Vista verwijderen van Medion laptop MD96290

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vuurvreter1963

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 sep 2007
Ik heb vorige week een nieuwe laptop bij de Aldi gekocht met daarop Windows Vista.
Een aantal van mijn oude programma's geven problemen en dat is voor mij de reden om terug te schakelen naar Windows XP.

Wanneer ik de XP cd in de laptop stop, krijg ik na verloop van tijd de melding dat er geen schijven gevonden konden worden :o . De huidige schijven zijn NTFS geformateerd, behalve de Recovery schijf, die is FAT32. Ondanks vele zoek tochten op het internet en binnen dit forum kon ik niet het juiste antwoord vinden om Windows Vista te kunnen verwijderen en terug te gaan naar Windows XP.

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen? want die Vista ben ik na korte tijd echt zat.

Afhankelijk van de gebruikte chipset, meestal kun je die in de bios op ide modus zetten voor een sata schijf, bij andere dien je en driverdisk te freubelen en via F6 deze te laden, het euvel is echter dat er vaak geen floppydrive inzet.

Dan dien je een geslipstreamde XP SP2 cd te feubelen met die drivers er ook in.

Afhankelijk van de gebruikte chipset, meestal kun je die in de bios op ide modus zetten voor een sata schijf, bij andere dien je en driverdisk te freubelen en via F6 deze te laden, het euvel is echter dat er vaak geen floppydrive inzet.

Dan dien je een geslipstreamde XP SP2 cd te feubelen met die drivers er ook in.

Ik heb idd geen floppydrive, en ik begrijp dat ik in de bios iets moet veranderen waardoor de harde schijf benaderbaar wordt?
Kan en wil je dit iets duidelijker voor mij uitleggen, please

Ga in de bios op zoek naar de SATA controller instellingen.

Weet niet welke chipset er is gebruikt en ook heb ik geen manual van de bios, al zal er in de Medion manual er ook weinig over staan.

Maar je hebt nog ondersteuning, kun je morgen even bellen mocht je er niet zelf uitkomen.

md96290 XP slipstreamen Sata driver probleem

Ik kan je dat wel uitleggen hoe je xp erop krijgt.

2 mogelijkheden:

1. usb diskette station
2. xp cd slipstreamen (sata drivers toevoegen aan de xp cd)

Mogelijkheid 1 is het makkelijkst, alleen z'n usb diskette station kost iets van 30 euro ofzo..

Ik heb zelf voor mogelijkheid 2 gekozen omdat je met een programma (Nlite) de sata drivers kan toevoegen.

Download Nlite. op www.nliteos.com of deze directe link tot de download:
http://home.midmaine.com/~nlite/nlite/nLite-1.4.installer.beta.exe

Het enige wat je nodig hebt is de windows xp cd. stop deze in je cd/dvd rom speler en open nlite.

nlite zal vragen om een path/map waar de xp staat, dat is de je cd/dvd rom speler. als je deze selecteerd vraagt hij om de volgende path aan te wijzen waar het geslipstreamde bestand moet komen. daarna klik je op volgende. nu gaan we de drivers toevoegen en een bootable geslipstreamde xp maken.
klik dus drivers toevoegen en iso maken aan. als eerste ga je de drivers toevoegen de drivers kan je vinden op de laptop of op de driver cd die er bijgeleverd is. de drivers vind je in de map AHCI. ( ga eerst via deze computer er heen omdat je ze nog moet uitpakken op een diskette) selecteer daarna het ini bestand via nlite allebij de ini bestanden. zorg dus dat allebij de bestanden zijn toegevoegd. daarna klik je op volgende en klik je op iso maken. als dat gedaan is brand je deze op cd en als goed ziet de windows xp cd de sata schijf nu wel.

Succes!

gr jurgen

Ik heb vorige week een nieuwe laptop bij de Aldi gekocht met daarop Windows Vista.
Een aantal van mijn oude programma's geven problemen en dat is voor mij de reden om terug te schakelen naar Windows XP.

Wanneer ik de XP cd in de laptop stop, krijg ik na verloop van tijd de melding dat er geen schijven gevonden konden worden :o . De huidige schijven zijn NTFS geformateerd, behalve de Recovery schijf, die is FAT32. Ondanks vele zoek tochten op het internet en binnen dit forum kon ik niet het juiste antwoord vinden om Windows Vista te kunnen verwijderen en terug te gaan naar Windows XP.

Is er iemand die mij hiermee verder kan helpen? want die Vista ben ik na korte tijd echt zat.

Vraagje over AHCI en USB diskettestation

Ik heb hetzelfde probleem als vuurvreter 1963.
Ik heb dan ook de raad van 24Hour opgevolgd maar die AHCI bestanden omzetten op diskette lukt niet.
Met welk programma moet ik dit doen?
Met Winiso geprobeerd maar dit gaat niet.
Ik heb een USB diskettedrive in bezit.
Welke bestanden moet ik hierop zetten?
Is dat die AHCI setup?

Vuurvreter 1963 is je probleem al opgelost?

Dank

XP op medion laptop

Kzit met hetzelfde probleem,

als je een diskette wil aanmaken voor de drivers die trouwens op de recovery partitie staan onder D:/drivers/AHCI/

dan geeft vista een foutmelding, het enige wat je kan doen is dat bestand kopieren
en op een windows XP machine de floppy aanmaken, dan tijdens de installatie van XP F6 drukken, en de juiste driver kiezen, kies deze waar (Mobile ICH7M/DH) achter staat
let goed op want er staan veel drivers in het lijstje degene die je moet hebben staat vrij onderaan. succes.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan