Vista -> Win7 problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruglione

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2008
Hoi Helpmij,

Onlangs heb ik Windows 7 geïnstalleerd op mijn Asus laptop. Alles lijkt te werken na wat driver installaties op 2 dingen na:

- Fn keys werken niet meer (alleen de geluid keys) de rest wel.

- De refresh rate lijkt niet echt goed te werken ik kan deze alleen op 60hz zetten terwijl deze met windows vista op 70hz stond.
Als ik nu bijvoorbeeld mijn browser verklein en deze snel over mijn scherm ga bewegen zie ik dat hij niet snel genoeg refreshed (hij laat zegmaar een spoor achter :P)

iemand een oplossing voor deze problemen?

alvast bedankt

1e probleem weet ik niet.

Dat laatste is volgens mij gewoon een videokaart driver probleem..
Is die wel geïnstalleerd?
Als jij de refresh van 60 Hz kan zien, heb je uitzonderlijke snelle ogen. (de lamp in je slaapkamer werkt op 50 Hz, en die zie je niet knipperen)

En alle TFT-LCD schermen staan normaal ingesteld op 60Hz, is gewoon de standaard

1e probleem weet ik niet.

Dat laatste is volgens mij gewoon een videokaart driver probleem..
Is die wel geïnstalleerd?
Als jij de refresh van 60 Hz kan zien, heb je uitzonderlijke snelle ogen. (de lamp in je slaapkamer werkt op 50 Hz, en die zie je niet knipperen)

Het kan ook best aan iets anders liggen, maar zodra ik thuis ben zal ik er een screenshot van maken misschien is het dan duidelijker wat ik bedoel

Het zou wel aan iets anders kunnen liggen ja, maar denk het niet.
Maar ik gok dat jij je beeldscherm resolutie ook amper kunt veranderen. Dat je maar 2 a 3 keuze's hebt ofzo.
Kijk eens bij apparaat beheer, wat er allemaal ontbreekt. (gele vraagtekens)

En over die FN toetsen, die zou je van de site van asus kunnen downloaden.
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Ze staan trouwens ook op een CD die je hebt mee gekregen bij aanschaf van de laptop.

Het zou wel aan iets anders kunnen liggen ja, maar denk het niet.
Maar ik gok dat jij je beeldscherm resolutie ook amper kunt veranderen. Dat je maar 2 a 3 keuze's hebt ofzo.
Kijk eens bij apparaat beheer, wat er allemaal ontbreekt. (gele vraagtekens)

En over die FN toetsen, die zou je van de site van asus kunnen downloaden.
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Ze staan trouwens ook op een CD die je hebt mee gekregen bij aanschaf van de laptop.

net nadat ik win7 geïnstalleerd had kon ik inderdaad maar 1 resolutie instellen maar dat was opgelost nadat ik nieuwe drivers installeerde. zal eens kijken of ik een CD bij mijn laptop gekregen heb (is al een tijdje geleden)

en bedankt voor de reactie op de FN toetsen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan