Vista wil niet opstarten na update Service Pack 1

Status
Niet open voor verdere reacties.

WiboFeenstra

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2010
Bij een kennis waar ik kwam om foto's van een SD-kaartje te halen, besloot ik ook een scan te doen; overbodige bestanden te verwijderen en een update voor het installeren van Service Pack 1

Via de set-up van SP1 kon ik voor de optie "opnieuw opstarten" kiezen, maar bleef hij vervolgens bij het opstarten in een zwart beeld staan met alleen de muis in het midden van het scherm zichtbaar!

Via dit forum heb ik inmiddels gelezen dat hij soms vast kan lopen door installatie van SP1, maar hoe kan ik dit ongedaan maken?
Opstarten via de laatst bekende configuratie en via de veilige modus resulteert beide keren in het zwarte beeld met alleen de muis zichtbaar!

...wat kan ik nu doen, aangezien ik het vertrouwen van die kennis in mij niet verloren wil laten gaan?

je kunt opstarten in veilige modus en dan kiezen voor veilige modus, dus niet laatst bekende werkende.

In veilige modus kun je dan een systeemherstelpunt nemen. om terug te gaan naar een eerdere datum (dag ervoor)

je kunt opstarten in veilige modus en dan kiezen voor veilige modus, dus niet laatst bekende werkende.

In veilige modus kun je dan een systeemherstelpunt nemen. om terug te gaan naar een eerdere datum (dag ervoor)

Goeiemorgen, John
Opstarten in de veilige modus zou ik wel willen en heb ik ook geprobeerd, maar zoals ik in mijn laatste zin heb geschreven resulteert dit ook in een zwart beeld met een witte cursor in het scherm!
Vanavond ga ik naar de kennis en hoop dan een oplossing te hebben!
Kan ik misschien systeemherstel uitvoeren via opstarten met opdrachtprompt (DOS)?
...of misschien met een CD waarop ik de computer kan opstarten?
Kan ik zoi'n CD ergens downloaden, want ik verwacht niet dat die kennis een recovery-disc heeft gemaakt!

Bedankt voor je reactie.
Groet, Wibo

Als je in dat scherm zit waar je alleen je muis ziet, kan je daar ctrl alt del indrukken?
komt taskmanager dan naar voren?

Anders zou je het idd via zo'n speciale cd moeten doen

Als je in dat scherm zit waar je alleen je muis ziet, kan je daar ctrl alt del indrukken?
komt taskmanager dan naar voren?

Anders zou je het idd via zo'n speciale cd moeten doen

Beste Ozfaw,

Ik zal vanavond nogmaals proberen om in dat zwarte scherm CTRL+ALT+DEL te gebruiken, maar geloof dat dat gisteravond niet werkte; aangezien ik deze toetsencombinatie snel gebruik wanneer iets niet gaat zoals ik 't graag wil!
...bij het opstarten krijg ik dus wel de keuzes van Veilige modus, normaal opstarten, laatst bekende configuratie, etc. maar deze drie opties brengen mij in iedergeval niet veel verder!
Meer tips?

Bedankt voor je reactie.
Groet, Wibo

HHm.. ken je ERD commander misschien?
dat is een ISO die je op cd kan branden en vanaf daar kan je als het goed is een system restore doen naar een eerdeer herstelpunt

Wat je ook nog kan proberen is even de Hiren's Bootcd downloaden (is gratis).
Daarmee opstarten vanaf cdrom (wel even in de bios als eerste opstart neerzetten) en dan opstarten met de minixp.
Dan zou je de update kunnen verwijderen of een herstelpunt kunnen doen.

HHm.. ken je ERD commander misschien?
dat is een ISO die je op cd kan branden en vanaf daar kan je als het goed is een system restore doen naar een eerdeer herstelpunt

Ik heb de computer inmiddels herstelt met de originele VISTA-CD-ROM... de scan heeft denk ik wel een 20 minuten geduurd en hij start weer op (met de CD-ROM nog in de drive)
Nu durf ik eigenlijk de computer niet nogmaals op te starten, omdat ik bang ben dat hij weer vastloopt!
...is het verstandig om via systeemherstel het Service Pack 1 eraf te gooien en de computer te herstellen na het punt van voor de installatie???

Graag spoedig reactie...

Wat je ook nog kan proberen is even de Hiren's Bootcd downloaden (is gratis).
Daarmee opstarten vanaf cdrom (wel even in de bios als eerste opstart neerzetten) en dan opstarten met de minixp.
Dan zou je de update kunnen verwijderen of een herstelpunt kunnen doen.

Ik heb de computer inmiddels herstelt met de originele VISTA-CD-ROM... de scan heeft denk ik wel een 20 minuten geduurd en hij start weer op (met de CD-ROM nog in de drive)
Nu durf ik eigenlijk de computer niet nogmaals op te starten, omdat ik bang ben dat hij weer vastloopt!
...is het verstandig om via systeemherstel het Service Pack 1 eraf te gooien en de computer te herstellen na het punt van voor de installatie???

Graag spoedig reactie...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan