vista weg...

Status
Niet open voor verdere reacties.

nikitagrandjean

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 mei 2012
Beste,

als ik mijn laptop opzet, komt er nu op operating system not found, en verder doet hij nix.
is hier iets aan te doen?
zo nee, is er dan een mogelijkheid om mijn bestanden en foto's van mijn harde schijf te halen?

dank bij voorbaat

sluit bij het opstarten alleen het toetsenbord, muis, beeldscherm en stroomkabel aan en kijk dan eens of je het probleem nog steeds hebt.

lastig probleem misschien ubuntu live cd dowloaden, daarmee persoonlijke bestanden van de computer halen en opnieuw windows installeren
verder weet ik ook geen oplossig

oke bedankt, ga ik proberen,
weet je toevallig ook op welke site ik een versie van vista kan halen?
de mijne was voorgeprogrameerd, geen cd dus maar wel product key..

hartelijk dank!

uhm *KNIP*alleen dan moet je wel zorgen dat je een originele hebt of je leent er een van iemand die hem wel heeft. of misschien kun je hem van de herstelpartitie installeren, dan staan de goeie drivers ook vast erin. je moet even op google welke toets je dan in moet drukken in de bios om op die herstelpartitie te komen

Laatst bewerkt door een moderator:
'k Zou eerst zorgen dat je veilig stelt wat je wenst.

Schaf hiervoor bijv. een sata to usb convertor aan.
Vb: http://tweakers.net/pricewatch/289388/gembird-ee2-u2s-1-(25-sata-usb-20-behuizing).html
J
e steekt de harde schijf hierin en via usb is deze schijf ( als deze verder ok is ) te benaderen op een andere pc en kan je zo je data veilig stellen.

Dan kan je later repareren dan wel opnieuw installeren.

Is Vista niet terug te zetten via een knoppencombinatie bij opstarten?
Of heb je geen recovery gebrand?

Laatst bewerkt:
@zoefff je kunt ook met een ubuntu live cd de bestanden veiligstellen op een andere computer/usbstick/externe harde schijf
dan hoef je niet de harde schijf eruit te halen (dit is niet op elke laptop even makkelijk) en je hoeft niet zo'n ding te kopen

Het kan soms aardig in de gb's lopen!

Maar linksom of rechtsom, dat maakt me niet uit.
Als je maar EERST veilig stelt. Hoe ( met de Ubuntu live cd of in een externe behuizing) is minder belangrijk.

Daarna kan je vermoedelijk je image terugzetten via de toetsencombinatie.

Hoi,
Welkom op Helpmij ;)
Geef eerst de specs (merk/type, serienr.) van je laptop eens door.
Je kunt met HirensBootCd je bestanden v.d. schijf halen naar een externe HD.

Laatst bewerkt:
Het gaat hier om een hp pavillion dv 9000 sn: CNF7171ZJL.
Hoe kan ik dit te weten komen, van die knoppen combinatie?
Ik ben niet zo thuis in die bios en software dingen...:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan