Vista verwijderen en op een andere disk installeren

• Onderwerp starter Onderwerp starter Roano
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Roano

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2008
Hallo,

Mijn Specs:

Windows Vista 64-bit
8 GB DDR3
Samsung Harddisk 500 GB
Western 1000GB

op mijn Samsung disk staat Vista geinstalleerd, echter wil ik dit overzetten naar mijn Western disk. Ik heb wel wat gelezen over het prog. Ghost. echter is het voor mij nog onduidelijk. De vista die geinstalleerd is, is nog vrij ''schoon'' ik heb er nog geen progjes op geinstalleerd, alleen de benodigde drivers.
Is het beter om Vista helemaal te verwijderen en opnieuw te installeren op de andere disk of te ''knippen en plakken'' naar een andere disk?
Graag ook advies uitleggen waarom en hoe ik het moet doen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groet,

Irshad

Is het dan niet beter om vista helemaal opnieuw te installeren?
Dit ging de eerste keer in een best rap tempo!

Het kan allebei, wat je zelf wilt. Alleen, na een schone installatie moet je ook alle drivers weer opnieuw installeren, na een harddisk kloon niet

Ok top.

Hoe is het mogelijk om een nieuwe vista te installeren en de oude te verwijderen?

Vista staat nu op de Samsung disk, dit moet dus verwijderd worden, en een geheel nieuwe installatie op de WD disk. Hoe gaat dit in ze werk?

Als je namelijk een kloon aanmaakt, heb je naar mijn weten 2 vista's op 2 disks geinstalleerd, hoe verwijder de vista op de samsung disk dan?

Laatst bewerkt:
Ik zou de Western aansluiten op SATA 1 en de Samsung even helemaal los koppelen.
Dan Vista installeren en als dat klaar is de Samsung op SATA 2 aansluiten en vanuit Vista formatteren

Ok, ik ga dan toch voor de kloon.
daarna kan ik de Samsung disk formateren en dan draait vista dus op de western..?

Ja, wel de schijven nar het clonen even wisselen van SATA poort uiteraard!

kan ik niet gewoon bij de BIOS de harddisk boot devices aanpassen?

hij staat nu namelijk zo:

1st boot device: Samsung
2nd boot device: Western

zodra ik dit omswitch, start de Western toch als eerst op?

Laatst bewerkt:
Mrmusic:

bedankt voor al je reacties! ik zal je advies opvolgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan