Vista wil niet meer opstarten storport.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gertjan1982

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 sep 2009
Berichten
4
Ik heb vanmiddag een Microsoft Update geinstalleer op een Windows Vista Home Premium systeem. En na de herstart van de computer kan hij niet meer inloggen. Tijdens het inlogscherm herstart te pc zichzelf.

Ik heb al geprobeerd op te starten in Safe Mode met Command Prompt. Maar dan blijft hij hangen op de storport.sys, en na 5 sec. herstart het systeem zichzelf weer.

Ook de optie "Laatste bekende goed configuratie" biedt geen soelaas.

Een herstel van Windows Vista kan niet omdat de pc SP2 al geinstalleerd heeft, en de installatie cd alleen SP1 heeft.

Ik kan dus op geen op een enkele manier Windows Vista opstarten, en een nieuwe installatie lijkt mij de enige oplossing. Maar voordat ik tot het laatste redmiddel overga, is er hier mischien wel iemand met een oplossing.
 
Hoi,
Kun je in de recovery console? Zo ja dan zou dit moeten lukken, tenminste als de fout werd veroorzaakt door een update.
Zoek hiervoor bij Google op:
Uninstalling a hotfix using Recovery Console vista
en je krijgt verschillende pagina's waarop wordt omschreven hoe dat kan.
Het is mij laatst wel gelukt met XP maar bij Vista heb ik het (nog) niet geprobeerd.
 
Wanneer ik de onstaande procedure volg:

Vista's System Recovery Console


First, Boot from your Vista installation CD.
Select your Vista Install from the list in Windows Boot Manager

· Microsoft Vista Setup (x86)
· Microsoft Vista Setup (x64)

Press enter.
You will then see Windows is Loading Files.
Next, the Language Screen will come up. Since you have already selected this option when you installed Vista, just click on Next.
Now you will see the Vista Installation Screen.
DO NOT CHOOSE Install Now
Instead, towards the bottom left of the window you will see.
· What to know before installing Windows
· Repair your Computer
Choose and click on Repair your Computer
You will then come to the System Recovery Options. Choose Microsoft Windows Vista from the list. Then click Next.
You will now have the option to choose which Recovery Tools you wish to use.
This list provides details to the five tools that can help you repair your Vista installation.


Krijg ik gelijk de melding dat de versie van de cd en de versie van de pc niet overeen komen. Ik denk dat dit probleem komt door verschil in SP. Ik kan dus niet in de Recovery Console.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan