Vista, vasthangen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Topgear

Gebruiker
Lid geworden
14 sep 2004
Berichten
134
Hallo,

ik heb sinds een week een nieuwe computer gekocht. Een Acer Aspire. Hierop zit Windows Vista. Ik ervaar een aantal problemen met deze nieuwe computer;
- Internet valt vaak uit en Internet Explorer hangt héél vaak vast. 10 keer per dag is geen uitzondering.
- Spellen (Test Drive Unlimited, volgens het boekje kan die ook op Vista) hangen heel erg vaak vast en herstarten helpt de helft van de keren gewoon niet.
- Ik vind het allemaal niet zo snel lopen als mijn oude XP computer toen die nieuw was. Maar volgens mij is dat normaal dat Vista iets trager is dan XP.

Ik vroeg me af of het aan mijn computer ligt, of aan Vista. Wat misschien ook wel vermeldenswaardig is, is dat het een showroommodel was. Volgens de verkoper stond 'ie er nog maar 1 dag.
Ik heb nog bijna niks geïnstalleerd. Norton had ik er meteen af gegooid.

Dus voordat ik weer uren steek in het herinstalleren van Vista, dacht ik ik vraag het even. Wie weet herkennen jullie de symptomen. Verders nog de specificaties van de computer:

Merk processor : Intel
Type processor : Pentium Dual Core E2140
Kloksnelheid : 1,6 GHz
Cachegeheugen : 1024 KB
Bustechnologie : 667 MHz
Intern geheugen : 2048 MB
Harde schijf : 320 GB
CD/DVD (RW) : double layer DVD
Diskettestation : nee
Grafische kaart : nVidia 8300GS
Grafisch geheugen : 896 MB
Shared videogeheugen : ja
Modem : geen
IEEE 1394 : nee
Netwerkkaart : ja
Parallelpoort : ja
Seriële poorten : ja
USB-poorten : 4x USB 2.0
TV-out : nee
Besturingssysteem : Win Vista Home Premium

Alvast bedankt.
 
Hoi,

Ik denk dat het probleem met je geheugen te maken heeft vista gebruik al heel wat van je geheugen en daar gaat ook nog je shared geheugen van je videokaart af .
Zelf draai ik met vista business en er zit 4gig geheugen in en vista gebruikt alleen al 25% van geheugen.
Dus denk ik dat het hermee te maken heeft.

Modag
 
Norton had ik er meteen af gegooid.

En hoe heb je dat gedaan? Op de nette manier met volledige deïnstallatie, daarna opnieuw starten en de restanten verwijderen.

Heb je al op de site van Acer gekeken?
Ook hier wordt iets vergelijkbaars beschreven, misschien heb je daar iets aan.
 
Hoi !

@Modag: op 2 Gig moet Vista echt feilloos draaien !

Deze PC draait Ultimate op 1,5 Gig probleemloos en snel.

@T.S.: A;ls een PC van en week oud dergelijke problemen heeft, zou ik 'm terugbrengen en garantie claimen !!

Of: je hebt al veel aan de basis-configuratie veranderd: dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen.

Greetz,

Harry
 
Hoi !

@Modag: op 2 Gig moet Vista echt feilloos draaien !

Deze PC draait Ultimate op 1,5 Gig probleemloos en snel.

@T.S.: A;ls een PC van en week oud dergelijke problemen heeft, zou ik 'm terugbrengen en garantie claimen !!

Of: je hebt al veel aan de basis-configuratie veranderd: dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen.

Greetz,

Harry

Hoi Harry,


Dat zal wel maar volgens mij gaat hier het shared geheugen ook nog af en dan blijft er weinig voor het spel over.

Modag
 
Hoi !

Tja, ik ben geen spellen-adept, dus daar kan ik weinig over zeggen.

Maar blijft het feit dat een nieuwe PC met de gegeven systemspec's redelijk behoort te draaien, ook op Vista.

Maar als een nVidia 8300GS er 896 Mb van af haalt, tja........

Greetz,

Harry.
 
Hallo,

ik heb Norton netjes gedeïnstalleerd en de PC herstart. Ook symantec is verwijderd.

Verder heb ik niets aan de PC veranderd, op de achtergrond van het bureaublad na. Verder heb ik ook geen downloadprogramma's etc.

Ik heb met Acer gebeld en die vertelde mij dat ik windows opnieuw moest installeren... Ik vraag me af of dingen als Office e.d. er weer op staan? Dat stond op de PC toen ik hem kreeg.

Maargoed, vanochtend waren de problemen weer overheersend aanwezig. Ik herinstalleer Windows met de handleiding die Acer me mailde. Als de problemen dan vanavond nog niet over zijn breng ik de computer morgen terug. Moet ik dan weer aan een Acer beginnen of gewoon kijken naar duurdere/ betere merken?

Bedankt voor de hulp tot zover. Ik sta open voor meer antwoorden.
 
Hallo,

Nadat zelfs de recovery procedure ermee ophield heb ik de PC teruggebracht naar de winkel. Maandag waarschijnlijk een nieuwe uitzoeken, in ieder geval geen Acer.

Bedankt voor de hulp allemaal!
 
Hoi !

@Modag: op 2 Gig moet Vista echt feilloos draaien !

Deze PC draait Ultimate op 1,5 Gig probleemloos en snel.

@T.S.: A;ls een PC van en week oud dergelijke problemen heeft, zou ik 'm terugbrengen en garantie claimen !!

Of: je hebt al veel aan de basis-configuratie veranderd: dan terugzetten naar de fabrieksinstellingen en opnieuw beginnen.

Greetz,

Harry

aan harry snor met mitch49 meneer hoe kan ik de pc vistaheb ik ook.terug zetten naar fabrieksinstellingen
 
Hoi !

Voor meneer ben ik al jaren geleden afgekeurd, hoor !!!

Maar goed: Als je even merk/type van je PC/laptop geeft kan ik je misschien van dienst zijn.

Greetz,

Harry.
 
hallo

zal ik graag op reageren.t is een fujitsu siemens deskop pc eenscaleo j. met vista basic..intel r pentium r 4 cpu 3.00 ghz. 2.99 ghz. ram geheugen 447....32 bits besturings systeem. iemand die zich als een meneer gedraagt mag ook zo genoemd worden ....toch.....dank u.....
 
vista

ok ik heb hier al een tyd een vraag staan maar krijg geen antwoord op mijn vraag. is het zo dat de vraag verkeert staat, of dat er geen antwoord mogelijk is. niet verkeert begrijpen. groetjes mitch 49
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan