Vista verwijderd waarna alle HP-software weg.

Status
Niet open voor verdere reacties.

laagvlieger

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2001
Beste lezers,

Moest vanwege opstartproblemen Vista opnieuw installeren; dat is gelukt. Hij start weer gewoon op, maar nu is alle HP-software weg. Nu werkt oa de grafische kaart niet meer (bijna geen beeldscherm meer, alleen de basis Vista instellingen), netwerkkaart (adapter) enz. Hierdoor heb ik geen internet meer en kan ik geen snelle grafische dingen meer doen. Hoe kan ik deze software bemachtigen? Heb al op de HP-site gekeken, maar dat zijn allemaal deeloplossingen. Kan ik deze gezamenlijk op een cd-rom krijgen? Bij aflevering waren al deze instellingen al op de comp samengebracht.

Bedankt,

Marc

Heb je Vista via de HP recovery geinstalleerd of een eigen Vista dvd gebruikt?

gebruik een prgamma dat automatisch je driver svoor je trug vind bij. driver magic of driver genuis

Bedankt voor je reactie,

Heb een eigen Vista cd gebruikt. Het was anders onmogelijk de laptop op te starten (HP Compaq 6720s) er ontbrak een opstartbestand (NDISRD.sys) heb wel tijdens de installatie geprobeerd om de computer ism de Vista cd te recoveren, maar dat lukte niet. Moest dit aangepast doen, waardoor de instellingen verdwenen. Heb wel alle back-ups onder 'Windows.old' ondergebracht. Doet hij vanzelf, maar als ik naar de map HP ga zie ik alleen de eigenschappen en bestanden van mijn printer die ook van HP afkomstig is. Zie geen andere Notebook (besturingssysteem) gerelateerde bestanden.

Laatst bewerkt:
Heb 'Driver Genius' geinstalleerd en de betreffende drivers wel op mijn harde schijf kunnen vinden, maar als ik ze terug wil halen, wil hij contact met het internet. Dat gaat dus niet...

Zal maar via mijn vaste PC de drivers seperaat binnen halen. Wel wat meer werk en je weet nooit of het wel volledig gebeurd...

Als je nou eens alleen de driver download voor het ntwerk/internet gebueren.
en dan vervolgens met dat programma de andere drivers download, werkt dat niet?

Ik heb alle drivers voor mijn laptop gedownload en getracht deze te installeren. Dat lukte voor het grootste gedeelte, maar de belangrijkste drivers voor het internet- en grafische gedeelte (videokaart) konden niet geinstalleerd worden, Omdat de comp zogenaamd niet (qua systeemvereisten) dit aankon. Vreemd, want eerder kon dat wel. Zo heb ik natuurlijk de laptop gekregen. Hierna contact opgenomen met de helpdesk (35 minuten aan de lijn), waar hetzelfde euvel aan het licht kwam - gold ook voor het netwerk. De medewerker raadde mij aan hem te laten ophalen. Wel netjes dat dit morgen al kan. Het duurt slechts een week voor dat ik hem terug krijg. Best wel netjes eigenlijk.

Bedankt voor jullie moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan