Vista verwijderen vanuit windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

Julian16

Gebruiker
Lid geworden
4 mei 2007
Hallo ik wist niet zeker of ik dit topic nu in Vista of windows 7 moest plaatsen dus heb hem maar hier geplaatst

Gisteren heb ik windows 7 geinstalleerd naast windows Vista. Nu wil ik windows vista verwijderen zodat ik alleen nog windows 7 gebruik. Mijn 500gb harde schijf is onderverdeeld in 2 partities, en op beide staat een windows folder. Ik wil graag het folder van Vista verwijderen. Ik loop alleen tegen een probleem aan. nl Ik weet niet welke van de 2 nu het vista folder nu is, als ik bij start %windir% type komt er 1 resultaat en als ik daarop klik kom ik in de C schijf terecht. Als ik hetzelfde doe ik Vista komt ook de C schijf te voorschijn :confused:

kan het misschien zijn dat ik de nieuwe Windows 7 installatie in dezelfde schijf als vista heb gezet? hoe kan ik erachter komen welk windows mapje ik nu moet verwijderen?

bedankt.

Je moet vanuit Win7 gewoon de folder verwijderen op de andere partitie.

Oké. Met de Windows Vista CD kon je Windows Vista verwijderen, maar ik heb een andere oplossing.
Windows Vista ziet waarschijnlijk zichzelf op de C schijf staan, net als Windows 7. Je kan een kenmerk maken in de map Windows, bijv. een Word-documentje erin plakken (Ik zou niet te veel doen, het is wel de map Windows). Zo zie je welke map Windows van Windows Vista is en welke die van Windows 7.
Je kan trouwens ook via Software in het Configuratiescherm Windows deïnstalleren (Al weet ik dat alleen van XP).

De situatie is waarschijnlijk de volgende;als je Win7 opstart is dat c:\ en is Vista waarschijnlijk D:\ of een andere schijfletter of zie ik dat verkeerd?
Dowload anders eerst EasyBCD en haal hiermee de bootverwijzing naar Vista weg. (voordat je pc straks niet meer boot)

Laatst bewerkt:
dat kan je ook handmatig doen toch dmv boot.ini?

een word document in het windows folder plaatsen gaat trouwens niet

is er niet een bepaald mapje in een windows folder dat een kenmerk bevat van w7 of vista?

Als het goed is als je werkt op Windows 7 dan is Windows 7 de C: map en waar Vista op staat de D:/ map. Om Vista dan te verwijderen kan je de D: schijf gewoon formatteren.

Als het goed is als je werkt op Windows 7 dan is Windows 7 de C: map en waar Vista op staat de D:/ map. Om Vista dan te verwijderen kan je de D: schijf gewoon formatteren.

Dat dacht ik ook eerst, maar ik weet bijna zeker dat ik de D schijf heb gekozen bij installatie. Verandert windows 7 soms de drive letters zodat 7 in ieder geval op de C schijf komt?

in dat geval staat ie op de D schijf ja maar weet je dat 100% zeker?

Ja weet 100% zeker als je vanaf Windows 7 werkt dat dan de C: schijf de partitie is waar op Windows 7 is geïnstalleerd.

En om zeker te weten kan je even een leeg .txt bestandje in je windows map plakken van vista dan weet je helemaal zeker dat hij dat is.

Bedankt, ik ga de D schijf formatteren

edit: hoe kan ik dat doen precies? via computer management en deze comp krijg ik allerlei foutmeldingen

Laatst bewerkt:
Gewoon in Computer, en dan formatteren, en als dat niet in Vista zo is, dan met de W7 schijf.

Dat dacht ik ook eerst, maar ik weet bijna zeker dat ik de D schijf heb gekozen bij installatie. Verandert windows 7 soms de drive letters zodat 7 in ieder geval op de C schijf komt?

in dat geval staat ie op de D schijf ja maar weet je dat 100% zeker?
Dat komt omdat je niet vanuit Vista hebt geïnstalleerd maar tijdens opstarten hebt gekozen om v.d. DVD op te starten en te installeren.Mij is precies hetzelfde gebeurd trouwens.Heb je je schijfstations dan geen naam gegeven?

Laatst bewerkt:
goed ik heb dus zonet de verkeerde hdd geformatteerd.. ding deed helemaal niks meer. Maar goed heb alles opnieuw geinstalleerd en nu werkt het weer. Alleen een partitie van 225 gb is in het niets verdwenen maar die krijg ik hopelijk nog wel terug.

alsnog bedankt jongens :thumb:

Dat komt omdat je niet vanuit Vista hebt geïnstalleerd maar tijdens opstarten hebt gekozen om v.d. DVD op te starten en te installeren.Mij is precies hetzelfde gebeurd trouwens.Heb je je schijfstations dan geen naam gegeven?

Dat heb ik idd gedaan ja. Ik heb windows gewoon geinstalleerd zoals ik het altijd installeer. Ik heb verder niks aan de namen gewijzigd nee. Maar dat weet ik dan voor de volgende keer :)

Heb je die geformatteerd of verwijderd? Als je die geformatteerd hebt blijft die partitie gewoon bestaan,heb je 'm verwijderd dan staat hij onder schijfbeheer als niet toegewezen vrije ruimte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan