Vista ultimatie x64 installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

dirtydutch

Gebruiker
Lid geworden
19 jan 2009
Berichten
31
Hallo,

Om te beginnen hier mijn pc configuratie:

Kast: Coolermaster HAF 932
Voeding: Silent Pro M700
Moederbord: NVIDIA nForce 790i SLI MCP
Cpu: Intel Core2Quad Q9550 4x2,83 GHz 12M Box
Cpu Koeler : Coolermaster V8
Geheugen: Kingston 4GB (Kit of 2x2GB) *2
Hdd: Western Digital VelociRaptor 150GB
Videokaart : GeForce 9800 GX2
Dvd Brander: Sony NEC Optiarc AD-7200A
Netwerk: Linksys Wireless-N PCI ADAPTER WMP300N

Echter zit mijn Netwerk: Linksys Wireless-N PCI ADAPTER WMP300N er momenteel niet in omdat deze problemen gaf onder de X32bit versie en XP Pro ( vast lopers etc... )

Ik heb voorheen een X32bit versie geïnstalleerd van Vista ultimate & een XP Pro versie

Nu probeer ik een vista ultimate X64bit versie te installeren echter lukt dit niet.
Ik heb me HDD helemaal leeg gemaakt me bios weer naar default setting gedaan lukt nog steeds niet.
oude X32bit versie (die op de computer stond) opnieuw installeren lukt ook niet meer.
HDD uit de computer gehaald en in een externe behuizing gedaan leeg gemaakt ( is gewoon toegankelijk dus niet defect )

Misschien iemand een idee wat er precies aan de hand is?

p.s. Precieze foutmelding die ik krijg bij het installeren kan ik van-middag om 5 uur er bij zetten dan ben ik weer thuis met laptop van de zaak.

Alvast bedankt!:thumb:
 
Zonder de foutmelding hebben wij er ook weinig aan.

Al gedacht aan S-ata drivers?
 
Foutmelding inderdaad mijn fout... had ik moeten opschrijven maar helaas, van middag +- 5 uur staat het erbij.

X64bit drivers....( S-ata )
Op internet gelezen dat je de moederbord cd er in kan zetten en zo alle mogelijke X64bit drivers installeren echter lukt dit ook niet.

Misschien dat ik ze kan downloaden ergens en dan op USB zetten en zo proberen?
Echter kan ik nergens goede vinden om te downloaden..
 
Laatst bewerkt:
wat pas kan als je windows heb geinstaleerd.
voor je er aan begin zou je toch echt een driver van sata op floppy of usb stick moeten gebruiken.
ik weet verder je confugratie niet maar ik zelf gebruik dus nooit sata drivers om dat ik geen,
raid modus gebruikt.
 
ik ben thuis HDD is compleet leeg zonder partitie..

Pc aan.....

1 Boot from cd

2 Windows is loading files...

3 partitie aangemaakt

4 klik op stuurprogramma laden

5 melding: Als u het apparaatstuurprogramma voor toegang tot de vaste schijf wilt installeren, din u het installatiemedium te plaatsen dat de stuurprogrammabestanden bevat.
Klik vervolgens op OK.

Opmerking: het installatiemedium kan een diskette, cd-rom, dvd of USB-flashstation zijn.

'' ik klik op OK''

6 Melding: Kan geen apparaatstuurprogramma's vinden. zorg ervoor dat het installatiemedium de juiste stuurprogramma's bevat en klik vervolgens op OK.

''vervolgens klik ik op OK en gebeurt er niks''

Wat moet ik doen om verder te gaan?
Na deze meldingen heb ik het moederbord cd er in gedaan om de x64bit drivers te installeren sommige pakt die maar als ik de vista dvd er weer in stop krijg ik de zelfde melding weer ?

Om er ook nog even zeker van te zijn cd van me moederbord in de laptop gedaan alles er af gehaald wat kan van x64bit drivers etc op usb gezet maar dit helpt niet krijg de zelfde melding als bij nummer 6.
 
Laatst bewerkt:
Na alles 100derden keren te hebben geprobeerd lijkt het te lukken.

Windows word geinstalleerd.

Bestanden kopieren = voltooid
Bestanden uitpakken lukt niet komt niet verder als 0%
hier komt de volgende foutmelding: et bestand is mogelijk beschadigd of dit ontbreken. Zorg ervoor dat alle bestanden die voor de installatie nodig zijn, beschikbaar zijn en start vervolgens de installatie opnieuw. Foutcode: 0x80070017

Hierna kan je alleen nog op OK klikken en word de computer opnieuw opgestart.
Voordat ik dan weer in het veld ben om partities of wat dan ook te maken duurt het zo een 10 minuten.
 
Laatst bewerkt:
Vista dvd opnieuw gebrand alles opnieuw ingesteld en uitgevoerd.

Nu lijkt het erop dat eindelijk alles weer prima gaat werken.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt volgens mij echt een zalige pc configuratie :)
Proficiat, maar ik denk dat daar wat geld insteekt, niet? :D

maar ik denk dat je misschien gewoon best eens even kan proberen om die raptor eruit te halen en er een gewone sata-schijf/ide-schijf insteekt waarvan je zeker weet dat deze nog werkt...

probeer het dan nogmaals, gewoon als test :thumb:

EDIT: net iets te laat met men reactie precies :p
 
Bedankt voor de hulp...

Windows Vista Ultimate X64 draait na heel veel moeite en tijd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan