[Vista] USB poorten werken niet meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MnR11

Gebruiker
Lid geworden
17 feb 2008
Hallo allemaal :)

ik heb een probleem met mijn pc, als ik mijn pc opstart, dan zie ik wel de optische lampje van me muis branden, kleine ledje van me webcam branden. etc. maar ze werken verder niet (geen data). me bios heb ik een keer gereset (batterijtje eruit), windows opnieuw geinstalleerd. alle usb poorten geprobeerd.

het vreemde is dat ze dus wel stroom afgeven maar geen data wordt verzonden of ontvangen vanuit het usb apparaat. usb controller staat gewoon geinstalleerd bij apparaatbeheer en bij bios ook staat dat ze aan staan. bios heb ik ook geupdate, verder geen resultaat om deze te oplossen.
ik hoop dat jullie me kunnen helpen met dit probleem.
alvast bedankt.

spec's:
mobo: Asus P4P800SE
CPU: Intel P4, 2,4GHz HT

Maak een herstelpunt aan en deïnstalleer alle usb-apparaten (via apparatenbeheer). Herstart je computer met de usb-apparaten nog steeds aangesloten. Als het goed is, 'ziet' Vista nu onbekende apparaten, waarvan hij de drivers wil gaan installeren. Loop alle stappen die je worden voorgeschoteld door. :)

Maak een herstelpunt aan en deïnstalleer alle usb-apparaten (via apparatenbeheer). Herstart je computer met de usb-apparaten nog steeds aangesloten. Als het goed is, 'ziet' Vista nu onbekende apparaten, waarvan hij de drivers wil gaan installeren. Loop alle stappen die je worden voorgeschoteld door. :)

herstelpunt aangemaakt in systeembeveiliging, alle usb apparaten ff afgesloten, alle usb controllers verwijderd bij apparaatbeheer(installatie ongedaan maken). het vervelende is dat vista ze meteen weer herkend en installeert dus ging moeilijk om ze een voor een te verwijderen terwijl ze weer terugkwamen. pc snel afgesloten, helemaal afgesloten. alle usb apparaten weer aangesloten inclusief usbstickje, weer aangezet. geen resultaat :( usbmuis heeft nog steeds optisch lampje aan.

Heb je de specifieke (Vista)drivers al geïnstalleerd? Deze worden vaak samen op cd geleverd met het bijgeleverd installatieprogramma van de betreffende apparaten. Anders even zoeken op internet bij de fabrikant. :)

Heb je de specifieke (Vista)drivers al geïnstalleerd? Deze worden vaak samen op cd geleverd met het bijgeleverd installatieprogramma van de betreffende apparaten. Anders even zoeken op internet bij de fabrikant. :)

jammer genoeg is dit een ouwe asus moederbord en er geen vista drivers ervoor zijn gerealesd alleen voor windows xp, dus er zijn geen drivers voor vista, vorige week had ik expres ook windows xp erop geinstalleerd en had hetzelfde probleem. nog steeds geen usb werkende poorten.

En als je op Vista de XP-drivers installeert met compatibilitietsmodus XP SP2? De .exe-bestanden waarmee je dan een apparaat wilt benaderen/opstarten dan dus ook in diezelfde modus starten. :)

En als je op Vista de XP-drivers installeert met compatibilitietsmodus XP SP2? De .exe-bestanden waarmee je dan een apparaat wilt benaderen/opstarten dan dus ook in diezelfde modus starten. :)

ik heb inmiddels alle drivers van windows xp die uitgeleverd zijn door asus geinstalleerd op windows xp sp2 compatibiliteit, maar nog steeds geen resultaat :( heb je misschien een andere oplossing?

Je zou nog kunnen proberen door in Apparaatbeheer te rechtsklikken op het USB-apparaat te kiezen voor Stuurprogramma's bijwerken. In het scherm wat verschijnt kies je voor Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken, en daarna te kiezen voor Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer.
Wellicht dat je op deze manier kunt kiezen voor de XP-drivers die je geïnstalleerd hebt. :)

Je zou nog kunnen proberen door in Apparaatbeheer te rechtsklikken op het USB-apparaat te kiezen voor Stuurprogramma's bijwerken. In het scherm wat verschijnt kies je voor Op mijn computer naar stuurprogramma's zoeken, en daarna te kiezen voor Ik wil kiezen uit een lijst met apparaatstuurprogramma's op mijn computer.
Wellicht dat je op deze manier kunt kiezen voor de XP-drivers die je geïnstalleerd hebt. :)

Maar er zijn geen usb drivers voor asus :confused: het enige wat voor drivers er beschikbaar staan is RAID en chipset drivers

....ik heb inmiddels alle drivers van windows xp die uitgeleverd zijn door asus geinstalleerd op windows xp sp2 compatibiliteit....
Deze bedoelde ik...maar daar zijn geen usb-drivers bij? :)

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heb je nog steeds geen drivers/installatieprogramma's geïnstalleerd die bij de muis, webcam....etc. horen. Wat is het merk en type van de muis en de webcam? :)

Ik kan het mis hebben, maar volgens mij heb je nog steeds geen drivers/installatieprogramma's geïnstalleerd die bij de muis, webcam....etc. horen. Wat is het merk en type van de muis en de webcam? :)

lijkt me nogal onlogisch als zelf me usb stickje niet pakt. :) zelfs het lampje van usbstickje knippert niet of brandt helemaal niet.

Tja...misschien praten we wel een beetje langs elkaar heen, maar bij mij is het tot nogtoe altijd noodzakelijk geweest om de bijgeleverde software te installeren als ik een nieuw USB-apparaat aansluit, anders gebeurt er helemaal niks. Vista is hier eigenzinnig in; onder XP (ik draai een dualboot) was het simpelweg plug & play. Maar het kan natuurlijk best zijn hoor dat je moederbord onder Vista geen USB wil draaien :)

Laatst bewerkt:
Tja...misschien praten we wel een beetje langs elkaar heen, maar bij mij is het tot nogtoe altijd noodzakelijk geweest om de bijgeleverde software te installeren als ik een nieuw USB-apparaat aansluit, anders gebeurt er helemaal niks. Vista is hier eigenzinnig in; onder XP (ik draai een dualboot) was het simpelweg plug & play. :)

zou het niet hardware-matig kunnen zijn? het zou nogal vreemd zijn als het lampje van me usb muis wel brandt, en wat hij eerder ook gewoon werkte en detecteerde. nu ineens zou stoppen met werken terwijl het lampje blijft branden. alle 8 usb poorten op me moederbord aangesloten werken niet, 4 aan de achterkant, 2 voorkant alle 6, 1.1 en 2 externe ook aangeloten op moederbord maar dan 2.0 (dit is geen PCI kaart) maar een kabeltje dat is aangesloten op het moederbord zelf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan