Vista ultimate

• Onderwerp starter Onderwerp starter roly
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roly

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2008
Hoi,
Ik probeer Vista Ultimate op een notebook HP 530 te installeren maar het lukt niet. Na het opnieuw opstarten tijdens de installatie krijg ik de melding dat er uit veiligheids redenen moest worden afgesloten. Ik kan dan kiezen uit veilige modus, etc.Ik heb de bios daarna gereset door de backup batterij eruit te halen en na een half uur weer terug te plaatsen zonder resultaat. Op een andere notebook van mijn dochter (ook een HP) is de installatie wel gelukt, maar op de HP 530 lukt het maar niet. Kan iemand mij misschien een hint geven wat het probleem kan zijn??

MVG Roly

Volgens deze site zijn alleen drivers beschikbaar voor Home Basic en Business[/url]

Vraagje @mrmusic: Sinds wanneer zijn de drivers voor Home Basic en Business anders dan die voor Ultimate?

Tijs.

De drivers zijn geen probleem.Een colega heeft dezelfde notebook en die heeft wel vista erop laten installeren. Ik zit me af te vragen waarom mijn installatie niet lukt.

Hoi !

Dat soort problemen komt vaak voort uit het feit dat HP een verborgen partitie op je HDD heeft.

Gretz,

Harry.

Dat heb ik ook gehoord.
Maar in de bios is er een optie "HP Disk Sanitizer".

Als u een notebook wilt herimplementeren of uitfaseren, moet u zeker weten dat de data echt verwijderd zijn. HP Disk Sanitizer verwijdert data van de vaste schijf met behulp van een algoritme dat door het Amerikaanse ministerie van defensie is ontwikkeld.
HP Disk Sanitizer:

Is OS-onafhankelijk en laat geen dataresten achter die door gebruikers met een ander besturingssysteem kunnen worden opgespoord.
Maakt het onnodig om aparte software van andere fabrikanten aan te schaffen voordat de hardware wordt gerecycled, opnieuw geïmplementeerd, geretourneerd of anderszins uitgefaseerd.

En dat heb ik ook al geprobeert.
Is er een manier om de schijf helemaal schoon te krijgen??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan