(Vista) usb muis-driver probleem. HEEL lang gegoogeld maar het lukt niet!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

gioman

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2009
Berichten
5
Hallo helden,

Ik heb al heel lang gezocht om mijn probleem op te lossen, maar werkelijk NIETS lukt. Ik wil alleen een simpele usb muis op mijn vista laptop aansluiten(er stond zelfs certified for vista op de verpakking) maar nadat hij de muis vind lukt het niet op hem te installeren.

Nou heb ik natuurlijk even op de website van de fabrikant gekeken(sweex) maar geen driver, dit komt denk ik om dat de mouse al plug and play is dus een driver zou niet nodig hoeven zijn.

Ik weet dat er al soortgelijke topics bestaan maar ik heb er al zoveel gelezen, ik zie door de bomen het bos niet meer.

Ik heb dus diverse forums afgezocht naar de oplossing. Dit heb ik allemaal geprobeerd:
+ in system32 en inf map gezocht naar de diver(inclusief onderliggende mappen)
+ de msmouse.inf bestand kopieren van windows/system32/driverstore/filerepository/msmouse.inf_* naar mijn windows/inf map. Dit bestand ontbrak inderdaad maar het had geen effect.
+ Een fix van de windows website maar er stond dat de update niet van toepassing was op mijn systeem.
+ inf map naar bureaublad gekopieert en daarin gezocht
+ bestanden verwijdert uit mij inf lijst en mijn laptop opnieuw opgestart, bestanden zoals INFCACHE.1 en .dat bestanden.


Als ik voor een driver zoek dan vindt hij hem wel maar
dit is de foutmelding die dan krijg(zie bijlage).

Dit probleem is al eerder voorgekomen, toen was het met een usbstick. Toen had ik het wel kunnen oplossen met een .inf bestand. Maar dit probleem komt eigenlijk met alles wat wordt aangesloten aan de usb-poort.

Ohja vista opnieuw installeren is geen optie ik ben met alles tevreden behalve usb.

Als iemand dit kan oplossen zal dit ZEER waarderen, ik weet niet of het mijn schuld is of dat van microsoft maar ik vind het eigenlijk belachelijk dat er zoveel moeite gedaan moet worden om een simpele muis aan te sluiten.

Alvast bedankt,

gio
 

Bijlagen

  • foutmelding.jpg
    foutmelding.jpg
    51,8 KB · Weergaven: 28
iemand?

er moet vast een manier zijn zonder vista opnieuw te installeren..
 
opgelost

Ik heb een windows upgrade uitgevoerd met de installatie-cd. Werkte meteen en sp1(die ik ook niet kon installeren) kon ook oppeens zonder moeite geinstalleerd worden.

Gr,
Gio
 
stuurprograma voor usb muis !!

hallo ik ben nieuw in de forum

sorry voor mijn slechte nederlands ik woon maar half jaar hier daarom
zo slech :confused:

maar ik moest wel jullie helpen met de usb muis probleem.
ik had deze probleem ook en dat was **** up ik los bijna al mijn pc problemen
heel snel maar met deze was ik 1 heledag voor dat ik wist wat dat was :mad:
ik heb ook alles gedaan wat je opgeschreven hebt en wou als nog niet.

nu de oplossing .

de pc na een tijd hoef niet zo te zijn maar in ons geval wel,

wilt de muis niet herkenen en vraag een stuurprogama
wat je moet doen is gewoon naar mediamark lopen of zo en een muis proberen op je laptop de pc ga de nieuw muis herkenen (moet je even wachten )
en dan kan je kekker weer met je oude muis veder ten minste als je zeker weet dat je ouder muis nog werk anders koop je gewoon de nieuw !

laat mij weten als het gelukt is :D
 
@ s1lvestr3
Welkom op helpmij

Het is niet toegestaan in iemand anders zijn topic een vraag te stellen.
Daarnaast is het ook al een ouder topic.

Graag even een nieuwe vraag stellen voor je probleem, deze gaat op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan