Vista + Windowblinds

Status
Niet open voor verdere reacties.

hiataby

Gebruiker
Lid geworden
19 apr 2007
Beste mensen,

In windows XP gebruikte ik windowblinds 5. Toen kon ik mooi die doorzichtige balken enz. (glass effect) toevoegen/weergeven.

Nu heb ik Vista en Windowblinds 5.5 (Vista compatible) en dan lukt het niet om doorzichtige balken (glass effect) te krijgen. Terwijl de skin's als voorbeeld in Windowblinds wel worden weergeven met doorzichtige balken (glass effect).

Iemand een idee wat er mis is? of hoe ik dit kan verhelpen?

Vista aero etc. werkt niet met videokaarten die geen DirectX 9 ondersteunen, ook niet als er Windowsblinds wordt gebruikt, DitectX 9 wordt dan nog geëmuleert vanuit DirecX 10, maar zijn andere API's dan de DirectX 9 die weer DirextX 8 emuleerde in XP met windowblinds.

Wat voor videokaart heb je?

Volgens mij heb je voor het Glass-effect in WB5.5 ook een DirectX9-ondersteunende videokaart nodig.

Heb je anders ook al es de nieuwste driver van je videokaart geinstalleerd?

Wat voor videokaart heb je?

Volgens mij heb je voor het Glass-effect in WB5.5 ook een DirectX9-ondersteunende videokaart nodig.

Heb je anders ook al es de nieuwste driver van je videokaart geinstalleerd?

Heb een Nvidia GeForce 4 440 GO (64mb) Volgens mij DirectX 8.1 ondersteunend.

Maar klopt lijkt mij logisch dat je in Windowblinds 5.5 geen DirectX 9 ondersteunende kaart nodig hebt als je dat ook niet nodig hebt bij Windowblinds 5 in XP.

Er zijn momenteel nog geen Vista drivers uit (na mijn weten) voor mijn Videokaart. Ik gebruik nu de XP driver. Deze werkt ook nog onder Vista.

Er zijn momenteel nog geen Vista drivers uit (na mijn weten) voor mijn Videokaart. Ik gebruik nu de XP driver. Deze werkt ook nog onder Vista.

Dan lijkt mij juist daar het probleem te zitten.

Wat gebeurt als je gewoon de standaard driver van Vista gebruikt?

Dan lijkt mij juist daar het probleem te zitten.

Wat gebeurt als je gewoon de standaard driver van Vista gebruikt?

Als ik Vista de driver voor mijn Videokaart laat kiezen krijg ik standaard VGA adapter. Dit geeft minder beeldkwaliteit (max 1024x768). Mijn XP driver voor mijn Videokaart geeft max 1280x980 ofzo iets.

Verder geeft windowblinds bij bijde het zelfde effect.( niet het effect dat ik wens of dat ik bij XP+windowblinds had)

Tja, als het niet wil, dan houdt het op.

Note: A 16MB DirectX 8 or later compatible video card with appropriate driver support is required for per-pixel alpha-blended skins. Some integrated graphics solutions and lower-end cards from before 2004 may not be able to use per-pixel skins.

http://www.nvidia.cn/page/geforce4go.html

Die GeForce4 Go Product Overview pdf is gewoon engels, hoor.:)

Is het shared geheugen?

Hoi !

TS.: Volgens mij heb ik je vorige week al geprobeerd uit te leggen dat het niet KAN werken !

En een Vista-driver voor je 440 gaat er niet komen, omdat Direct 9 niet door je kaart wordt ondersteunt.

Greetz,

Harry.

Hoi !

TS.: Volgens mij heb ik je vorige week al geprobeerd uit te leggen dat het niet KAN werken !

En een Vista-driver voor je 440 gaat er niet komen, omdat Direct 9 niet door je kaart wordt ondersteunt.

Greetz,

Harry.

Mwa zoveel had je niet uitgelegd. Je hebt 2 mooie links gestuurt waar ik helaas niks aan had.

Het is toch raar dat het onder XP wel werkt maar onder Vista niet.

Groete

Het moet trouwens ergens wel mogelijk zijn lijkt mij. Heb net "Transbar" geprobeerd. Dan wordt mijn taakbalk wel doorzichtig. Dan zou het toch ook mogelijk moeten zijn om dat in de venster te realiseren?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan