Vista vista herinstallen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Paulhenst

Gebruiker
Lid geworden
22 nov 2007
Beste iedereen,

Ik heb een aantal maanden geleden een vraag gesteld over hoe ik de performance van een spel omhoog kon krijgen omdat die langzaam omlaag was geschoten. dit lag aan de hoeveelheid stof in de ventilator. dus dat heb ik opgelost.

maar nu heb ik een vraagje over mijn besturingssysteem, Windows Vista.
toen ik mijn laptop had gekocht. stond vista er al op, ik moest hem alleen nog installeren, maar langzaamaan is mijn laptop toch steeds slomer geworden. hoe kan ik dit het beste oplossen? ik heb met een aantal virusscanners gescanned, er is niets gevonden, dus ik zat te denken aan vista te Her-installeren. maar hoe doe ik dit zonder een cd? en is dit wel een oplossing om mijn pc weer normaal en snel te laten draaien? of zijn er nog andere suggesties?
alvast bedankt.

mvg, Paul Henst

Laatst bewerkt:
Mijn advies luidt "Niet doen". Je afvragen wát allemaal precies langzamer gaat en daar een oplossing op los laten.
Een aantal dingen is sowieso aan te bevelen:

Voer ze uit in de veilige modus:

- gebruik enkele goede anti spyware tooltjes die je 1x per week het systeem laat scannen
- gebruik 1x per week het Vista tooltje schijfopruiming
- gebruik zeer zeker ook de tool Ccleaner
- defragmenteer regelmatig
- laat een goede virusscanner eens door je systeem lopen
- in IE menu extra, internetopties, verwijderen en verwijder daar eens een aantal zaken zoals cookies, geschiedenis en tijdelijke internet bestanden.

Ga na afloop van deze acties ook eens naar de verkenner en kijk of er nog in diverse TEMP mappen bestanden staan. Verwijder ze handmatig.

doet windows vista niet regelmatig automatisch defragmenteren bij het opstarten?

- gebruik enkele goede anti spyware tooltjes die je 1x per week het systeem laat scannen
- gebruik 1x per week het Vista tooltje schijfopruiming
- gebruik zeer zeker ook de tool Ccleaner
- defragmenteer regelmatig
- laat een goede virusscanner eens door je systeem lopen
- in IE menu extra, internetopties, verwijderen en verwijder daar eens een aantal zaken zoals cookies, geschiedenis en tijdelijke internet bestanden.

kan je een paar goede anti-spyware tooltjes noemen?
en kan je ook een goede gratis virusscanner noemen?

en ik heb een trauma aan die Ccleaner overgehouden.. op mijn vorige laptop deed hij het niet meer na gebruik van Ccleaner :P

Om met Ccleaner te beginnen:
die is veilig, mits je slechts 2 standaard opties gebruikt en verder OVERAL met de vingers van afblijft.
Die standaard opties zijn:
1. na het opstarten onderin de button "analyseer" en nadat de tool klaar is met zoeken, rechts daarvan de button "opschonen".
2. links bovenin de optie "register" en vervolgens onderin "scan naar problemen" en vervolgens als de scan klaar is deze problemen laten herstellen. (uiteraard de backup optie gebruiken)

Verder álle opties / instelmogelijkheden afblijven.

Antispyware: Ad-Aware 2008 en Spybot Search and Destroy
Anti virus : AVG

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan