Vista vraag

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dark
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Dark

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2006
hey,

als je een pc hebt zonder besturingssysteem kun je dan met de vista upgrade cd gewoon vista installeren ? of moet je eerst windows xp op je pc hebben dat je daarna pas kan upgraden naar vista ?

het gaat om zo'n soort cd (alleen geen arabische letters maar engels :P)
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/0228/anytime_2.jpg

Deze cd heb ik geleent van iemand ook al staat er een of andere domme informatie op de cd 'leen deze cd niet uit en maak geen illegale kopieen van deze software'

Dus als ik het goed begrijp kan ik met deze DVD gewoon vista installeren op m'n pc zonder er eerst een andere besturingssysteem te hebben ?

super bedankt :thumb: dus is geen enkel prob. :thumb:

ook me tweede link gelezen??!!!
mij excuses want tussen die twee linken had moeten staan:volgens deze wel

Laatst bewerkt:
Ik had geen tijd om de geplaatste linkjes 100% door te lezen, maar Dark, realiseer je je, dat je na de install niet verder komt dan een buroblad en een paar dingetjes? Het belangrijke configuratiescherm kom je niet in. Je zal Vista eerst moeten valideren / activeren en zonder key kun je dat schudden.... tenzij jij ook ergens een"key" hebt geleend.

Op dezelfde key draaien als degene van wie je 'm hebt geleend gaat tussen nu en......... problemen oplveren. Een van jullie is dadelijk "het haasje".

Laatst bewerkt:
Ik had geen tijd om de geplaatste linkjes 100% door te lezen, maar Dark, realiseer je je, dat je na de install niet verder komt dan een buroblad en een paar dingetjes? Het belangrijke configuratiescherm kom je niet in. Je zal Vista eerst moeten valideren / activeren en zonder key kun je dat schudden.... tenzij jij ook ergens een"key" hebt geleend.

Op dezelfde key draaien als degene van wie je 'm hebt geleend gaat tussen nu en......... problemen oplveren. Een van jullie is dadelijk "het haasje".

Dan toch maar even mijn link wel even 100% doorlezen, want het kan wel degelijk!

What you've installed is decidedly temporary. You've got 30 days during which you can run this non-activated version of Windows Vista. If you try to activate Windows now, it will fail, because you've performed a clean install of Vista and you only have an Upgrade product key.

What to do, what to do? If you read Microsoft's support note carefully, you will have seen that the Upgrade versions of Vista support upgrading from "a compliant version of Windows, such as Windows Vista, Microsoft Windows XP, or Microsoft Windows 2000." Well, you just installed Windows Vista, so why not just upgrade from this install? That's right: You're going to upgrade the non-activated clean install you just performed, which will provide you with a version of the OS that you can, in fact, activate.

To do this, just open Computer and double click on the icon for the DVD drive that contains the Vista Upgrade media. Run Setup again, this time from within Vista. Choose Install Now, and then "Do not get the latest updates for installation" in the next screen. Then, in the now-familiar Product Key phase, enter your product key. It's on the back of the pull-out Vista packaging. You can choose to automatically activate Windows when online or not, it's your choice. In the next screen, accept the Windows EULA.

Now, choose the Upgrade option. Windows will install as before, though you might notice that it takes quite a bit longer this time. (Upgrade installs seem to take up to 45 minutes, compared to 30 minutes or less with clean installs, and reboots at least one additional time.)

Because you've just completed an upgrade install, you won't be prompted to enter your user name and so forth (only the time zone screen is presented). Instead, you'll just boot directly to the Welcome screen when the performance check is complete. Using the user name and password you created during the first install, logon to Windows.

Once again, you have 30 days in which to activate Vista. However, this time activation will work: To activate Vista immediately (unless you told it to do so during Setup), open the Start Menu, right-click Computer, and choose Properties. Then, at the bottom of the System window that appears, click the link titled Activate Windows now.
unquote

;) :D In dat verhaal wordt idd. keurig netjes beschreven hoe je een upgrade als clean install installeert en daarnaast wordt wederom keurig netjes beschreven hoe je vervolgens een update op de zojuist geinstalleerde Windows uitvoert, waardoor je uiteindelijk braaf kunt activeren.
DAAR twijfelde ik ook niet aan, mijn stelling is de volgende: probeer maar eens op 2 verschillende pc's een Vista te draaien met DEZELFDE key. Zie NU mijn laatste alinea in mijn vorige posting.

De schrijver van het verhaal schrijft echter nergens dat er ook nog een ANDERE pc is die op DEZELFDE key draait en blijft draaien.

Laatst bewerkt:
DAAR twijfelde ik ook niet aan, mijn stelling is de volgende: probeer maar eens op 2 verschillende pc's een Vista te draaien met DEZELFDE key. Zie NU mijn laatste alinea in mijn vorige posting.
.

Maar dat is hier ook niet ter sprake, dit is de oorspronkelije vraag van TS:

hey,
als je een pc hebt zonder besturingssysteem kun je dan met de vista upgrade cd gewoon vista installeren ? of moet je eerst windows xp op je pc hebben dat je daarna pas kan upgraden naar vista ?

En dat kan dus gewoon!

Ik heb het doorgelzen maar mijn engels is maar voor 50% goed :o

Ik had het ook bij Win XP zo gedaan hoor gewoon cd geleent van een maat van mijn een ook gewoon zijn activeringscode gebruikt nog nooit voor problemen gezorgt hij doet het nog steeds :confused:

En dat moet ik dus nu ook weer doen. Blijkbaar heb je ook een activeringscode nodig voor deze vista upgrade, die leen ik ook wel van hem en nou ja ook al ben ik de shaak volgens jullie :confused: Dan neem ik dat risico maar ik ga geen cd kopen van 150 euro :confused:

Laatst bewerkt:
Mrmusic, DAT had ik goed gelezen (wat de start vraag was), MAAR ik had MEER gelezen:

het gaat om zo'n soort cd (alleen geen arabische letters maar engels :P)
http://pc.watch.impress.co.jp/docs/2007/0228/anytime_2.jpg

Deze cd heb ik geleend van iemand ook al staat er een of andere domme informatie op de cd 'leen deze cd niet uit en maak geen illegale kopieen van deze software'

Dus als ik het goed begrijp kan ik met deze DVD gewoon vista installeren op m'n pc zonder er eerst een andere besturingssysteem te hebben ?

en dat nu, gaat mis bij Vista (2 machines op dezelfde key laten draaien)
m.a.w., ik heb geen letter geschreven over de onmogelijkheid om Vista aldus te installeren, mijn postings zijn eigenlijk meer op de situatie NA de installatie gericht. (lees maar eens terug, ik heb het over de gebruikte key die al in gebruik is op een ANDERE pc)

Laatst bewerkt:
Dus het gaat niet lukken 2 machines op zelfde key draaien ? waarom bij win xp wel ?

ok en hoe duur kost zo'n stomme key dan of moet je per se die stomme cd van 150 euro kopen:evil:
niet boos bedoeld maar ben gewoon boos op microsoft met hun gezeik altijd !

Wij wel, maar Dark of mister X (de eigenaar van de CD) zit dadelijk zonder een OS.

Dark, vraag mij niet waarom en waar, maar ik heb tijdens mijn vele surftochten verhandelingen gelezen die het bij Vista torpederen.

Laatst bewerkt:
Dus het gaat niet lukken 2 machines op zelfde key draaien ? waarom bij win xp wel ?

ok en hoe duur kost zo'n stomme key dan of moet je per se die stomme cd van 150 euro kopen:evil:
niet boos bedoeld maar ben gewoon boos op microsoft met hun gezeik altijd !

Een beetje ongegronde opmerking, vindt je niet.
Koop gewoon een Vista OEM versie, ben je legaal voor 9 tientjes klaar!

mensen zoals mij kan het nix schelen dat anderen zonder os zitten, moeten ze die pokke cd's niet zo duur maken kun je ook een key kopen via internet ? hoe duur kost dan zoiets ?

Laatst bewerkt:
Nou............... aan de andere kant heb ik persoonlijk liever dat Dark het doet en dat hij over een maand of zes nog eens in dit toipic post. ALS dan zou blijken dat het geen problemen oplevert, (ook updaten niet) dan heeft billy gaatjes de mensen op een erg deugdelijke wijze angst aangejaagd, angst die uiteindelijk niet nodig blijkt te zijn geweest.

M.a.w. Dark, DOEN ! en laat ons vooral over een poosje weten hoe het afloopt.... ;) :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan