Vista wil niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

MB2505

Gebruiker
Lid geworden
26 aug 2011
Berichten
66
Hoi,

Vanmorgen reageerde Windows niet meer. Zelfs klikken met de muis deed hem vastlopen. Na opnieuw opstarten ging hij naar systeem recovery. Ik heb dat gedaan maar hij kon geen problemen vinden/repareren.

Ik kan dus niet in Windows, steeds verschijnt weer dat scherm van recovery. Er zijn geen gekke dingen gebeurd. Geen installaties of wat dan ook. F8 en dan veilig opstarten deed het niet, dan verschijnt een scherm van waaraf je wilt booten.

wie helpt?

Hgr,
 
'K heb nog even gekeken in systeem recovery. Hij meld het volgende: A harddisk problem is preventing Windows from starting.

Opstarten in veilige modus geeft hetzelfde probleem.

Hgr,
 
Laatst bewerkt:
Nee, die heb ik niet. In systeem recovery heb je nog wat keuzes om te herstellen. Maar terug zetten naar een eerder punt bijvoorbeeld werkt niet omdat er fouten zijn op de hdd. Ik heb zelf het plan met Ubuntu bestanden 'te redden', vervolgens proberen een nieuwe installatie uit te voeren en anders de hdd vervangen.

Hgr,
 
UPDATE: Hij is (hoedanook) opgestart. Direct na het opstarten loopt hij muurvast. Opstarten in de veilige modus werkt wel, al opent hij systeemherstel niet.

Hgr,
 
Dan zou ik nu even een schijfcontrole uitvoeren !! In veilige modus dan hè !!
 
Ja haha, ander kwam in waarschijnlijk niet eens in 'mijn computer'!

Maar, hij kan geen controle uitvoeren op een schijf die in gebruik is. Ik plan hem voor de volgende systeem opstart. Hij sluit alleen niet meer af, dus de volgende opstart zal nooit komen. Hij blijft hangen in 'windows wordt afgesloten'.

Hgr,
 
Dan zou ik Hiren's Boot CD downloaden en daarvan opstarten en je schijf controleren !!
 
'K heb hier nog een cd'tje van windows xp liggen, ik denk dat ik die erop probeer te zetten. M.b.v. Ubuntu heb ik de bestanden er allemaal al afgehaald en programma's staan er bijna niet op.

Hgr,
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan