VISTA verbinding valt steeds weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

sytske

Verenigingslid
Lid geworden
13 nov 2005
Berichten
473
Sinds juli vista .Ik vind het niet echt een klapper.Het belangrijkste dat steeds meer ergernis geeft is het weg vallen van de verbinding.Mijn modem is speedtough 780i WL.Ik heb Mozilla en I Explorer en gebruik het standaard mailprogramma.De provider melde dat van hun kant er geen probleem is vast te stellen.Gelijktijdig met het wegvallen krijg ik de boodschap om een verbinding te maken.Dat duurt minuten lang.Soms sluit ik af en vaak is er daarna dan ook weer verbinding.
Wie helpt mij?
groeten Sytske.
 
Na mijn installatie van Vista en een virusscanner op mijn nieuwe PC, viel het mij juist op, hoe snel ik "op internet" zat. Vista en internet moeten prima samen kunnen.

Maar... wel heb ik met de Vista PC regelmatig problemen met de verbinding na gebruik van spellen. We moeten dan de PC opnieuw opstarten of het modem resetten. Met onze XP-PC lopen deze spellen zonder problemen.

Misschien kun je voor je zelf inventariseren bij welke acties of gebruik van programma's je verbinding uitvalt. En van daaruit een oplossing zoeken.
 
VISTA verbinding valt steeds weg.

Eigenlijk is het mijn bedoeling om via dit forum op weg geholpen te worden.
groet Sytske
 
heb je een draadloze of een lan- internetverbinding?
 
Dankjewel jelpot (wat is een jelpot?).Bedankt voor je reactie.Ik heb een desktop staan met vast en een laptop draadloos.Allebei met verbindingskuren.De laptop heeft als besturing XP en de desktop Vista.
Als je het opschrijft dan gaat de logica haast zeggen ,de zwakke schakel is het modem.Want die bedient beiden.Je zou inderdaad haast gaan denken het is het modem speedtough 780i.Die modems hebben echter zo,n goede naam dat ik het moeilijk kan geloven.
graag jullie bijstand ,groet Sytske
 
Toen ik het aan het tikken was zag ik ineens dat als je logisch redeneert er eigenlijk maar één vast onderdeel is in een aantal verschillende situaties.Twee stuurprogrammaas en twee verschillende computers. Maar wel steeds het zelfde modem.Dus heb ik het modem nu verwisseld(eens in een stomme bui er nog eentje gekocht).Inmiddels na installeren en configureren heet dat geloof ,heb ik op beiden verbinding.Nu maar afwachten.Ik houd jullie op de hoogte.
groet Sytske
 
wel, ik hoop voor jou dat het goed blijft werken ;)

ps: Jelpot is een soort van bijnaam, afkomstig toen ik nog vrij klein was, toen deed ik altijd Gel in men haar, dit kwam toen altijd uit een zogenaamde Gelpot zoals je wel zult weten. :p
Maar omdat ik Jelle heet is Gelpot veranderd naar Jelpot... Stomme naam eigenlijk maar overal om me aan te melden heb ik deze naam en het is dus nogal veel werk om het te gaan veranderen ;)
 
Dat hoopte ik ook Jelle!Maar helaas.De laptop werkt nu wel beter.Maar de desktop ,waar ik meestal mijn werk mee doe,vertoont nog steeds de zelfde kuren.Meestal als ik bezig ben op een site valt ie weg.Krijg dan de boodschap dat ik een verbinding moet maken.Doe ik dat ,krijg ik de boodschap:
" kan geen verbinding met breedbandverbinding maken "
Laat ik dan het probleem vaststellen ,krijg ik de boodschap"er zijn geen problemen"
Hier word ik toch een beetje kriegel van!

Wie helpt mij uit dit probleem?De provider kan geen afwijking waarnemen.
 
Misschien heeft mijn eigen actie het beeld van mijn probleem wat vertroebeld.Sec gaat het om het volgende.
In mijn firefox gebruik,maar soms ook in mail ,verdwijnt vaak de verbinding.
Zelf al wat aan het sleutelen geweest,maar dit gaat echt boven mijn pet.Graag hulp.
 
sorry maar ik kan ook niet direct iets verzinnen...

heb je al je updates wel al geinstalleerd? (windows updates enz...)
 
In mijn firefox gebruik,maar soms ook in mail ,verdwijnt vaak de verbinding.

Ha! Je gaat toch proberen je probleem beter te omschrijven. Gelukkig. Dat is beter dan boos te reageren.

Bedenk dat verdere analyse van je probemen de weg naar oplossing kan brengen.

Sorry, maar ik haak dus af na een onsympathieke reactie.

Succes!
 
Ik heb nooit de intentie gehad om t.o.v. wie dan ook onsympathiek te reageren" Sorry, maar ik haak dus af na een onsympathieke reactie" en als je op zo,n ingebeelde reactie afhaak dan is dat toch wat merkwaardig gedrag.Je laat iemand zwemmen omdat,naar je gevoel, je tenen beschadigd zijn. Vreemd.
Ik begrijp dat ik niet veel verder kom,dus is dit een"afhaakitem"geworden.Ik verwacht dat deze site met zijn vaak hulpvaardige medewerkers,daar niet voor bedoeld is.

groet Sytske
 
staan op je laptop en desktop vista, maar op 1tje werkt het niet goed meer?

Heb je ook al eens grondig gescand op spyware dan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan