vista werkt niet helemaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Marianne45

Gebruiker
Lid geworden
25 okt 2007
Berichten
91
hoi hoi,

weinig klachten, toch aantal dingen vista beveiligingscentrum krijg ik met geen mogelijkheid aan.
IE werkt soms niet
Maar meest irritante is dat de pc soms maar zo afsluit geen idee waarom .
Bellen van pc naar pc heeft het 1 keer gedaan via msn nu al weken niets.

Hoe start je op in veilige modus? F8 geprobeerd maar krijg ik bios scherm

:shocked:anyone? bij voorbaat al heel veel dank.
 
Veilige mode werkt nog hetzelfde volgens mij.. Herhaaldelijk F8 drukken tijdens het opstarten zou in een keuzemenu moeten resulteren waar je veilige mode uit kunt selecteren. Je kunt ook in msconfig selecteren dat je veilig op wilt starten (safeboot).

weinig klachten, toch aantal dingen vista beveiligingscentrum krijg ik met geen mogelijkheid aan.
IE werkt soms niet
Maar meest irritante is dat de pc soms maar zo afsluit geen idee waarom .
Bellen van pc naar pc heeft het 1 keer gedaan via msn nu al weken niets.

Voor deze problemen zal ik toch iets meer info van je systeem moeten hebben. Wat voor systeem is het? Welke versie van vista draai je? Is je pc wel vista compatible? Dat soort werk. Zou je die gegevens zo volledig mogelijk hier neer willen zetten?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Was ik weer, dank voor de snelle reacite

MS Windows Vista
AMD Athlon 64 x2 Dual Core Processor 5000+ 1,9 GB RAM ATI Radeon Xpress 1250

Heeft u hier iets aan?

Groetjes Marianne

oja het is Vista home premium
 
Alle drivers up to date?
Geen virussen, spyware en adware?
Alle Vista updates geinstalleerd?
 
Idd, zorg er eerst voor dat de drivers van je moederbord en de updates van windows compleet zijn bijgewerkt. Das de basis ;)

Verder bestaan er een aantal verschillende soorten Vista's (Home premium, home basic, etc) welke gebruik jij? En is het de 32 of 64 bits versie?

Zelf heb ik namelijk de 64 bits versie en hier heb ik ook nog onverklaarbare fouten mee (op sommige vlakken).

* Verder geef je aan dat je het beveiligingscentrum aan wilt zetten, maar die staat standaard toch al aan? Bedoel je misschien dat je UAC uit wilt zetten? (uac zorgt voor de esxtra bevestiginsschermpjes).
* IE werkt soms niet. Bedoel je dan dat de explorer niet opstart of dat internet het niet doet? En verschijnt er misschien een foutmelding o.i.d. in beeld als dit niet goed gaat?
* Als de pc zomaar afslaat, krijg je dan nog een foutmelding o.i.d.?

Windows Vista heeft een goeie log waarin goed word bijgehouden welke fouten zijn opgetreden met vaak een duidelijke uitleg. Probeer hier ook wat informatie uit te halen indien mogelijk.
 
oke ik ga kijken naar de log.

IE geeft dan melding internet explorer werkt niet meer als ik dan afsluit doet hij het wel.

Mijn vista werkt op 32bit.

Alle drivers zijn naar ik weet oke, ik ga even opzoek naar de foutmeldingen.

Bedankt voor jullie reacties
 
Hallo,

Helaas is het niet opgelost, ik heb gezocht naar de logs met foutmeldingen kan deze echter niet vinden. Ik heb mijn paintshoppro verwijderd omdat deze soms niet goed afsloot, sindsdien is het wat beter pc sluit minder uit zichzelf af.

Het beveiligingscentrum staat uit en wil niet aan als ik klik op aan wil het niet kan dit komen omdat er Nod32 opstaat?

IE explorer werkt soms dagen goed maar laatste dagen weer veel problemen ermee dan de melding IE werkt niet het probleem lost zich wel direct op als ik afsluit en opnieuw aanklik.

Wat ook niet lukt is advance windows care van de pc te krijgen daarom wilde ik inloggen met veilige modus maar als ik f8 indruk komt er geen veilige modus.

Vast allemaal heel dom maar ik heb totaal geen ervaringen met vista en ik heb hem nu ong. 1 maand .

Bij de winkel zeiden ze wel als er problemen zijn kom even langs misschien moet ik dat maar is doen hoewel ik hier wel dezelfde problemen tegenkom.

Wat ook heel vreemd is van pc naar pc bellen is via msn 1 keer gegaan nu lukt het niet, ook dit hoor ik van meerdere mensen.

Bedankt voor het lezen en het meedenken.
 
Hoi, vaag... als t 1 keer heeft gewerkt zou t ook vaker moeten werken, zijn de instellingen correct van msn? of heb je wat gewijzigd?'
Voor veilige mode kun je het best herhaaldelijk f8 drukken tijdens het opstarten. 1 keer is meestal niet voldoende ;)
Komt er nog een foutmelding bij als je internet het weer begeeft of houd ie er gewoon mee op?
 
Hallo,

Ja het is voor mij ook onbegrijpelijk ik heb nadat een goede vriend naar huis was na hulp met met andere pc met hem nog gepraat via msn de volgende dag werkte het niet.

Als me pc afsluit lijkt het net alsof hij opnieuw opstart maar ik moet hem wel aandrukken het enige dat ik krijg dan is de melding vista is niet goed afgesloten en dan kan je kiezen uit welke mogelijkheden je wilt opstarten verder, verder geen foutmelding.

Ik vertrouw windows defender ook niet die zat hier ook weer standaard bij op maar gaf bij me xp ook problemen.

Liefs Marianne
 
Windows Defender is een programma dat m.i. wel goed werkt. Ik heb er tenminste weinig last mee gehad.
Dat afsluiten van de pc heb ik vaker iets van gehoord e ndat zal ik eens nazoeken.

Zijn al je drivers nu dan wel goed geinstalleerd? of krijg je bepaalde meldingen met msn waarom er geen gesprek kan worden gestart?
 
Hallootjes

Ik heb de pc zo vanuit de winkel gekregen waar die getest is ik neem aan dat de drivers wel oke dan zijn toch?

De meldingen op msn zijn dat de ander niet beschikbaar is echt heel raar maar heb dit probleem ook van andere vista gebruikers gehoord alleen de oplossing??????

Vindt het wel tof dat hier zoveel hulp is:thumb:
 
dat lijkt me wel ;) zou geen beste zaak zijn als ze hem uitleveren terwijl er drivers missen.

Gebruik je messenger plus o.i.d.? Staat je firewall uit? Dit kan ook voor verbindingsproblemen zorgen.
Advance window care zou je ook zo moeten kunnen verwijderen of vraagt ie perse om een veilige mode?
Het beveiligingscentrum staat meestal aan. Je kunt een aantal onderdelen over laten nemen door andere software: b.v. een virusscanner of firewall. In het geval van de firewall kun je kiezen voor de optie "door een ander programma laten beheren". Dan zou je daar geen melding meer van moeten krijgen.
 
Hallo D2 Freak,

Hmmz de firewall staat aan tijdens msn dat kan inderdaad wel is een probleem zijn, dat van het beveiligingcentrum ga ik nakijken die optie ken ik niet dat je dat kan overlaten nemen.

Advance windows care geeft bij verwijderen een foutmelding, ook in config. scherm is die niet te zien maar op de een of andere manier is die wel ergens aanwezig want hij komt regelmatig voor een update, hier snap ik dus ook niks van als ik hem weer krijg zal ik de melding gelijk opschrijven.

Heel veel dank alweer.

Marianne
 
Laatst bewerkt:
Hallo

Heb even gekeken bij beveiligingscentrum de volgende fouten krijg ik, zodra ik klik op beveiligings centrum aan doen komt er:

De Security-Center service is niet gestart.

Ik klik op info gebruik van windows beveiligingscentrum:

Kan / van Windows niet downloaden. IE kan de website niet openen, gevraagde website is niet beschikbaar of kan niet worden gevonden.

:confused:
 
Heb je wel een legale versie? Want Microsoft heeft bij Vista ervoor gezorgd dat als je valideert en je versie illegaal blijkt te zijn, dat bepaalde programma's niet meer werken, en dat windows om de zoveel tijd herstart (een k***e gedoe van Microsoft vind ik, want bij xp kan je dan gewoon geen updates meer installeren, maar werkt alles wel nog gewoon :evil: ). Probeer is te valideren via http://www.microsoft.com/genuine/ , en klik dan rechts op Windows Valideren.
 
Hallo Jeronimo

Bedankt voor je reactie ik neem aan dat alles prima oke is hij komt zo van de fabriek en in de winkel is hij nog getest ook ik ga even kijken naar de link die je me gaf, heel erg bedankt
 
Bedankt voor het valideren van uw exemplaar van Microsoft Windows.

Bedankt voor het gebruik van het Windows Legitieme Software-programma. U hebt nu toegang tot voordelen die exclusief zijn voorbehouden aan legitieme Windows-gebruikers.


Gedaan nu even kijken of er iets veranderd is:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan