik naar de fabrikant moet gaan??

Nog bedankt voor de reacties!!!:D
 
Eerst, geloof me, de chipsetdrivers downloaden en installeren!
 
Ik heb hem gedownload en geïnstalleerd, wat bleek, had ik hem al geïnstalleerd dus ik zeg overschrijven en herinstalleren. Even herstart en 5 min later start hij ineens weer opnieuw op zegt dat er een probleem is met de chipset driver. Het volgende wat ik heb gedaan is: de pc zijn aanbevolen driver installeren, herstarten en het lijkt nu weg te zijn, afgezien van de classificatie die 4.8 blijft (waar ik weinig van geloof). Hij is nu echt heel snel:D

Bedankt voor alle hulp:thumb:

forum kan worden gesloten.:)
 
Graag gedaan!!

En eh, waar komt die lagere score vandaan, is dat soms ivm je videokaart??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan