Vista wlan problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

e-vic

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2000
Berichten
5
Ik heb een poging gedaan een vergelijkbaar probleem op dit forum te vinden, maar dat is niet gelukt...

Dit is mijn probleem:

Situatie is als volgt:

* nieuwe laptop met wireless adapter
* ADSL modem aan een router (klein bedrijfsnetwerk)
* access point aan de router

laptop connect prima met de access point maar kan het internet niet op.
Ik heb gecheckt dat er wel internet is met een vaste verbinding, de laptop doet het op een andere plaats (thuis) met een wireless configuratie prima.
Probleem lijkt niet te zitten in security (heb firewall al uitgezet).
In het netwerkcentrum blijft onbekend netwerk staan; en dan is er alleen lokaal verkeer mogelijk. (ondertussen wordt er geen "onbekend netwerk" meer weergegegevn, maar de naam die ik het AP gegeven heb). Elders (thuis en op de zaak) krijgt het netwerk een naam en verdwijnt het rode kruisje tussen netwerk en internet.

Zou dit ook met een vast IP adres opgelost kunnen worden? Of kan ik nog iets anders proberen...

(Punt is dat het niet bij mij zelf is, maar bij een kennis waar ik nu al 3 keer geweest ben, wil dus goed beslagen ten ijs komen).

---------------------
Het AP wordt herkend (met de juiste naam); connecten gaat ook goed (via WPA). Internet toegang is het probleem. Zolang het netwerk als "onbekend" staat is geen toegang.
--> ondertussen dus wel een naam voor het netwerk, maar alleen lokaal toegang.

Ik heb de laptop op andere netwerken (zowel thuis als op de zaak) aangesloten: geen probleem.

Nu heb ik de AP meegenomen en zojuist aangesloten: wordt gevonden, kan connecteren, vraagt waar ik ben (thuis/openbaar). Die laatste vraag werd eerder niet gesteld en toen bleef het netwerk "onbekend".

Ik dacht dat het probleem zou zitten in een of andere beveiliging, firewall of instelling, maar dat kan dus niet.

Ik heb nog 1 factor die op de werkelijke locatie anders is dan bij mij thuis en dat is het ADSL model. Vanuit het modem gaat een kabel naar een switch en daar zitten de bedrade systemen aan en het AP. Ik kan nog proberen dat om te draaien: dus AP aan modem en overige systemen op de switch aan de router van de AP.

--> intussen geprobeerd, maar geen sjoege. Ik kan niks meer bedenken, wie wel???
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan